Roco ontspannen aan het werk bij ondergaande zon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Roco ontspannen aan het werk bij ondergaande zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 23:24

Nadat ik even op Floris heb gereden ben ik weer teruggewisseld met Floor's eigenaresse Sabine, die in de tijd dat ik op Floris reed met Roc aan het hobbelen was. Ik wilde Roc nog even narijden en ma heeft daar ook nog foto's van gemaakt. Deze wilde ik toch even met jullie deden, dat het ook gewoon ontspannen op trensje kan en omdat ik er toch een aantal fijne plaatjes tussen zitten Lachen .

Even wat info over Roc: Roco is een Deense Warmbloed, 11 jaar oud en 1,69 m. hoog. Hij is een nakomeling van Come Back II en heeft met mij Z1 gelopen. Door omstandigheden heeft hij een periode op een trainingsstal gestaan en is sinds twee weekjes gestald op een pensionstal in Rockanje. We zijn weer richting het oude niveau aan het trainen. Vandaag was er geen probleem wat betreft tempocontrole, want Sabine had al op hem gereden en Roc was gewoon prima na te rijden. Eigelijk had ik (buiten mijn houding) geen probleem vandaag *LOL* .Ik heb hem gewoon lekker ontspannen gehouden en lekker gereden, om daarna nog even een buitenritje te maken Lachen

Toch een grote domper, mijn houding Bloos . Als je de foto's van Floris ziet en die van Roco, dan denk je bijna dat er minstens een jaar tussen zit. Roc gooit gewoon een stuk hoger op en omdat ik op Roc vooral lichtrij (ik heb het idee dat ik hem tegenzit als ik door zit wanneer hij nog niet volledig ontspannen is) zit ik automatisch ook meer voorover. Ik moet er echt wat aandoen, want juist op mijn eigen paardje wil ik gewoon netjes kunnen zitten Ach gut . Daar is dus nog een hoop aan te doen.

Ook wil ik nog even zeggen dat Roc inderdaad wat dieper loopt dan sommige misschien zouden wensen, maar dat ik mijn manier van trainen Lachen

1: Wegstappen, ik zit gelijk als een krent Clown *LOL* Hakken uitdrukken, schouders naar achteren en vooruit kijken
Afbeelding

2: Lekker laag met een fijne lengtebuiging en achterbeen gebruik, vanuit dit punt wil ik rijden Ja
Afbeelding

3: Charmant lichtrijmoment Clown , binnenhand is net wat strak, is een momentopname Lachen
Afbeelding

4: Galopje, nog een beetje uitelkaar, wel fijn in de hals
Afbeelding

5: Drafje, weer een leuk lichtrijmoment, maar wat een omgeving he Lachen
Afbeelding

6: Lekkere speknek Tong uitsteken
Afbeelding

7: Fijn plaatje, nu alleen nog rug recht
Afbeelding

8: Half in de zon, half in de schaduw
Afbeelding

9: Wegrijden op de lange zijde, rechtop zitten
Afbeelding

10: Fijn beeld zo Ja
Afbeelding

11: Narijden
Afbeelding

12: Even binnenhand toestaan
Afbeelding

Dat was hem weer (en nu krijg ik een lading over m'n houding Nagelbijten / Gniffelen ) Houden jullie het lief?

dirke

Re: Roco ontspannen aan het werk bij ondergaande zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:30

ziet er erg goed uit hoor Haha!

je moet inderdaad af en toe iets sleutelen aan je eigen houding Knipoog

de wijze waarop je traint staat me wel aan, onstpanning is een van de belangrijkste dingen Haha!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:45

Hee Kath!
Ik vind het er prima uitzien hoor, voor iemand die er zolang uit geweest is.
Je houding is altijd super netjes geweest, dus met een beetje oefening komt dat heus weer goed.
Als je ver voor je uit kijkt ga je automatisch wat beter rechtop zitten, maar snap best dat je naar het hoofd van je knappe paard wilt kijken Knipoog

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:35

Wat een mooie combinatie vorm je toch met Roco.
Ik vind het er erg fijn uitzien.
Wat betreft je houding, op sommige foto's heb je je onderbeen ook iets ver naar achter liggen maar ik denk wanneer je je schouders meer terug doet en je hakken uitdrukt je onderbeen ook netjes op zijn plaats gaat liggen.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:57

