Danique & Blackfire @ dressuurwork.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Danique & Blackfire @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 00:12

hallo,

Omdat dit mijn laatste jaartje met Black bij de pony's is ben ik een beetje aan t twijfelen wat ik ga doen.. of hem doorstarten bij de paarden of toch maar verkopen. Tot dat mn zusje bernice gister vroeg of ze even op Black mocht 'rijden'!?

Ik heb Black hier met stang en trens lopen ( om even te kijken of hij daar fijn op loopt en of ik hem zo ga doorstarten bij de paarden ) Ik gebruik de stang teugel amper, alleen heel afentoe als hij net ietsje sterkt wordt.

ik heb nu 7 punten in het z1.
we zijn vooral bezig met het verruimen van zijn draf & het appuyeren.
ook moet ik erg op mijn houding letten!!

tips & commetaar is welkom, kan ik van leren Lachen!!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Dat was 't, ik ben benieuwt wat jullie er van vinden.

oja, de link naar het topic van mijn zusje Lachen
Bernice&(misschien toekomstige pony)Blackfire@dressuurwork

Jisa

Re: Danique & Blackfire @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:16

Ziet er opzich wel netjes uit, alleen zou ik nog wel wachten met het S&T gebeuren. Je rijd nu nog z1 bij de ponies je hebt nog 5 maanden bij de ponies! en bij de paarden hoef je ook nog niet persee met stang en trens te rijden.

verder ziet het er allemaal netjes uit! leuke combinatie zijn jullie! Je mag je schouders nog wel wat meer naar achteren doen en je handen want meer naast elkaar. En op de laatste foto's vind ik dat je de stang er best erg aan heb.

succes ermee Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 00:18

ja klopt idd, maar als je goed kijkt zie je dat hij daar ook wel erg sterk wordt.

ik rij hem er zeker niet elke dag mee hoor,
echt maar 1x in de 2 weken ofz.

bedankt voor je reactie Lachen

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:24

Mooie combinatie, heb eiglijk niet echt commentaar..je zit er netjes op en hij lijkt goed aan je been te lopen!rijd je nog zonder sporen, tenminste daar lijkt het op..zo ja..netjes..dan heb je m goed aan je been lopen! ik reed ook altijd zonder sporen tot de M aan toe! en dan nog bijna alleen op wedstrijd een spoortje omdat ik dan mn zweep miste..

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 00:28

ja klopt, ik rijd hem thuis altijd zonder sporen maar met zweep, en op wedstrijd idd, zweep weg.. losrijden nog zonder sporen, en in de proef dan een spoortje dr bij Lachen

dankjewel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 04:19

Ik ga mee in commentaar over stangebruik.
Ook je benen vind ik op sommige foto's wat storend.

Ik denk dat je een mooiere combinatie zou vormen met een paard als je dalijk bij de paarden zou gaan willen starten.
Pony oogt naar mijn idee teveel als pony om echt succesvol tussen de paarden te kunnen lopen. (no offence!)
Ook voor jezelf zal een paard veel goed doen, omdat je benen dan iets meer houvast krijgen.

Kwa rijden heb je verder een prima houding, pony loopt lekker alleen voor het niveau zou ik m graag iets meer willen zien opwelven vanaf de schoft. Hij loopt nu wel mijn zijn hoofd hoog, maar oprichting moet vanuit de schoft komen, dat mis ik nu nog net .

Dit kun je ook terugzien (als je wilt) aan de benenparden. De afstand tussen de voorbenen en tussen de achterbenen moeten evenwijdig zijn.

Als je nu kijkt zit er meer afstand tussen de voorbenen dan tussen de achterbenen, dit is een teken dat ie achter niet goed draagt Lachen

Succes nog bij de pony's Geniet er maar van, ik wou dat ik nog zo nu en dan bij de [ony's mocht starten Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 06:54

Dankjewel.
voor je reactie, ja klopt idd wat je zegt..
ik denk ook dat black een beetje te veel pony is om door te starten bij de paarden, vandaar dat hij waarschijnlijk toch maar naar mijn zusje gaat.

en dan zal er voor mij een nieuw paardje komen ... Lachen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:58

Ik rijd met mijn AV bij de paarden, het kan best hoor.
Waarom probeer je het niet gewoon? Als het niet werkt kan je toch altijd nog stoppen?
Je mag naar mijn weten een niveau lager starten dan je nu bent, dus dan kan je terug naar de M2. Voor het zelfde geld gaat het super fijn, zou zonde zijn het niet te proberen.

En nu even rijtechnisch;
Het lijkt of hij in de galop nog niet echt wil gaan zitten, rijd veel tempowisselingen dan komt hij beter op het achterbeen. Probeer heel klein te galopperen, voel je dat hij er bijna uitvalt rijd hem dan weer naar voren.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:16

Jou pony is van Aladin toch..? Ik vind het wel even leuk te vermelden dat ik sinds dit jaar met mijn negenjarige NF van Aladin in het Z1 bij de paarden start. Op zich is het wel te doen, het is moeilijk mee komen tegen de paarden die echt veel spektakel in hun bewegingen hebben, maar een top tien plaats (met winst) zit er meestal wel in.

Verder ga ik mee met het commentaar wat hier boven al wordt gegeven. Hij mag nog wat meer gaan zitten en met en krachtiger achterbeen gaan lopen. Maar verder vind ik het er netjes uit zien.
Over S&T: Het is je eigen keus, maar zolang het goed op een trensje gaat, zo ik de S&T in de kast laten hangen.

