dit is de 2e keer dat ik iets op HAW plaats
de vorige keer had ik er goede reacties van gekregen, oa.* hakken meer uitdrukken
* rug proberen recht te houden
ik rijd zonder cap, daar krijg ik waarschijnlijk reacties over,
maar ik zou niet gaan rijden en had dus geen cap mee, maar omdat Norman eigenlijk deze donderdag ingeslapen zou worden, wilde een vriendin en ik er toch nog een keer als afscheid rijden, nu hij niet zo heel erg kreupel liep.
(ja, om het even duidelijk te maken, het paard was 3 jaar kreupel, en was net weer 3 maanden onder het zadel, nu was hij een week eerder gaan kreupelen, en toen kwamen wij kijken (iemand anders verzorgde hem) om te kijken hoe hij loopt, en toen ging die verzorgster erop, en toen we hadden besloten dat, als hij pijn heeft, hij donderdag ingeslapen werdt, dus mocht ik, voor deze ene keer, toch zonder cap erop.. als afscheid
)key,
mijn eigen commentaar nu is,
* vooral handen recht houden, en niet zo plat
* en armen recht houden, ik heb heel snel het probleem dat ik mijn buitenarm naar voren plaats, heel iritant, en daardoor krijgt het paard ook meestal een scheve houding
* en ook nu zak ik af en toe naar voren....
Owjah, ik rijd nu met een ander paard L1 en een ander paard B, dit paard heeft ooit M2 gelopen en was startklaar voor het Z1..
Toen ik er net een rondje op zat in stap (zit te veel naar voren en mijn armen zijn gestrekt):

Eerste drafpasjes (tenen moeten meer naar binnen en moet meer contact houden):

Draf (buitenarm gaat naar voren)

Draf (zit te veel naar voren en moet contact houden)

Draf (meer contact houden en armen niet strekken)

Stap

Draf (recht zitten handen niet plat houden...)

Stap

Door de plas banjeren (uitstappen, ook met uitstappen moet het paard aan je been blijven… & hakken opgetrokken…)

En z’n heerlijke koppie
:

Blijven jullie een beetje aardig??
Oja, Norman wordt nu niet ingeslapen maar gaat waarschijnlijk als er plek is naar een paardenrusthuis, als daar geen plek is, wordt hij toch ingeslapen.... maar we verwachten dat er plek is want we hadden afgelopen weekend al gebelt

z'n broertje en een belg... de rest 'trapt' hij de wei uit.... en in een paardenrusthuis met 110 paarden, moet wel ergens een vriendje voor hem te vinden zijn, vertelde ze ons