Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynnlovesyou schreef:een paardje is traag een de benen en wil echt niet vooruit ( ze wil gewoon niet werken)
want op de benen krijg je geen reactie en op de zweep ook al bijna niet.
Nu heeft de ruiter eens langere sporen gebruikt ( van iemand van de club) en hier reageerde het
paard enorm goed op. De middendraf kwam er echt heel goed uit ( normaal is dit niet zo)
De sporen zijn dezelfde als haar eigen sporen alleen 2 cm langer ( maar het meisje in kwestie is ook redelijk
groot ) gewone rechte sporen
Ik persoonlijk zou soms met die sporen rijden om haar ff wakker te maken maar niet de hele tijd met deze sporen rijden , wat denken jullie?
*de ruiter zit wel niet op bokt , maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie meningen

mick75 schreef:Je zegt het zelf al, ze loopt nu op de sporen en dat stompt ook snel af meestal. Het klinkt mij alsof ze op benen en de zweep al volledig afgestompt is.
Mischien helemaal opnieuw beginnen met het rijden? Helemaal terug naar af en doen alsof ze net onder zadel is? En ik zou zowiezo een goede instructeur erbij roepen, die kan zien hoe ze precies reageert op de hulpen (of de hulpen heel bewust negeert) en helpt met het weer opnieuw aanleren van normale hulpen zonder grof geweld.
XxX ow net als de vorige zei: een lui paard wil dolgraag stoppen. Bij mijn pony werkt dat als ie iets heel goed heeft gedaan gewoon paard rondjes stappen met losse teugels of.. een koekje