Pretty @ Niv 2 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty @ Niv 2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:45

Zeg maar als jullie me beu worden Bloos Ik ben vandaag heel veel bezig geweest met Pret richting die oprichting te rijden maar haar wel over haar rug te houden, dat wil nog niet altijd even goed dus tips daarvoor zijn zeker welkom. Dat is nl nog een grote struikelblok. Mijn pony was uitgekomen en had haar vrij erg opgefokt dus madame was lekker heet Rolleyes Ben op bepaalde foto's dus ook vrij streng met mijn binnenhand maar dat was deze keer dus wel bewust. Op de andere foto's ga je zien dat ik mijn handen wel netjes naast elkaar heb Knipoog De foto's zijn genomen nadat ik al een half uur gereden had dus maak je maar geen zorgen, er is wel degelijk rustig ontspannen los gereden. Knipoog

Ik rijd op dit moment Niv 1 wat bij jullie L2/M1 zal zijn. Ik ben haar nu al aan het voorbereiden op Niv 2 wat M2/Z1 is bij jullie. Lachen In principe mogen we vanaf Niv 2 S&T maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen wat nu het beste zou zijn voor Pretty. Mijn lesgeefster is nu even twee weken naar het EK met haar dochter dus haar kan ik het nu even niet vragen maar dat ga ik beslist wel doen. Toch zou ik ook wel graag meningen van bokkers horen. Dus meningen over eventueel S&T eens proberen (en nee, niet op mezelf. Natuurlijk als ik les heb de eerste keer. Lachen Zodat mijn lesgever er op kan toekijken of het wel goed gaat allemaal) zijn meer dan welkom. Een aantal van jullie zullen Pret wel een beetje kennen van mijn verhalen dus... Lachen
Moet ik voor de rest nog wat zeggen?...

Afbeelding
verzameld galopje en inzet volte tien meter in galop. Beetje voorbereiden op die keertvolte naar contra toe.
Afbeelding
rechterhand arbeidsgalopje
Afbeelding
en verzamelen en proberen om die hals ietsje "hoger" te krijgen zonder dat ze haar rug wegdrukt.
Afbeelding
middendrafje en vanvoor er bij houden zodat ze niet op die voorhand wegkletterd
Afbeelding
Afbeelding
dit is dus richting wijken maar madame begreep het fout Clown
Afbeelding
volte van 8 meter inzet vanuit verzameling. Hier zie je me haar echt erbij nemen met die binnenhand zodat ze er niet vandoor zou kletteren Scheve mond
Afbeelding
wijken waar ze haar achterhand niet mee nam dus tikte even iets feller naar achter aan met mijn been. Lachen Op de zweep reageert ze nl heel heftig als ik haar zo wil corrigeren. Hier zie je ook heel duidelijk wat ik met die rechterschouder doe Rolleyes Geen wonder dat het peerdenbeest niet correct reageert. Stoute ik.
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HH4YMZE7.jpg
en nog eentje die op vier sporen is.
Afbeelding
Afbeelding
schouderbinnenwaarts op haar moeilijke kant, weer stout binnenhandje van mij. Maar goed dat ik de neiging heb om mijn binnenteugel langer te laten worden.
Afbeelding
in draf naar die verzameling toe proberen te rijden. Hoewel dit meer op verkorten lijkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en weer iets langer rijden om af te sluiten.
uitgalopperen en draven
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFBT6QPA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DYTEYS7U.jpg

Dus nog even in het kort:
*binnenhand is bewust, ik weet dat het niet correct is maar het hielp vandaag even. Lachen De keren dat ze wel kalm was heb ik mijn handen netjes langs elkaar gehouden zoals te zien is op de foto's. Vnl in de oefeningen zoals SB probeerde madame trukjes uit te halen omdat ze weet dat ik dan met zoveel bezig ben dat ik moeite heb om ook nog eens bezig te zijn met die controle enz Tong uitsteken Helemaal mijn schuld en daar ga ik dus ook heel hard aan werken
*mijn zadeldek kruipt tussen de kussens van het zadel, dus nee, mijn zadel klapt niet
*Ik wil heeeeel graag tips om haar iets meer over die rug te krijgen in die oprichting en wat meningen over S&T eens proberen als mijn lesgeefster terug is.
Plingat Pretty kanteld op sommige foto's is volkomen mijn schuld. Ik zit vooral op rechts af en toe wat tegen waardoor zij gaat kantelen. Ik moet er dan aan denken om mijn schouder naar achter te houden en mooi evenwijdig met haar schouders te gaan zitten maar dat loopt af en toe nog mis Bloos Zeker als ik met iets bezig ben wat nog moeilijk is. Is dus volledig mijn schuld. Lachen

KiWiKo

Re: Pretty @ Niv 2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:46

ziet er netjes uit hoor!! Probveer iets minder krampachtig netjes te zitten Haha! Haha!