Veel plezier nog dit jaar, en misschien volgend jaar, en anders weet je zusje er ook wel raad mee, geloof ik.

Even een editje: Voor zover ik weet mag je alleen een klasse lager starten als je met je pony doorstart, als je met je pony Z2 was. Dus dan mag je bij de paarden weer terug in het Z1 starten, omdat het verschil pony z2 en paarden z2 toch wat groot is. Njah, ik weet niet echt hoe ik het duidelijk uit kan leggen, maar als je hem doorstart bij de paarden moet je geloof ik gewoon in het Z1 starten, maar dat is geloof ik niet zo'n probleem.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:02

probeer je benen wat meer op deplek te houden ( op foto 4 zit je in zijn flanken zowat) in hele knappe pony trouwens!!!

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:08

ik vind het er erg netjes uitzien. vind het ook erg goed dat je op dit niveau geen sporen om hebt. vaak zie je ruiters/amazones wel spore dragen..
maar misschien toch zolang mogelijk met een trensje rijden..

iig succes voor als je met dit mooie dier bij de paarden gaat rijden!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:30

ninz schreef:
probeer je benen wat meer op deplek te houden ( op foto 4 zit je in zijn flanken zowat) in hele knappe pony trouwens!!!

Zo te zien is dat een Changement, het is dus logisch dat haar been niet op zijn plek ligt Knipoog

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:10

Je hebt hem lekker aan het lopen hoor! Misscien is het een idee om hem in galop wat dieper te laten lopen. Ik heb het idee dat hij er net een beetje tegenaan zit te hikken. Knipoog

En wat het starten bij de paarden betreft: Gewoon doen meid! Je past er nog makkelijk op, het is een leuk dier om te zien en je hebt hem al lekker aan het lopen. Het is zeker het proberen waard! Haha!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:54

ik vind het niet een heel fijn beeld geven.
er mag meer ontspanning in, natuurlijk moment opnames van de foto's maar dat is waar we het mee moeten doen. hij mag van achter meer gaan dragen en er dan van voor wat meer op. hij drukt zijn rug nu weg en zijn achterhand is er niet zo onder.
verder vind ik het kwa combinatie nog echt wel kunnen. ik start met mijn welsh van 1.30 tussen de paarden en we hebben nu 4 winst in de M1. eigenlijk hebben we altijd winst gereden tussen de paarden en pas zelfs met een 1ste plaats.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:29

Als je er niet bij had gezet dat het een pony was, had ik gedacht dat het een paard was..... Je bent er namelijk ook niet echt groot voor, dus wat mij betreft, gewoon lekker gaan starten tussen de paarden! Als het dan helemaal niet gaat kan je dan altijd nog zien....
Omdat ik toch commentaar moet geven zeg ik maar dat het op de eerste foto's nog iets gespannen is, op de laatste foto's vind ik dit niet zo...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 09:52

haha, Dankjewel Lachen

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:25

het ziet er echt super netjes uit Knipoog
jullie zijn echt een leuke combinatie,, jammer dat dit jou laatste jaar is bij de pony's Knipoog

mvrtje_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:32

Lekker dier! Dat koppie, mjammie Tong uitsteken!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 12:40

haha, dankjewel.

je moet er maar van houden..
maar ik vind z'n koppie echt helemaal geweldig Lovers

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:43

Denk goed om je eigen houding, deze zie je wegvallen...

En probeer hem (misschien kom het door S&T) niet te diep te laten gaan maar juist de ontspanning om te zoeken....

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:23

Ik zou hem juist nog net een beetje ronder maken op sommige momenten, hij geeft nu een aantal keer het beeld dat hij best in je hand gaat duwen, doet hij dat op trens ook?
Dat los je namelijk niet op door de stang er meer bij te nemen, hij loopt op dat moment namelijk een beetje van het achterbeen af. Zorg dat je zelf wat sneller met je hand bent en wees hem voor door hem met korte ophoudingen weer op het achterbeen te zetten. Van daaruit rijd je dan weer op naar voor en ik zou hem zelf in dat werk de eerste tijd wat ronder maken zodat hij los blijft laten in de kaak. Je moet steeds als het ware het gevoel houden dat hij de in de schoft omhoog gaat. Duwt hij al in je hand dan ben je eigenlijk al net te laat.

Ik vind het niet gek dat je oefent met S&T, je moet daar vaak zelf ook een beetje handigheid in krijgen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:20

ik wil alleen maar zeggen dat ik je een heeeeeeeeel mooi paard vind hebben, heb verder niet meer naar het rijden zelf gekeken Lovers

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:57

Ik denk dat je te groot wordt voor de pony om een aansprekend beeld te kunnen geven bij de paarden.
Je zit verder netjes rechtop maar denk aan aan de benen en de zit. Houd die in het zadel ook in de galopwissel.
Verder de pony mag en moet veel meer van achter doortreden en ondertreden. Hij gaat niet voldoende zitten en neigt naar het op de voorhand lopen. Probeer dus meer de achterhand eronder te krijgen.
De stang mag maar moet niet en zolang hij lekker loopt op de trens zou ik de stang laten liggen hoe mooi het mischien ook wel zal staan.

Verder gewoon doorgaan. Fijn dat je zusje straks op zon ervaren pony kan daar zal ze veel profijt van hebben.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:47

Kwijl Black is zo mooi.
Met zijn mooie hals hé! Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:48

haha, jaja Black '' coole hals ''