Het is wit, groot, lomp en doet héél hard z'n best..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Het is wit, groot, lomp en doet héél hard z'n best..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:21

Het is Nirvana!

Sinds een maandje heb ik een nieuw verzorgpaard, Nirvana, een 12 (?)-jarige schimmel, die z'n eigen eten verdient door het lopen voor trouwkoetsen (ed). Het is echt een onwíjs lief dier, maar voor wat ik gewend ben ook echt reusachtig groot, en af en toe 'een beetje' lomp Haha!
Dit was ongeveer de 6e/7e keer dat ik met hem reed, en moet echt nog wennen aan hem, haha! Hij doet ontzettend z'n best, maar dat valt niet mee hoor: voorwaarts blijven, ontspannen aan de voorkant, zorgen dat je achterbenen ónder je lijf lopen en niet erachter, stelling en buiging aannemen in de bochtjes EN dan ook nog iemand op je rug meenemen! Scheve mond
Eigenlijk zou ik vandaag voor t eerst les hebben met hem, maar instructrice kon toch niet.. Volgende week beter! Lachen
Ons niveau komt overeen met B, zonder galop, voor ± 165 punten, haha!
Grootste probleem: in galop blijven voor hem, en blijven zitten voor mij.. Om hem te ondersteunen ga ik 'wat' (O:)) naar voren zitten, maar weet niet of dat nou echt helpt.. Dus als iemand andere tips heeft daarover?
Ander puntje is dat hij het erg lastig vind om flink voorwaarts te blijven op het moment dat hij nageeflijk loopt, waardoor hij ook snel te diep komt, en weet ook niet zo goed hoe ik dat moet oplossen. En mijn beenhouding blijft ook een ramp, haha!

Nouja, genoeg gepraat, meet Nirre:

Afbeelding

Even poetsen onder toezicht van ons stalkonijn Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Nog éven gezellig doen:

Afbeelding

En dan aan het werk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jaaa knap paard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oké, niet lachen.. Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
(met speciale dank aan Tinus)

En, wat vinden jullie er van? Lachen

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Het is wit, groot, lomp en doet héél hard z'n best..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:24

Ziet er goed uit Joyce! Die galop ziet er ook niet makkelijk uit om uit te zitten. Het lijkt alsof je bij de eerste galopfoto ook met je handen op zijn hals steunt, klopt dat of is dat vertekening? Probeer je handen iets hoger te houden (maar dat gaat natuurlijk ook makkelijker als je wat verder achterover zit). All in all - je moet wat aan je houding doen in galop maar ik kan me zooooooo voorstellen dat dat bij dit beestje niet meevalt! Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:24

Na een aantal jaar toch maar besloten Nirvana wél te gaan rijden? Knipoog

Ziet er toch best goed uit! ik weet hoe lastig zijn galop is Ja dus ik leef met je mee en ga geen commentaar geven op je houding in galop Lachen

Wel even het gebruikelijke bokt commentaar... waar is de cap?

Ik vind dat je erg netjes zit! mooi rechtop, alleen let af en toe een beetje op de kapstokjes Haha! verder heb je hem echt leuk aan het lopen Lachen

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:28

Haha geweldig, die papegaai! Praat ie ook? Clown
Ik vind het er goed uit zien, voor zover dan he.
Wat je met de galop zou kunnen doen: Leer hem aan de longe goed aanspringen, goed met zijn benen en met de juiste stelling galloperen. Als hij aan de longe goed loopt, dan is het de stap kleiner om ook goed gaan te lopen onder de man.
Succes!! OK dan!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:28

allereerst, JOYCE WAAR IS JE CAP Boos! foei zo heb ik je niet opgevoed :p

verder, doe je beugels eens een gaatje of 2 korter, je moet nu je hak optrekken en je been draaien om been te kunnen geven. Hierdoor draaien je tenen naar buiten.

In de galop niet op zijn hals gaan leunen, verlichte zit is ok, maar blijf rechterop (zoals met de crossles) wat betreft het te diep lopen, maak hem goed actief op je been, been is direct reactie. op moment dat hij te diep zakt voorwaarts rijden (als goed is komt het hoofd dan ook wat hoger) en dan weer rustig terug nemen

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:29

wauw wat een mooi paard en hij lijkt inderdaad reusachtig. Of ben jij zo klein? hihi Haha!

Ik ga even geen commentaar geven op houdingen en het paard.

Ik vind het gewoon een plaatje en hele mooie foto's Haha!

