Ik ben vandaag heel veel bezig geweest met Pret richting die oprichting te rijden maar haar wel over haar rug te houden, dat wil nog niet altijd even goed dus tips daarvoor zijn zeker welkom. Dat is nl nog een grote struikelblok. Mijn pony was uitgekomen en had haar vrij erg opgefokt dus madame was lekker heet
Ben op bepaalde foto's dus ook vrij streng met mijn binnenhand maar dat was deze keer dus wel bewust. Op de andere foto's ga je zien dat ik mijn handen wel netjes naast elkaar heb
De foto's zijn genomen nadat ik al een half uur gereden had dus maak je maar geen zorgen, er is wel degelijk rustig ontspannen los gereden. 
Ik rijd op dit moment Niv 1 wat bij jullie L2/M1 zal zijn. Ik ben haar nu al aan het voorbereiden op Niv 2 wat M2/Z1 is bij jullie.
In principe mogen we vanaf Niv 2 S&T maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen wat nu het beste zou zijn voor Pretty. Mijn lesgeefster is nu even twee weken naar het EK met haar dochter dus haar kan ik het nu even niet vragen maar dat ga ik beslist wel doen. Toch zou ik ook wel graag meningen van bokkers horen. Dus meningen over eventueel S&T eens proberen (en nee, niet op mezelf. Natuurlijk als ik les heb de eerste keer.
Zodat mijn lesgever er op kan toekijken of het wel goed gaat allemaal) zijn meer dan welkom. Een aantal van jullie zullen Pret wel een beetje kennen van mijn verhalen dus... 
Moet ik voor de rest nog wat zeggen?...

verzameld galopje en inzet volte tien meter in galop. Beetje voorbereiden op die keertvolte naar contra toe.

rechterhand arbeidsgalopje

en verzamelen en proberen om die hals ietsje "hoger" te krijgen zonder dat ze haar rug wegdrukt.

middendrafje en vanvoor er bij houden zodat ze niet op die voorhand wegkletterd

dit is dus richting wijken maar madame begreep het fout

volte van 8 meter inzet vanuit verzameling. Hier zie je me haar echt erbij nemen met die binnenhand zodat ze er niet vandoor zou kletteren

wijken waar ze haar achterhand niet mee nam dus tikte even iets feller naar achter aan met mijn been.
Op de zweep reageert ze nl heel heftig als ik haar zo wil corrigeren. Hier zie je ook heel duidelijk wat ik met die rechterschouder doe
Geen wonder dat het peerdenbeest niet correct reageert. Stoute ik.
Schouderbinnenwaarts
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HH4YMZE7.jpg
en nog eentje die op vier sporen is.

schouderbinnenwaarts op haar moeilijke kant, weer stout binnenhandje van mij. Maar goed dat ik de neiging heb om mijn binnenteugel langer te laten worden.

in draf naar die verzameling toe proberen te rijden. Hoewel dit meer op verkorten lijkt.

en weer iets langer rijden om af te sluiten.
uitgalopperen en draven
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFBT6QPA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DYTEYS7U.jpg
Dus nog even in het kort:
*binnenhand is bewust, ik weet dat het niet correct is maar het hielp vandaag even.
De keren dat ze wel kalm was heb ik mijn handen netjes langs elkaar gehouden zoals te zien is op de foto's. Vnl in de oefeningen zoals SB probeerde madame trukjes uit te halen omdat ze weet dat ik dan met zoveel bezig ben dat ik moeite heb om ook nog eens bezig te zijn met die controle enz
Helemaal mijn schuld en daar ga ik dus ook heel hard aan werken*mijn zadeldek kruipt tussen de kussens van het zadel, dus nee, mijn zadel klapt niet
*Ik wil heeeeel graag tips om haar iets meer over die rug te krijgen in die oprichting en wat meningen over S&T eens proberen als mijn lesgeefster terug is.
at Pretty kanteld op sommige foto's is volkomen mijn schuld. Ik zit vooral op rechts af en toe wat tegen waardoor zij gaat kantelen. Ik moet er dan aan denken om mijn schouder naar achter te houden en mooi evenwijdig met haar schouders te gaan zitten maar dat loopt af en toe nog mis
Zeker als ik met iets bezig ben wat nog moeilijk is. Is dus volledig mijn schuld.

Ik zit idd heel erg verkrampt op deze foto's. Weet niet waarom, toch eens op letten morgen of ik dat meer doe.