Sinds kort verzorg ik een Friese merrie van 12 jaar oud. Ik ben er zondag voor de 1ste keer geweest en heb toen even gereden.
Gister en vandaag heb ik weer gereden en foto's gemaakt,het rijden ging op zich wel goed. Ik rij met haar nog geen nivo, dus eigenlijk gewoon B nivo. De eigenaar zelf rijdt met haar voor de kar, en ik rijd haar gewoon.
Ze is nog niet zo goed voor het been, maar luistert wel goed naar je stem, ivm het voor de kar lopen.
Ze reageert heel goed op je zit en valt soms uit de galop. In de galop aanspringen gaat wel, maar het duurt soms even.
Ik kan er natuurlijk nog niet veel van verwachten naar 3x rijden, maar wil er wel graag aan gaan werken
Nja, ik ben dus bezig met het oefenen van de overgangen, zodat ze beter voor het been wordt en de galop is ook nog een probleempje:P(hier valt ze snel uit, en ziet er 'rommelig' uit) Ook probeer ik erg op mijn houding te letten, ik gebruik vaak snel mijn hak/spoor ipv mijn kuit.(ivm met de slome reactie
) Oke nu de foto's
:Hier nog even op stal:

Gister:
Stappen:

Draf:

Ik heb van gister geen foto's van de galop, alleen een filmpje, maar weet niet hoe ik die op bokt kan zetten
Vandaag:

Zoals je ziet moet er nog veel geoefend worden in de galop:P
Tips en commentaar zijn welkom:D hou er wel rekening mee dat dit de 2de/3de keer was
!!
Probeer iets meer vanuit je benen te rijden!
alleen ze loopt te diep (neusje moet wat meer naar voren