Moet je alleen geen cap op? Zeker als je hem nog niet zo goed kent. (Eigenlijk moet je hem altijd op vind ik, maar oke, kan me voorstellen bij een eigen paard die je al jaren kent dat je hem wel eens aflaat)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:29

Foto's van Nirvana ..dat stalkonijn:p...vliegt ie daar gewoon zo los?

Voor het blijven zitten in galop...vind ik ook lastig hoor..je zelf lang maken kan ik als enige tip geven Tong uitsteken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:32

Ziet er erg leuk en ontspannen uit. Ik vind ook dat je mooi rechtop zit! Op sommige foto's lijkt het dat de achterhand wat actiever mag maar kan natuurlijk ook een moment opname zijn
Maar wat doet die papegaai daar?!
Wel gezellig hoor haha

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:37

mooi beestje, maar ju kunt beter je handen wat hoger houden, misschien helpt dat wel Vork
Verder ziet het er netjes uit, mooi ! Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:40

Ja, die cap, het spijt me zeer, maar ik ben nou eenmaal stronteigenwijs.. Ik moet echt een keer knetterhard vallen voordat ik hem echt 10 van de 10 keer opzet ben ik bang, nu heb ik hem gelukkig wel 9 van de 10x op, dus dat scheelt dan wel weer Schijnheilig

Bedankt voor de tips allemaal! Moet inderdaad niet leunen op zijn hals, ik zie het, maar was allang blij dat ie meer dan 4 sprongen maakte in galop, haha, dat was ook echt het enige waar ik me mee bezig hield eigenlijk.. Goeie tip om het gewoon veel aan de longe te oefenen inderdaad, bedankt!

Marloes: hahaha, ja, tóch maar wel, vond hem toch wel heel leuk!

Raggel: Ja Ze l*lt de oren van je kop, haha! Zit af en toe gezellig te keuvelen op de bakrand, een beetje in zichzelf te kletsen.. Of ze vliegt rakelings door je haren, zodat je zowat van je paard klettert van schrik.. En ja Roos, 't waakkonijn mag lekker de hele dag mensen en paarden terroriseren, haha, is wel gezellig hoor!

Luna_Muse: Nee, ik ben niet zo héél klein, 1.70m! Nagelbijten / Gniffelen

Rachel: Als ik m'n beugels korter doe, ga ik heel erg in stoelzit zitten, en kan ik niet meer goed lichtrijden.. Zo is het ook niet ideaal inderdaad, maar m'n beugels korter rijdt nóg beroerder Knipoog

Missvicky: Ja, klopt helemaal hoor, ik moet mezelf leren dat ik veel meer op z'n achterkant dan z'n voorkant moet letten!

shifratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:41

Mooi paard! Cap en je handen wat hoger proberen te houden is mijn tip.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:48

Myukii schreef:

Ik vind het een goede keus, jullie maken een leuke combi! Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:49

Trouwens, heb wel even een vraagje hè.. Want lees heel veel dat ik mijn handen hoger moet houden, waar ik het in principe zeker mee eens ben, maarr: als je kijkt, lopen mijn armen&teugels in één lijn (zie foto 1), en dat is zoals ik altijd begrepen heb als het hoort. Als ik mijn handen hoger houd, wordt die lijn 'gebroken' zeg maar (zie foto 2), offf is dát juist zoals het moet? Ja, ik weet het niet hoor, haha, maar ik dacht dat ze zo juist wel ongeveer goed zaten.. M'n handen komen dan wel niet boven z'n schoft uit, maar hij heeft dan ook wel een vrij hoge schoft, haha Schijnheilig

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:50

Loesje88 schreef:
Myukii schreef:

Ik vind het een goede keus, jullie maken een leuke combi! Ja

Bedankt! Dat vind ik nou leuk om te horen, haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:51

ik vind je handen prima, zolang je ze dus niet op de schoft/hals gaat laten rusten

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:11

Ik vind het er leuk uit zien!
Af en toe zorgen dat hij niet te diep gaat lopen en hou je hakken uitgedrukt. En ja, let op de galop hè.
Tsja cap hè!
Hahaha leuk die papagaai!
Ff offtopic: Iedere keer als ik jou zie, denk ik dat ik je al heel lang ken Tong uitsteken

Edit; Leuke titel trouwens!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:16

Eee, dat paard ken ik. Die heeft bij ons als manegepaard gestaan een paar jaar terug en toen heb ik er ook nog heel vaak op gereden Vork
Mooi en lief paard is het Ja
Je rijdt er netjes op. Hij loopt lekker ontspannen. Af en toe iets meer je hakken uitdrukken en voor het mooie misschien je handen wat dichter bij elkaar. Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 19:23

Ja klopt, hij komt van Jonker af Ja

Irene: Hahahaha echt waar? Haha! Zal vast uit een vorig leven komen dan! Wat grappig!

