.Even wat info over Roc: Roco is een Deense Warmbloed, 11 jaar oud en 1,69 m. hoog. Hij is een nakomeling van Come Back II en heeft met mij Z1 gelopen. Door omstandigheden heeft hij een periode op een trainingsstal gestaan en is sinds twee weekjes gestald op een pensionstal in Rockanje. We zijn weer richting het oude niveau aan het trainen. Vandaag was er geen probleem wat betreft tempocontrole, want Sabine had al op hem gereden en Roc was gewoon prima na te rijden. Eigelijk had ik (buiten mijn houding) geen probleem vandaag
.Ik heb hem gewoon lekker ontspannen gehouden en lekker gereden, om daarna nog even een buitenritje te maken 
Toch een grote domper, mijn houding
. Als je de foto's van Floris ziet en die van Roco, dan denk je bijna dat er minstens een jaar tussen zit. Roc gooit gewoon een stuk hoger op en omdat ik op Roc vooral lichtrij (ik heb het idee dat ik hem tegenzit als ik door zit wanneer hij nog niet volledig ontspannen is) zit ik automatisch ook meer voorover. Ik moet er echt wat aandoen, want juist op mijn eigen paardje wil ik gewoon netjes kunnen zitten
. Daar is dus nog een hoop aan te doen.Ook wil ik nog even zeggen dat Roc inderdaad wat dieper loopt dan sommige misschien zouden wensen, maar dat ik mijn manier van trainen

1: Wegstappen, ik zit gelijk als een krent
Hakken uitdrukken, schouders naar achteren en vooruit kijken
2: Lekker laag met een fijne lengtebuiging en achterbeen gebruik, vanuit dit punt wil ik rijden

3: Charmant lichtrijmoment
, binnenhand is net wat strak, is een momentopname 

4: Galopje, nog een beetje uitelkaar, wel fijn in de hals

5: Drafje, weer een leuk lichtrijmoment, maar wat een omgeving he

6: Lekkere speknek

7: Fijn plaatje, nu alleen nog rug recht

8: Half in de zon, half in de schaduw

9: Wegrijden op de lange zijde, rechtop zitten

10: Fijn beeld zo

11: Narijden

12: Even binnenhand toestaan

Dat was hem weer (en nu krijg ik een lading over m'n houding