Je had me een PB gestuurd, en die heb ik po gedelete Haha! wil je hem nog een keer sturen?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:49

Gave knol zeg, alleen in de zijgangen vind ik het eruit zien alsof je haar meer vooruit rijdt dan wanneer je rechtuit gaat (oke, één keer corrigeer je haar, maar ik dacht het voorwaartse ook op andere foto's te bespeuren). Wat een galop zeg, helemaal achterop!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:50

ziet er netjes uit hoor.
probeer niet te veel kracht te geven vanuit je handen.
mooie pony verder hoor

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:51

Het lijkt idd of je wat verkrampt erop zit waardoor Pret ook wat gespannen lijkt.
En geld gevonden?

Verder vind ik het weer super uitzien, de verbetering blijft erin zitten Kath OK dan!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:51

Dat ze heet was vandaag is een understatement...
Ze was verschrikkelijk heet vandaag !

Vroeg of laat krijgt Pret het wel voor elkaar, als haar stelling er stilaan in komt en ze begint de moeilijkere oefeningen door te hebben, komt het allemaal wel vanzelf denk ik.

Op het einde loopt ze precies meer ontspannen, loopt ze eindelijk zoals ze zou moeten lopen.

Je schouders zijn inderdaad nog een punt waar je kan verbeteren en ook Pret in kan helpen haar oefeningen beter te laten doen.

Op zich een goeie training, maar wel een zware Haha! Nagelbijten / Gniffelen

@Sax89: zou je kunnen verbazen maar ze is net geen pony Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:57

Ik vind het er toch heel netjes uitzien, ondanks dat je je binnenhand af en toe eens streng moest gebruiken. Ik vind het er een stuk netter uitzien dan de afgelopen keer Knipoog

Denk eraan dat je je been niet te ver naar achter legt bij o.a. de voltes. Ook gaat je voet soms erg ver in de beugel!

Komt vast goed met jullie! Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:07

jemig, wat en goed achterandgebruik Bloos!
super!
oow ja HAW mag alleen maar commentaar geleverd worden dus uhm, even wat verzinnen ja...
probeer bij de stelling ja hand van je af te doen, inplaats nar je toe Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:52

De oprichting ziet er inderdaad al een stuk beter uit Ja
Wel heb ik de indruk vanaf de foto's dat ze van achter nog een stuk achter blijft. Ook het kruis blijft nogal hoog tijdens de verzameling, en ze mag meer ondertreden.

Probeer haar eens korte periodes voorwaarts te rijden en haar dan weer op te vangen met je zit. (Gemarkeerde overgang) Ook kleine voltes willen nog wel eens helpen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:04

lijkt me een spr pony!! Haha!
ga zo door zou ik zeggen Knipoog

btw: vorige week had ik in Diepenbeek een eventingwedstrijd
met mijn D-pony Knipoog nou zag ik je woonplaats vandaar Tong uitsteken

S&T word niet vaak gebruikt bij de pony's, en al zkr niet in België.
als je haar na je ponycarriere wilt doorverkopen, zou ik er geen S& T in steken, geen enkele ponyruiter kan hier in Belgie bijna met een S& T rijden :S

In Nl zie je dat veel meer.
Xx

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 19:11

Eh waarom denkt iedereen dat het een pony is? Het is toch echt een paard hoor... geen tank van 1.70 maar beslist een paard! Nagelbijten / Gniffelen
Bovendien florence123 is dit niet het type paard dat je zomaar door verkoopt Knipoog Vrees dat als je zonder handleiding op Pret kruipt, je met haar verongelukt. (uit eigen ervaring helaas, ik heb echter geluk gehad) en ben eerlijk gezegd ook niet van plan om mijn madame zo vlot te verkopen Lachen

Cayenne; Daar ga ik zeker mee aan de slag! In de les zijn we idd veel bezig met voorwaarts en terug maar kleine voltes ben ik nog niet zoveel mee bezig, ga ik nu dus zeker doen.

saskiafieke en kinuh: tja Eh...Dankje? Haha! Zal eens letten op die voetjes en idd moet de teugel meer van me weg doen ipv naar me toe trekken..

magda nee helaas niet Zij zijn groot en ik is klein! Ik zit idd heel erg verkrampt op deze foto's. Weet niet waarom, toch eens op letten morgen of ik dat meer doe.

sax normaaaaal doe ik dat niet. Maar wel als het peerdenbeest zo heet is als vandaag, helemaal niet correct, weet ik wel. Maar das een beetje een reflex. Bloos

sorriso; klopt, kreeg van een lesgenootje de tip haar goed voorwaarts te rijden, dat de zijgangen daar makkelijker van werden. Maar zou haar idd op rechte stukken ook nog iets meer voorwaarts moeten rijden, word ze alleen maar mooier van Ja

KiWiKo: dankje!

