B niveau denk ik ?? alleen vandaag even niet...
http://www.youtube.com/watch?v=JXVdLQmV5KM
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

Yorghos schreef:Ook ik vind dat je een geweldig paardje onder je kont hebt
Maar ik ben het wel met bovenstaande reacties eens.
Je pony rent steeds onder je vandaan en het geheel ziet er nogal ongecontroleerd uit. Ik zie jou enkel met je handen "sturen", maar je benen doen hierbij niks.
Probeer bij het wenden niet alleen aan je teugel je pony om te trekken, maar daarbij de beenhulpen te geven zoals je die met bit ook zou geven.
Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is bij een loperig paard, maar zonder beengebruik kun je de eenvoudigste oefening niet netjes afmaken.
Om het tempo in draf wat te verlagen zou je kunnen proberen om wat meer te gaan zitten in je zadel. Maak je zwaar en hou je benen lang. Bij het lichtijden kun je proberen in een wat langzamer tempo te gaan lichtrijden. Veel paarden passen dan hun tempo vanzelf aan aan de ruiter.
En vooral veel figuren en wendingen rijden. Dan krijgt hij niet de gelegenheid om zo te gaan racen en houdt hij zijn aandacht bij jou.
Probeer bij het galopperen echt op je kont te blijven zitten en rechtop te blijven.
Ook in de overgangen zie ik je vooral aan de teugels hangen. Vergeet daarbij niet om ook weer te gaan zitten. Maak je weer lang en zwaar en neem dan langzaam tempo terug. Het gaat nu allemaal wat abrupt en ziet er daardoor heel rommelig en wat ruw uit.
Kortom, ga eerst eens werken aan ontspanning en rust en ga dan pas weer verder denken.
Hoe is hij als je met bit rijdt? Zonder bit is wel even wennen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij met bit heel anders reageert.
) . Dit bitloos was om te proberen, maar ze vind het nog erg onduidelijk geloof ik. Volgende keer maar weer met bit.
Caro is volgens mij van zichzelf erg vlot en een beetje een druktemaker en daardoor komt het wat gehaast over. Ik vind haar kleur trouwens wel erg apart. En ehm dan nog wat rijtechnisch commentaar (net alsof ik daar verstand van heb
) probeer in galop op je kont te gaan zitten en als je in galop aanspringt niet eerst te versnellen.