Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ninx schreef:Man, man, man.... wat wordt je er triest van dat mensen op zo'n manier met een paard bezig zijn he?
Ik adviseer je iig veel tijd te nemen. Dikke kans dat het paard behoorlijk vast zit, en nieuwe oefeningen moeilijk en pijnlijk zijn.
Check het tuig, haar rug, de tanden.... kijk even in hoeverre alles in orde is voordat je haar nu weer helemaal opnieuw en correct gaat trainen. Buiging en stelling vragen van een paard dat volledig vastzit of pijn heeft is natuurlijk ook niet eerlijk....
Wanneer alles in orde is, zou ik lekker met een instructeur gaan werken.
Zij kunnen vanaf de grond toch beter zien waar de punten van verbetering liggen. Samen met een instructeur kun je ook een gedegen plan maken voor de dagen dat je alleen traint met haar.
Focus op ontspanning, op eigen benen leren lopen, teugels slechts heel licht opnemen en alleen klein beetje terugnemen op de buitenhand wanneer dat nodig is... maar probeer dat alleen met je zit te bewerkstelligen. Kijk ook eens aan de longe of ze zich wil strekken, kijk hoe los ze is...
Het is in zo'n geval belangrijk dat je echt de tijd neemt, en kleine stapjes zet en haar weer plezier in het werk geeft.
Ik ben al een half jaar bezig met totale ontspanning, buiging en aanleuning in de stap en draf.... galopperen kom ik vaak nog niet eens aan toe. Door de tijd te nemen wordt de basis echter wel 'steviger' en daar heb ik straks weer profijt van....
Succes!!!!
Femke16 schreef:Het paard waar ik op rijd was helemaal verkeerd beleerd. Ook niet op het been, op de voorhand lopen ..(Net als dat paard van jou) .. Het meisje die na het meisje van het beleren er op reed had geen geduld en ging ook maar domweg slaan, trekken enz. Hierdoor had ze(Het paardje) gewoon helemaal geen plezier meer in het rijden. Toen ik er op begon te rijden ben ik inderdaad ook gewoon helemaal opnieuw begonnen met goede intsructies van een instuctuur. Gewoon geduld hebben, ik merk niks meer van het paard dat ze eens was. Nu heeft ze veel meer lol in het rijden en is ze super aan het been. Ik weet niet hoe oud je paard is, die van mij was toen 4 dus daat heb ik wel wat geluk mee gehad.
Veel succes, het lukt je vast !