JoviBan schreef:Er valt niet zo heel veel over te zeggen, omdat je op de foto's gewoon lekker ontspannen rijdt.
Maar dat op zich is al hartstikke prima, aangezien je paardje met bit en thiedeman moeilijk te rijden is. Dus nu lekker ontspannen kunnen rijden, is al een positief iets!
Je geeft zelf aan dat je de beugels op je tenen moet houden. Dit moet niet hoor. Je moet zelf voelen waar zeg maar de balans in je voeten zit en dat is ergens onder de bal van je voet (bij de éen iets meer naar voren, bij de ander iets meer naar achteren en weer bij de ander precies eronder).
Er wordt hier geopperd dat je constant de teugels op spanning zou moeten hebben, maar dat is onzin. Vooral met een touwhalster is dit niet aan te raden.
Lekker met doorhangende teugels beginnen en naarmate je paard meer bij je komt, kun je de teugels telkens ietsjes korter nemen.
Wil je op den duur wel met constante druk rijden, dan kun je beter een ander bitloos hoofdstel nemen, namelijk eentje met een brede, zachte neusriem.
Veel plezier verder samen!
Met bitloos hoofdstel kan ik dus de teugels beter 'strak' houden (contact beter gezegd)
Want ik wilde een bitloos hoofdstel omdat die zachter zijn voor de neus dan zo een touwhalster.
Maar ik wilde eerst proberen dit halster lag hier nog.