Flutterby schreef:ik vind het er al beter uitzien dan de vorige foto's marije, hij ziet er zelf meer relaxed uit omdat je zijn neusje er hier mee uit hebt gereden (bewust?) op de foto die je in brabo's had geplaatst had je een sterke binnenhand, en dat zie ik op deze foto's juist niet terug.. ziet er al súpernetjes uit!

de kleine puntjes weet je denk ik zelf wel, dus die ga ik niet nóg een keer herhalen
jammer dat hij je nu zo uitprobeert, maar dat gaat vanzelf wel over

Ja ik probeer nu iedere les neusje er uit te rijden 
Sunshine80 schreef:Als eerste: wat een ontzettend gave knol heb jij zeg! Heerlijk dat bonte
Hij kantelt zijn hoofd op een aantal foto's, dat kan met het vasthouden te maken hebben, maar dat durf ik niet te zeggen. Probeer het op te lossen met gelijke druk van je handen en je benen. Verder zie ik dat hij in galop voor de loodlijn loopt (het ziet er best een beetje omstuimig uit

). Ohja, en probeer je handen rechtop te houden!!
Verder vind ik jullie een ontzettend leuke combinatie, succes met zijn uitprobeersels!!!
Hij snapt het eigenlijk nog helemaal niet
Want als ik een beetje doorvraag dan weet hij al niet wat hij moet doen
we zijn er pas mee bezig dus dat komt allemaal nog wel. De galop gaat hij juist erg hangen en achter de loodlijn lopen idd.. Hij valt altijd erg binnendoor.
Martine_m schreef:wat een heerlijk dier om te zien zeg! Hoe oud is hij?
Wat ik altijd doe met een paard wat vasthoud is zelf vooral niet terug trekken laat maar los.. lang teugeltje en veel op je zit/benen en stem rijden.. (ik weet natuurlijk niet of dit bij hem al meteen lukt maar je kan het altijd proberen) daarnaast stap ik altijd erg veel in de stap kun je dit ook makkelijker oefenen om dat ze dan beter te controlleren zijn.. Mag ik vragen hoe je het oplist als hij je "uit het zadel" trekt?
Hij is pas net 4 
In stap pakt hij m niet vast. Normaal doet hij dit eigenlijk nooit maar gister was het wel heel erg 
Als hij trekt dan maak ik een ophoudingje en geef been. Als hij heel erg gaat hangen en te diep gaat lopen dan maak ik een kleine ophouding naar boven, want anders draag ik zijn hoofd terwijl hij die zelf moet dragen.