Unique(v.gribaldi)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Unique(v.gribaldi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:41

Het zijn foto's van 14&15 juli. Beugels heb ik 1 langer gemaakt maar went nog niet echt, dus mijn houding is nog steeds bagger, wel lukt het me al mijn hakken uit te drukken.
We zijn op ong. L niveau aan het trainen en pakken ook stukjes travers erbij en paar keer geappuyeert in stap.
Ze blijkt wat vast te zitten dus train haar nu voornamelijk laag en rond en stel haar af en toe wat extra door en maken veel overgangen. Maandag ben ik ook voor het eerst hier met haar naar buiten geweest maar bij de brug werd ze helemaal panisch dus weer snel omgedraaid. Gister is Nathalie(zit ook hier op bokt) mij even komen helpen, daarna liep ze wel al beter naar beneden.
Maar heb haar soieso nog niet lang dus er is nog een hoop te verbeteren, oa mijn eigen houding en zit(ik probeer er op te letten maar valt nog niet mee die overgang van pony naar paard).
Dus wees een beetje lief met commentaar geven.

maandag 14 juli

01. http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNQSA78S.jpg los
02. Afbeelding en strek!
03. http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFB6DGBO.jpg net erop
04. Afbeelding LDR en stelling vragen
05. http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJ7UKUTG.jpg andere kant wou ze minder zakken
06. http://www.mijnalbum.nl/Foto-XA7T6TAG.jpg in draf ook proberen laag te houden
07. Afbeelding galop, teugels te lang...
08. http://www.mijnalbum.nl/Foto-34MYQFGC.jpg idem..
09. Afbeelding
10. Afbeeldinggalop rechts
11. http://www.mijnalbum.nl/Foto-667SA3T4.jpg drafje
12. http://www.mijnalbum.nl/Foto-NBL3RPM7.jpg neusje mag er meer uit
13. http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVDNJMUW.jpg travers, we oefenen het nog op 3 sporen zodat ze eerst de stelling en buiging beter in de gaten heeft
14. Afbeelding stukje vooruit, mijn houding...
15. http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZV6DIG8O.jpg appuyement, teugels wat te lang
16. http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOO8CC74.jpg buiten, alles was heel interessant
17. http://www.mijnalbum.nl/Foto-SMLXHBHK.jpg afgezadeld, let niet op mij Schijnheilig

Dinsdag 15 juli
18. Afbeelding
19. Afbeelding
20. Afbeelding
21. Afbeelding travers, mag meer om mijn binnenbeen buigen
22. Afbeelding
23. Afbeeldinginzet schouderbinnenwaarts
24. Afbeeldingsb, te veel stelling?
25. Afbeelding
26. Afbeeldingwat meer de hoek in rijden

Probeer haar nou dus echt ontspannen te laten lopen en meer op de achterhand te krijgen, we maken veel overgangen en probeer haar af en toe wat extra in te laten buigen.
commentaar is welkom, maar wel opbouwend.

shifratje

Re: Unique(v.gribaldi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:43

Leuk paardje. Probeer je handen wat meer te dragen en iets trotser te zitten.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:20

Ze loopt af en toe wel wat diep.
Je beugels mogen wel een paar gaten langer.
Lekkere nekspier heeft ze!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:24

Volgens mij mag je maar 15 foto's tegelijkertijd plaatsen. Knipoog

Lijkt of je je handen erg vast zet, en ze loopt een flink stuk achter de loodlijn. Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:40

Er zijn er maar 15 zichtbaar anders. Knipoog

Ik heb een beetje het idee dat je er van voor teveel aanzit.
In je opening vermeld je dat ze vast zit, maar ik heb eigenlijk meer het idee dat je haar vast zet. Probeer lekker van achter naar voor te rijden zonder voor vast te zetten. Gewoon lekker lang laag, een beetje terug naar de basis en vanaf daar rustig aan weer oppakken.
Verder vind ik je houding niet storend, maar het lijkt op de foto (kan momentopname zijn) dat je iets voorover zit. Beenligging vind ik zo wel netjes.

Vind jullie zeker een leuke combinatie om te zien.
Heel veel plezier en succes nog met haar! Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:17

Ik zou als ik jou was eerst de basis goed bevestigen voordat je begint met travers en appuyeren etc, dat lijkt me geen nut hebben en bovendien krijg je die oefeningen er niet uit met nut als de basis niet goed bevestigd is.