Bedankt voor de tips weer allemaal! De nieuwe regels op HAW zijn zo slecht nog niet.. Knipoog

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:28

leuke foto's Lachen wat een bakbeest! leuk dat stalkonijn ook...galop ziet er idd moeilijk en niet prettig uit, zou dat goed gaan aanpakken. Ik zou beginnen met actief naar voren rijden, desnoods iemand met een longeerzweepje in het midden zetten?

ff oftopic, jij bent toch dat half antiliaanse meisje waar ik wel eens mee kletste?

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:33

Hey die stal ken ik Haha! Die papegaai is geweldig!

Meeste commentaar is al gegeven. Het enige wat ik toe kan voegen is dat het lijkt dat je soms vanaf de zijkant naar je paard kijkt, in een bocht/volte. Maar dat kan ook vertekend zijn..

Verder de galop, laat hem eerst maar lekker galoperen, nageeflijkheid komt daarin vanzelf wel, en probeer zelf rechtop te blijven zitten. Dit is ook mijn probleem in de galop, voorover zitten en contact verliezen en daardoor valt het paard heel erg uit elkaar.

Verder een leuk paard! Veel plezier met hem!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:39

oeh wat een moooi paard!!! (ben dol op witte paarden)

vind je echt een mooie zit hebben, maar heb toch een beetje het idee dat je stijgbeugelriemen net wat te lang zijn.
waardoor je je hakken een beetje optilt. als een gat korter te kort is, kun je misschien het beste er een gaatje tussen in maken.
en misschien wat meer zn achterhand eronder rijden (maar dat was ook al genoemd).
heel veel succes met dit supermooie paard!!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:41

Wat een leuk beest heb je onder je kont.
Ik zou toch proberen om de beugels 1 gaatje korter te doen. en dan jezelf aan te leren om je onderbeen wat naar achter te leggen. Nu moet je 'op je tenen staan' om uit het zadel te kunnen komen. Of in ieder geval. zo'n beeld geeft het mij! (kan aan mij ligge:p)

Ik vind die papegaai echt geweldig leuk zo'n beestje.
vooral als ze praten Haha!..

Succes verder.
hoop snel nog een topic van jullie te zien!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:44

Hoe hoog is dat paard als jij niet zo klein bent? Verder vind ik het een geweldig dier, mooi fors, ga zo door met rijden.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:45

Ik vind het er al netjes en ontspannen uitzien (stap/draf) Als hij te diep loopt voorwaarts rijden met het been, en dan terugnemen.
Als hij nog veel last heeft met de galop zou ik dat onder het zadel even achterwegen laten, en hem dat eerst leren aan de longe. Als je toch onder het zadel probeert zou ik als ruiter dat in verlichte zit doen (wel recht), dan heeft hij al minder last op zijn rug. Je handen vind ik netjes zo, als je maar niet op zijn schoft steunt. Tijdens je les zul je nog veel andere tips krijgen, want dit zijn natuurlijk maar momentopnames Lachen Heel veel succes met deze knapperd!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 22:14

Chaelle: Bedankt voor de tips! Heb inderdaad ontzettend zin om weer te lessen, was eigenlijk toevallig dat de instructrice waar ik normaal gesproken ook bij leste, ook op deze stal kwam. En dat kwam dus heel fijn uit! Lachen

Purny: Ehm, ik geloof dat hij 1.75 is, haha! En aangezien ik de laatste paar maanden vooral op een pony heb gereden, is dat echt wel een flinke omschakeling Haha!

Susanne_m & LoveLita: Hmhm, jullie hebben helemaal gelijk hoor! Maar ik vind het zo vervelend rijden, met m'n beugels korter.. Bloos Misschien dat ik er tóch maar aan moet gaan geloven dan, haha!

Sap: Nou je het zegt; inderdaad! Ik kijk links langs hem heen, en val dan ook een beetje die kant op! Bedankt, moet ik zeker op gaan letten!

LittleAnn: Actief naar voren rijden móét wel inderdaad, anders valt ie er echt uit.. Hij is ook doodop na twee rondjes galop, haha, omdat hij er zó hard aan moet trekken. Wil hem eigenlijk liever niet teveel opjagen, ben bang dat ie er dan helemaal geen zin meer in heeft, haha! Haha! En offtopic terug: nee, ben niet half antiliaans, haha, dus ben bang dat je de verkeerde voor je hebt!