. Deze vakantie ga ik Floris een weekje rijden als zijn eigenaresse op vakantie is, vandaag alvast een voorproefje. Wat info over Floris: zijn volledige naam is Florian. Hij is een mooie zwarte Westfaler, een nakomeling van Florestan I van 1,64 m. hoog en heeft in het verleden Z1 gelopen. Zijn nieuwe eigenaresse heeft hem pas 6 maanden en is net van de pony's af, een flinke stap dus. Floris is best traag voor het been en nodigt erg uit om rechts vast te pakken. Ik probeer hem sneller te maken door veel overgangen en tempowisselingen te rijden en te zorgen dat hij op de eerste beenhulp direct en snel reageert. Wanneer hij dit niet doet corrigeer ik hem door sterker been te geven en desnoods bij te tikken. Wanneer hij uitnodigt om rechts te pakken doe ik dit juist niet maar creër ik lengtebuiging met mijn binnenbeen. Floris is licht overbouwd maar kan dit prima compenseren. In de eerste foto's loopt hij nog wat op de voorhand, maar later krijg ik hem wat meer op achterhand. Ik ben dus vooral bezig geweest met basis. Als hij een fijn stuk heeft is hij wel erg fijn in de aanleuning en laat je fijn zitten. Het is een heel positief paard om te rijden dat echt verbetert wanneer je aan hem werkt, er zit absoluut geen kwaad in.
Het is me opgevallen dat ik op Floris veel beter zit dan op Roco, simpelweg omdat Floris je als ruiter veel beter laat zitten en minder hoog opgooit. Hierdoor kwam eigelijk mijn orginele houding weer een beetje terug. Nog steeds kijk ik af en toe naar beneden, maar ik heb er de afgelopen week aan gewerkt. Mijn tenen ben ik ook mee bezig, maar ik moet leren mijn been aan mijn paard te draaien vanuit de knie, daar ligt het probleem namelijk.
Vandaag was de eerste keer dat ik op Floris zat en we konden elkaar al best vinden, ik heb dan ook erg zin in de week vakantie, kunnen we lekker aan de slag. Verder wilde ik even melden dat hij soms wat diep komt, dit is mijn manier van rijden
.Genoeg gekletst, de foto's!
1: Meet Floris

2: De eerste drafpassen op 't zwartje, even wennen dus.

3: Lager indraven

4: Wat op de voorhand

5: Galop, fijn achterbeen, maar het moment is niet optimaal.

6: Drafje, hij ziet er blij uit

7: Fijn stukje stap tussendoor (en ik zit er echt als een zoutzak op
)
8: Van hand veranderen en omstellen op het midden

9: Fijn plaatje, maar kan achter nog actiever

10: Galop verruiming, al beter op het achterbeen (voor je kijken, Kate
)
11: Fijn in balans

12: Kijk, daar komt hij achter er beter bij.

13: Fijn plaatje

Nou, niet verkeerd toch, zo voor de eerste keer? Brand maar los!

Het ziet er erg goed uit, en zo ook je houding!