bokken in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horselovetil

bokken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 15:52

Als ik de pony waar ik op rijd in galop zet, bokt ze.
Als ik al een paar x overgangen van galop naar draf en andersom heb gereje is dat niet meer.
Maar als ik onder het galopperen been geef om haar aan de teugel te laten lopen of om haar gewoon door te laten gaan, bokt ze weer, en dan verpringt ze gelijk in de andere galop..
Onder het draven of stappen bokt ze vrijwel nooit.
Wie heeft er tips?
Van de eigenaar moet ik gewoon een tik geven als ze dat doet maar dan bokt weer... Ach gut

Bandino

Re: bokken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:20

Een tik geven als ze bokt , bokt ze nog een keer dan nog tik , zo door gaan ze stopt van zelf Knipoog

Succes Lachen

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:23

Je kunt inderdaad proberen om het op Bandino haar manier op te lossen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze iets met dr rug heeft ofzo.. Of het aanspannen van die spieren doet pijn. Galop is dan ook een heel andere gang dan de draf en de stap..
Galopeer je met losrijden ook of alleen als ze al lekker los en warm gereden is?

horselovetil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 19:26

met haar rug is er nix mis als ik het goed heb. Ik galoppeer alleen als ze los en warm is..
bedankt voor de tips trouwens Knipoog

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:39

Mijn paard bokte ook wanneer ik haar in galop vroeg, dit kwam omdat ze gewoon te stijf was en het niet kon. Ze ging ook erg hard. Is dit bij jou ook het geval?

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:42

is er echt niks aan de hand , heeft ze geen pijn? dan zou ik haar net zolang laten galopperen tot ze niet meer bokt (en moe word) en dan als ze niet meer doet, en dan heel veel BELONEN als ze het goed doet!! tikken heeft geen zin, zo verlies je alleen maar vertrouwen. En als ze moe word van het galopperen heeft ze ook geen zin meer om dr kont om hoog te gooien.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:47

Mijn pony deed het ook, elke keer met galopperen.
toen heb ik gewoon heel erg veel naar voren gereden ook in de galop, ze was het er eerst natuurlijk niet helemaal mee eens, maar na veel trainen (eerst korte stukjes galopperen en daarna steeds langer) begon ze steeds beter te galopperen, volgens mij is het ook erger als je pony/paard nog jong is, ze moeten alles leren Knipoog succes