Sinds een maandje heb ik een nieuw verzorgpaard, Nirvana, een 12 (?)-jarige schimmel, die z'n eigen eten verdient door het lopen voor trouwkoetsen (ed). Het is echt een onwíjs lief dier, maar voor wat ik gewend ben ook echt reusachtig groot, en af en toe 'een beetje' lomp
Dit was ongeveer de 6e/7e keer dat ik met hem reed, en moet echt nog wennen aan hem, haha! Hij doet ontzettend z'n best, maar dat valt niet mee hoor: voorwaarts blijven, ontspannen aan de voorkant, zorgen dat je achterbenen ónder je lijf lopen en niet erachter, stelling en buiging aannemen in de bochtjes EN dan ook nog iemand op je rug meenemen!
Eigenlijk zou ik vandaag voor t eerst les hebben met hem, maar instructrice kon toch niet.. Volgende week beter!
Ons niveau komt overeen met B, zonder galop, voor ± 165 punten, haha!
Grootste probleem: in galop blijven voor hem, en blijven zitten voor mij.. Om hem te ondersteunen ga ik 'wat' (O:)) naar voren zitten, maar weet niet of dat nou echt helpt.. Dus als iemand andere tips heeft daarover?
Ander puntje is dat hij het erg lastig vind om flink voorwaarts te blijven op het moment dat hij nageeflijk loopt, waardoor hij ook snel te diep komt, en weet ook niet zo goed hoe ik dat moet oplossen. En mijn beenhouding blijft ook een ramp, haha!
Nouja, genoeg gepraat, meet Nirre:

Even poetsen onder toezicht van ons stalkonijn

Nog éven gezellig doen:

En dan aan het werk!

Jaaa knap paard!

Oké, niet lachen..

(met speciale dank aan Tinus)
En, wat vinden jullie er van?
dus ik leef met je mee en ga geen commentaar geven op je houding in galop
foei zo heb ik je niet opgevoed :p 

Misschien dat ik er tóch maar aan moet gaan geloven dan, haha!