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:35

Leuke foto's !

Egt een super mooi beesie ! Haha! Kan ook wel leuk lopen !

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:26

Ziet er steeds beter en beter uit! Haar bespiering is tegenover het begin ook stukken beter geworden! Knipoog
Probeer in de galop zelf wat rechter te blijven zitten en je benen niet te ver naar achteren te leggen. Rechterschouder in zijgangen is kenmerkend Clown zelf vind ik het goed helpen dat iemand je er telkens op wijst en vooruit proberen te kijken, dat helpt altans bij mij Lachen

En mijn mening over de S&T.. ik zou het niet doen als je ze fijn hebt lopen op een trensje. Maar proberen met goede begelijding kan geen kwaad Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:41

Ik volg je topics meestal wel en vind het eerlijk gezegd vaak wat stug uitzien. Ik mis lengtebuiging en gedragenheid. Maar jullie gaan absoluut wel vooruit!

Op deze foto's vind ik haar vaak te gehaast lijken, dat zal wellicht komen doordat ze zo heet was maar aan de hand van deze foto's zou ik jullie dan zeker nog geen M/Z niveau geven. daarom zou ik de S&T voorlopig nog maar even weglaten. Waarom wil je met S&T rijden?

Verder valt het me op dat ze rechtsom nog wel eens over de buitenschouder wegvalt, aandachtspuntje!

Heel erg veel plezier en succes verder met je paard(jes)!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:24

Daan_Ordeal schreef:
Ik volg je topics meestal wel en vind het eerlijk gezegd vaak wat stug uitzien. Ik mis lengtebuiging en gedragenheid. Maar jullie gaan absoluut wel vooruit!

Op deze foto's vind ik haar vaak te gehaast lijken, dat zal wellicht komen doordat ze zo heet was maar aan de hand van deze foto's zou ik jullie dan zeker nog geen M/Z niveau geven. daarom zou ik de S&T voorlopig nog maar even weglaten. Waarom wil je met S&T rijden?

Verder valt het me op dat ze rechtsom nog wel eens over de buitenschouder wegvalt, aandachtspuntje!

Heel erg veel plezier en succes verder met je paard(jes)!

we zíjn ook nog geen M2/Z1 Knipoog Zijn nog maar net begonnen met ons daar op voor te bereiden. Op dit moment zal L/M ons beter staan vermoed ik Ja Maar dat wil niet zeggen dat ik niet al fijn kan voorbereiden naar die Z1. Heb er geen probleem mee dat het er even wat klungelachtiger uit gaat zien Lachen Ik weet welk restultaat ik wil bereiken.

Ze was idd af en toe net wat te gehaast en had de neiging om te proberen onder me uit te lopen. Lachen Ik wil er niet perse mee rijden, maar ik meen me te herinneren dat het hier verplicht is vanaf die M. Ik ken dit paard en ik wil haar er rustig aan laten wennen ipv die S&T in haar mond te rammen en haar op een week dwingen er op te lopen. Lachen (bij wijze van spreken)

Haar lengtebuiging vind ik eerlijk gezegd goed genoeg voor die SB. Lachen Maar zal er nog eens met instructrice over praten. Ik kan dingen natuurlijk anders voelen dan ze uit zien. Vanaf deze foto's durf ik het niet te zeggen eerlijk gezegd. Lachen over de schouder wegvallen op rechts klopt, is een aandachtspuntje Ja

PKN_ schreef:
Ziet er steeds beter en beter uit! Haar bespiering is tegenover het begin ook stukken beter geworden! Knipoog
Probeer in de galop zelf wat rechter te blijven zitten en je benen niet te ver naar achteren te leggen. Rechterschouder in zijgangen is kenmerkend Clown zelf vind ik het goed helpen dat iemand je er telkens op wijst en vooruit proberen te kijken, dat helpt altans bij mij Lachen

En mijn mening over de S&T.. ik zou het niet doen als je ze fijn hebt lopen op een trensje. Maar proberen met goede begelijding kan geen kwaad Knipoog

hihi op deze foto's zit ik gewoon in het algemeen krom Bloos Geen ide hoe het komt. Hahah, die rechterschouder is bij mij vreselijk. Clown en op Explo doe ik het niet. Ik heb idd iemand nodig die er constant op wijst. Nog eens tegen vriendje zeggen Ja

boroughlover: dankje Haha!