Hallo,
Mischien beetje een vreemd titel maar zal hier m'n probleem wat beter proberen uitleggen.
Ik ga wekelijks op wandel met m'n hafje samen met mijn moeder en haar paard... Mijn haf is gewoon van alleen buiten te gaan maar sinds kort wil ze terugrennen... Zoiezo is ze op de terugweg altijd wat voorwaartser omdat ze aanvoelt dat we terug naar de stal gaan- als ik samen met een ander paard buiten ga is ze voorwaarts maar probeert ze niks- als ik alleen met haar buitenga integenstelling geeft ze mij voortdurend het gevoel dat ze elk moment een galopje zal wagen...
Een eindje geleden was ik alleen buiten en heeft ze enkele passen proberen terugrennen maar ik heb haar gelukkig meteen terug kunnen nemen- sindsdien heb ik er geen goed gevoel meer bij om met haar alleen de baan op te gaan...
De eerste keer dat ik weer alleen buiten ben gegaan is mijn moeder meegegaan en zij had haar vast aan het longetouw- mocht ze iets proberen, maar ze zette hier helemaal geen druk op... Wanneer ik voelde dat ze opnieuw raar begon te doen liet ik haar even halthouden en dan opnieuw verder wandelen- dit heb ik enkele keren gedaan(ook als ze niet raar deed) zodat ze voelde dat ze moest halthouden wanneer ik dat wou.
Ik denk dat als we alleen buiten gaan zij terug wil naar haar weide- en wandelgenootje en dat ze daardoor probeer terug te rennen... Nu vroeg ik mij af of iemand hier ook problemen mee heeft gehad of heeft en hoe jullie dit zouden aannemen..
Alvast bedankt.
Groetjes,
Aike