Zwarte Floris (v. Florestan) 1e keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Zwarte Floris (v. Florestan) 1e keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 22:44

Vandaag weer eens op een ander paard gezeten en ik mocht niet klagen wat voor een paard Haha! . Deze vakantie ga ik Floris een weekje rijden als zijn eigenaresse op vakantie is, vandaag alvast een voorproefje.

Wat info over Floris: zijn volledige naam is Florian. Hij is een mooie zwarte Westfaler, een nakomeling van Florestan I van 1,64 m. hoog en heeft in het verleden Z1 gelopen. Zijn nieuwe eigenaresse heeft hem pas 6 maanden en is net van de pony's af, een flinke stap dus. Floris is best traag voor het been en nodigt erg uit om rechts vast te pakken. Ik probeer hem sneller te maken door veel overgangen en tempowisselingen te rijden en te zorgen dat hij op de eerste beenhulp direct en snel reageert. Wanneer hij dit niet doet corrigeer ik hem door sterker been te geven en desnoods bij te tikken. Wanneer hij uitnodigt om rechts te pakken doe ik dit juist niet maar creër ik lengtebuiging met mijn binnenbeen. Floris is licht overbouwd maar kan dit prima compenseren. In de eerste foto's loopt hij nog wat op de voorhand, maar later krijg ik hem wat meer op achterhand. Ik ben dus vooral bezig geweest met basis. Als hij een fijn stuk heeft is hij wel erg fijn in de aanleuning en laat je fijn zitten. Het is een heel positief paard om te rijden dat echt verbetert wanneer je aan hem werkt, er zit absoluut geen kwaad in.

Het is me opgevallen dat ik op Floris veel beter zit dan op Roco, simpelweg omdat Floris je als ruiter veel beter laat zitten en minder hoog opgooit. Hierdoor kwam eigelijk mijn orginele houding weer een beetje terug. Nog steeds kijk ik af en toe naar beneden, maar ik heb er de afgelopen week aan gewerkt. Mijn tenen ben ik ook mee bezig, maar ik moet leren mijn been aan mijn paard te draaien vanuit de knie, daar ligt het probleem namelijk.

Vandaag was de eerste keer dat ik op Floris zat en we konden elkaar al best vinden, ik heb dan ook erg zin in de week vakantie, kunnen we lekker aan de slag. Verder wilde ik even melden dat hij soms wat diep komt, dit is mijn manier van rijden Lachen .

Genoeg gekletst, de foto's!

1: Meet Floris Lachen
Afbeelding

2: De eerste drafpassen op 't zwartje, even wennen dus.
Afbeelding

3: Lager indraven
Afbeelding

4: Wat op de voorhand
Afbeelding

5: Galop, fijn achterbeen, maar het moment is niet optimaal.
Afbeelding

6: Drafje, hij ziet er blij uit Haha!
Afbeelding

7: Fijn stukje stap tussendoor (en ik zit er echt als een zoutzak op ROFL )
Afbeelding

8: Van hand veranderen en omstellen op het midden
Afbeelding

9: Fijn plaatje, maar kan achter nog actiever Ja
Afbeelding

10: Galop verruiming, al beter op het achterbeen (voor je kijken, Kate Schijnheilig )
Afbeelding

11: Fijn in balans
Afbeelding

12: Kijk, daar komt hij achter er beter bij.
Afbeelding

13: Fijn plaatje Ja
Afbeelding

Nou, niet verkeerd toch, zo voor de eerste keer? Brand maar los!

Brendatjee

Re: Zwarte Floris (v. Florestan) 1e keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:13

Nou eigenlijk heb ik niet veel te melden...
Ik vind het er in ieder geval super uitzien!
Alleen op sommige foto's lijkt het net of je hem naar binnen trekt.. Misschien kan je ook weer loslaten, (ontspannen) ik weet niet of je dat ook doet, maar het ziet er TOPIE uit!
Veel plezier verder!

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:18

Wat een leuk paard! Kwijl
En een leuk setje. Party!!
Ze achterhand komt er na een tijdje wel goed bij OK dan!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:30

Hee Kate! Lachen Mij even niet vertellen dat je foto's had van Floris! Bloos! Whoosh!
Floris is echt een leukerd, nu al helemaal onder het zadel!
Je ziet al meteen verschil met het 1e plaatjes dat ze nog een dalende lijn heeft en de laatste draffoto dat ze al meer beropgwaarts gaat lopen. Ja
Het is eigenlijk een beetje als Ravi. Overbouwd, wilt ook wel eens links vasthouden en is maar 1.64. Knipoog Het ziet er erg goed uit, en zo ook je houding!
Tot snel! Doei!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:38

He wat leuk, een broertje van mijn paardje! Haha!
Het is wel heeel herkenbaar wat je zegt qua manier van rijden. Ja
Veel Florestans hebben een achterhand die er niet 100% vanzelf bijtreed, maar wel een heel goed te bewerken achterhand.. Dus rij hem fel voorwaarts, geeft voor kleine ophoudingjes.. Dan zal de achterhand er fijn bij komen en zal hij ook minder op de voorhand gaan lopen en zich wat meer oprichten.
Super veel succes met hem! OK dan!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:00

@ Brendatjee: Ja klopt, zag het ook wel. Ik probeer dan ook zo snel mogelijk weer los te laten, maar het is best moeilijk om niet op de uitnodiging in te gaan Tong uitsteken
@ iloveiwan: Dankjewel, er zat inderdaad een steigende lijn in Ja
@ Saskia: Grappig dat hij zo op Ravi lijkt Ja Thanks!
@ Raggel: Hij is inderdaad heel fijn te bewerken, thanks voor de tip Lachen

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:03

Leuk dier zeg kate!! Ziet er zeker niet gek uit zo voor de 1e keer! Denk dat je er wel wat mee kan doen als je hem mag doen in dat weekje vakantie van z'n eigenaresse! Kom wel ff kijken! Kunnen we maybe ff samen rijden (A) hint hint... groetjes je groompie

miekmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:44

wat een knapperd, mooi rustig beeld