Iets over Pasha:
Pasha is een beetje het "afdankertje" en kneusje van de manege. Hij heeft lange tijd op stalrust gestaan vanwege een bult in zijn nek, en sinds hij weer in de lessen loopt is er vaak weinig mee te beginnen. Hij bokt, steigert, valt andere paarden aan en als je niet oppast jou ook! Gelukkig gaat het allemaal steeds meer de goede kant op. Pasha is een ex-renpaard en staat nu denk ik zo'n 3 jaar bij ons op stal. De diverse littekens/schaafplekken heeft hij te danken aan het weiland, hij is nogal dominant wat nogal eens resulteert in vechtpartijen.
Met rijden is het erg lastig om niet te dicht in de buurt van anderen te komen want dan schiet er 9/10 keer een hele dot spanning in die je er weer uit kan gaan rijden, om daarna weer opnieuw te beginnen. Hij is ontzettend gevoelig, al zit er helaas geen subtiele rem op. Op de foto's heeft hij regelmatig zijn mond open, maar zoals je kan zien doet hij dit ook met een losser teugeltje. Ik denk dat dit voornamelijk op de andere paarden gericht is. Hij wil ook erg graag hard, hard en hard, vooral galloperen.
Hij loopt vrij snel achter te loodijn, te diep dus, eerst had hij zo'n heel lelijke knik bij ergens zijn 5e nekwervel ofzo, na veel oefenen begint dat er nu eindelijk een beetje uit te gaan.
Mijn eigen commentaar:
- Polsen niet kantelen, ellebogen in hoek houden
- Kapstoktenen

- Niet naar zijn koppie kijken, die blijft wel zitten
- Niet inzakken in mn taille
Foto's staan niet op volgorde
Hij heeft zich uitzonderlijk goed gedragen naar andere paarden vandaag moet ik erbij zeggen!Meneer wilde racen, ik niet

Ik denk inzet van appuyement

Handen niet kantelen, foei!

Hierna schoot hij ervandoor

Schoudervoor, moet mijn hakken uitdrukken!

Volte, mooi achterbeen eronder, moet meer op buitenteugel rijden en niet naar binnen vallen

Galopje

Poging tot appuyement

En klaar!

Nou, brandt maar los
dat is wel beetje veel van het goede
maar daar kan jij niets aan doen, tis niet je eigen paard dusja, 
Verbeterpuntjes geef je zelf al aan, let op je voeten en rug. Is de neusriem te groot voor hem of lijkt dat alleen maar zo?
, ik zie op de achtergrond minder mooie ponys lopen. Het is jammer dat zo'n pony manegepaard is
Maarja. dat vind ik van heel veel pony's. Maar zolang jij op hem rijd.. oefen vrolijk met hem verder!!