@ dirke: Dankjewel, vind ik ook hoor, is echt de basis Ja
@ Suus: Ja klopt, ik heb inderdaad veel beter gezeten. Ik denk naar mate ik weer meer routine krijg het vanzelf ook terugkomt. Ik heb nu ook nog bijvoorbeeld moeite met doorzitten en kan me amper voorstellen dat ik ooit proeven achter elkaar op m'n gat gezet heb Nagelbijten / Gniffelen , dat is gewoon weer een stukje gevoel denk ik Lachen .
@ classeygurl: Thanks, ik zal er inderdaad op letten Ja

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:36

hey..
weer een topic van jullie..
je bent weer lekker bezig met je paardje, ik vind het laag en rond een heel fijn beeld geven.. probeer echter zelf voor je uit te kijken en te voelen wat je paard onder jou doet.. dan ga je vanzelf al meer rechtop zitten als het goed is.. ga verder lekker zo door je weet heel goed waar je mee bezig bent.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:57

Wat een vertrouwt beeld weer om jou zo met Roco bezig te zien. De manier van trainen ziet er heel fijn en ontspannen uit. En dat is toch waar we allemaal naar streven, een ontspannen en soepel paard. Knipoog
Je houding was eerst inderdaad netter, maar vind het toch niet verkeerd hoe je erop zit. Zeker na zo'n tijdje uit de running geweest te zijn. Je grootste punt om op te letten zijn je schouders..
Verder zo lekker door blijven trainen hoor, dan ben ik echt benieuwd hoe de foto's er over een poosje uit zullen zien!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:43

Ik vind jullie een knappe combi, mooi paard ook!
Het rijden ziet er opzich fijn en ontspannen uit maar aan je houding zou ik nog willen zien veranderen ( heb je hiervoor nog nooit gezien hoor dus dat terzijde ) dat je rechterop gaat zitten, schouders naar achteren ( als een echte vrouw, tienten vooruit Haha! ) en dat je je vooruit kijkt. Ook vind ik nog wel dat je je handen iets meer mag dragen, vind ze net nog ff te strak, met name je binnenhand! Vooral op de galopfoto's zie je dat goed.

Succes jullie 2 Lachen

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:53

Wat een pracht van een paard heb je onder je lopen. Ziet er allemaal wel redelijk goed uit.Lekker ontspannen, zo mogen de meeste mensen een voorbeeld aan je nemen. Maar...je handen mogen wat meer dragen en rechtop. Verder vind ik dat je op enkele foto's de handen ook ver uit elkaar hebt. ( misschien dat je bewust zo je handen houd ?) Enne vooruit kijken. Haha!
succes!

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:59

Nou Kath, zijn weer erg goede foto's en zeker erg sfeervol joh Knipoog fijn dat jullie weer aan t werk zijn en er alweer een behoorlijkde samenwerking is tussen Roc en jou. Hoop gauw in de gelegenheid te zijn ff te gaan kijken in Rockanje en mocht ie dan toevallig tijdens je vakantie niet "gereden" worden door dat meisje, dan ga ik er zeker ff met m'n hol opzitten Knipoog zie je gauw xx

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:02

KG_Images schreef:
@ dirke: Dankjewel, vind ik ook hoor, is echt de basis Ja
@ Suus: Ja klopt, ik heb inderdaad veel beter gezeten. Ik denk naar mate ik weer meer routine krijg het vanzelf ook terugkomt. Ik heb nu ook nog bijvoorbeeld moeite met doorzitten en kan me amper voorstellen dat ik ooit proeven achter elkaar op m'n gat gezet heb Nagelbijten / Gniffelen , dat is gewoon weer een stukje gevoel denk ik Lachen .
@ classeygurl: Thanks, ik zal er inderdaad op letten Ja

Dat denk ik ook, zodra je dat gevoel weer helemaal terug hebt ga je vanzelf beter zitten en komt dat doorzitten ook wel weer goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:52

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag maximaal 1 topic per week openen.