Even een inleiding: mijn leasepony heeft bijna 2 jaar geleden een veulen gekregen. In die tijd dat ik haar reed wisten we er eerst niks van af dat ze drachtig was. We reden 2x in de week een les en het ging heel goed. Ze liep mooi ontspannen aan de teugel.
Na dat haar veulen is gekomen heb ik uiteraard een tijd niet gereden. Aantal maanden later hebben we het weer opgepakt, alleen ben ik toen helaas van de manege af gegaan. Daar kreeg ik al snel spijt van en ik miste Tanja ontzettend. Toen ben ik weer gaan lessen en haar weer gaan verzorgen.
Dat is al weer een jaar geleden. Het enige verschil is; ze wordt nu ook in andere lessen gebruikt; terwijl in de tijd dat ze drachtig was ik de enige was die op haar reed.
Maar goed, nu komt het probleem. Het rijden gaat allemaal zonder problemen en het gaat lekker vooruit allemaal; we zijn druk bezig met stelling vragen, beetje wijken, schouder voor, beetje proberen in te buigen en dit gaat allemaal zonder protest. Maar op het moment dat ik ontspanning vraag dan gebeurd er praktisch helemaal niks. Net alsof ze vast zit, terwijl ik dit met wijken en schouder voor en stelling vragen bijna niet merk. Dat is al heel erg vooruit gegaan maar nageeflijk lopen is echt een probleem.
Dan ga ik mij afvragen; zou ze last hebben van haar rug? Maar dan denk ik weer; als ze dat had dan moet ik dat in de andere oefeningen toch ook moeten merken door een soort van protest of iets dergelijks?
Hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen? Of ben ik simpelweg daar niet streng genoeg in?