Probeer dr meer bij elkaar te rijden en idd teugels korter. Lijkt wel een leuk paard!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:22

Voor niet teveel aan sleutelen, paard is in het verleden al veel met slof gereden en zit helaas daarom nu misschien her en der een beetje vast..... Gewoon lekker aan het werk gaan en niet te grote stappen willen maken met dit paard, eerst haar vertrouwen winnen en dan heb je er denk ik een leuk paard aan!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:31

weetergeen schreef:
Voor niet teveel aan sleutelen, paard is in het verleden al veel met slof gereden en zit helaas daarom nu misschien her en der een beetje vast..... Gewoon lekker aan het werk gaan en niet te grote stappen willen maken met dit paard, eerst haar vertrouwen winnen en dan heb je er denk ik een leuk paard aan!

Dat idee heb ik inderdaad ook. Veel vooruit rijden, even niet teveel aan het koppie denken . Veel schakelen, vwnw nog niet perse, maar gewoon langer in de halshouding rijden en laten ontspannen aangezien ze de neiging heeft zich wat op te krullen. Daarbij van achteren goed actief houden door overgangen en schakelingen te rijden. Zelf ook handen vooruit, je hebt ze zo ongeveer op je schoot liggen Knipoog, dus teugels korter MAAR handen vooruit (van je lichaam af met een lichte buiging in je ellebogen). Succes ermee Haha!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:56

Pinacolada schreef:
Ik zou als ik jou was eerst de basis goed bevestigen voordat je begint met travers en appuyeren etc, dat lijkt me geen nut hebben en bovendien krijg je die oefeningen er niet uit met nut als de basis niet goed bevestigd is.

Probeer dr meer bij elkaar te rijden en idd teugels korter. Lijkt wel een leuk paard!

Zou denk ik er ook over. Eerst de basis en de ontspanning. In dit stadium heeft het mi geen nut op traver enz te oefenen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:00

Hoi, je beugels mogen nog wel minimaal 2 gaten langer, het is even wennen maar dan ga je zeker weten beter zitten.
Ik ben het niet met iedereen eens wat betreft de travers en de appuyementen, je kunt een trainigstravers en een trainingsappuyement best gebruiken om je paard los te werken mits de voorwaarts-neerwaartse drang er is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:08

Ziet er niet echt ontspannen uit. Zoals al vermeldt hier: eerst de basis. Van achter naar voor rijden. Paard loopt zo achter de loodlijn. Geen fijn gezicht. Wel mooi paard Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:17

Hey, ik ken het verleden van je paard niet maar die is vast al wat verder doorgereden dat je nu al knopjes aan het testen bent?
Heb je dat paard al lang trouwens?

Ik vind het wel redelijk ontspannen eruit zien maar eigenlijk meer omdat het paard braaf in een houdinkje loopt? Paard is wel inderdaad lang gelijnd maar dat hoeft niet per definitie problemen op te leveren.
Ik las hier ook dat het paard in het verleden veel met slof is gereden? Zonde hoor, zou helemaal niet nodig moeten zijn namelijk!

Ik krijg ook zomaar het idee dat het zadel niet helemaal optimaal ligt. Het zwaartepunt van jouw zit ligt naar achteren gekanteld en daardoor krijg ik het idee dat je te ver achter de beweging zit, waardoor je van achteren moet komen in jouw houding.
Ik denk dat een goed liggend dressuurzadel (even ervan uitgaande dat je dressuur met haar wilt rijden) en jouw beugels 4 gaten langer een heleboel goedmaken aan het totaalplaatje en de functionaliteit van jouw houding en zit.

In ieder geval een leuk en aansprekend paard om te zien en veel succes ermee!

miekmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:19

ziet er prima uit hoor meid!

mooi rustig ontspannen beeld!

kiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:23

steinstein schreef:
Pinacolada schreef:

Zou denk ik er ook over. Eerst de basis en de ontspanning. In dit stadium heeft het mi geen nut op traver enz te oefenen.

Helemaal Mee Eens !!!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:26

Ziet er goed uit!
Wat een prachtig paard! Lachen

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:31

Pinacolada schreef:

Helemaal Mee Eens !!!

Zo denk ik er ook over !!!

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:35

Pinacolada schreef:

Mee eens Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:42

Ik zou toch echt een stuk meer naar de basis gaan. Het ziet er niet verkeerd uit, maar ik mis toch wel wat stappen die je hebt overgeslagen. Ik zou terug meer werken aan ontspanning, nog meer als dat je nu doet. Het ziet er imo op sommige momenten te geforceerd uit, bv bij die inzet sb. Ik zou ipv die travers/appuyementen meer oefeningen als voltes en andere figuren zien. Beetje wijken, meer afwisselend buigen en zo. Dus echt veeeeel meer basisoefeningen dat dat je nu doet (of dan er op de foto's te zien zijn Knipoog ).

De beugels zijn al beter zo, maar ik vraag me af of het zadel wel bij je bouw past. Heb je dit zadel al lang? Ik kan het niet precies duiden, maar er klopt imo iets niet aan het plaatje ruiter-in-zadel.

Ik moet wel zeggen dat ik je al veeeeel beter rijden vind dan pakweg 2 jaar geleden. Je hebt echt veel vooruitgang gemaakt en met goed oefenen komt het met jou en dit paard vast helemaal goed!

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:22

Imago01 schreef:
Ik las hier ook dat het paard in het verleden veel met slof is gereden? Zonde hoor, zou helemaal niet nodig moeten zijn namelijk!

dat is niet voor niets geweest denk ik, deze dame wil nog wel eens flink vies er tussenuit knijpen Lips are sealed

Verder ziet het er ontspannen uit, maar zou inderdaad niet gaan beginnen aan trucjes. Zorg dat je de basis eerst goed voor elkaar hebt. Ze mag nog veel meer bij elkaar gereden worden.
Verder blijf ik er bij dat ikk je zadel niet helemaal lekker vind liggen zo vanaf de fotos te zien.
Succes er mee Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:26

Sorry chin maar als ik jou was zou iik haar eerst lekker voorwaarts neerwaarts rijden en dan met stellingen etc beginnen voor dat je aan "travers en schouderbinnenwaarts " gaat klooien!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:26

Jee, wat ligt dat zadel slecht zo te zien... en lijkt me echt vreselijk zitten, zowel voor jou als je paard! Als je een beetje budget hebt, laat dan iemand van het MSFC komen om ernaar te kijken en je advies te geven. Wellicht dat je dan een stuk prettiger rijdt op (waarschijnlijk maar je weet maar nooit) een zadel wat meer bij jou en je paard past!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:28

let op je handen en tenen en laat haar buigen om je been en niet door je binennhand.
Probeer ook schijnovergangen te rijden, daar worden ze lekker los van en komt de ahcterhand er meer bij!

Vind je trouwens wel eigenlijk wat klein voor op haar Bloos
vind het beetje niet als een combinatie uitzien,sorry! Bloos

edit: heb even in je profiel gesjeckt en ik vind je echt een leuke combinatie met iris!!
Laatst bijgewerkt door Amanda__ op 17-07-08 10:38, in het totaal 2 keer bewerkt

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:31

Aifa schreef:
Imago01 schreef:

dat is niet voor niets geweest denk ik, deze dame wil nog wel eens flink vies er tussenuit knijpen Lips are sealed

Verder ziet het er ontspannen uit, maar zou inderdaad niet gaan beginnen aan trucjes. Zorg dat je de basis eerst goed voor elkaar hebt. Ze mag nog veel meer bij elkaar gereden worden.
Verder blijf ik er bij dat ikk je zadel niet helemaal lekker vind liggen zo vanaf de fotos te zien.
Succes er mee Lachen
en daarom maar een slof? nee daar ben ik het niet mee eens...

ik vind ook dat beugels wat langer moeten, dat maakt het totaal plaatje wat completer! ook je handen moet je niet vast zetten...verder vind ik het een erg leuk dier, veel plezier ermee!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:38

[/quote]

Succes er mee Lachen[/quote] en daarom maar een slof? nee daar ben ik het niet mee eens...

ik vind ook dat beugels wat langer moeten, dat maakt het totaal plaatje wat completer! ook je handen moet je niet vast zetten...verder vind ik het een erg leuk dier, veel plezier ermee![/quote]

Als noodrem is een slof niet erg, maar je moet natuurlijk niet een slof gaan gebruiken om een gestrest en gespannen paard in een bepaalde houding te willen forceren en de slof dan ook nog is gebruiken/misbruiken om binnen no time alle knopjes op een groen paard te willen zetten...........

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:31

@ update en weetergeen; laat ik voorop stellen dat ik absoluut anti slof ben! vind het geen fijn hulpmiddel. Maar ken deze merrie en voor je eigen veiligheid als noodrem is ze nog wel eens met slof gereden. Een slof gebruiken om een gespannen paard in een houding te forceren is absoluut fout, maar dat gebeurde ook niet bij Unique. Ze liep in een eigen houdinkje (waar ze juist uit moest komen)
Hmm nouja je moet dr kennen denk ik om te snappen dat de meest ervaren ruiter toch nog liever een slofje om dit dier zag Clown