(Ik hoop dat het hier goed staat
)Al enkele weken/maanden ben ik begonnen met het rijden van mijn oudste paard i.v.m blessure van mijn jongere paard waardoor rijden eventjes niet meer mogelijk is.

Aangezien mijn oudste paard niet vaak bereden wordt,en nu enkele dagen (niet meer dan 3) in de week wordt bereden,wil ik niet echt dressuur of springgericht met haar gaan rijden.
Daarom rijd ik nu western-stijl met haar,maar toch niet helemaal western (vind ik dan toch
)Ik rijd op haar met een gewoon VZ Zadel,met martingaal,en een hoofdstel zonder neusriem.
Ik rijd haar altijd met lange teugel (in de galop niet altijd,daar oefen ik nog op,i.v.m soms moeilijk 'sturen'),aangezien ze dan ontspannender loopt en het is fijner voor haar en ikzelf vind het ook érg leuk !
Maargoed,ik zit maar te babbelen,even tot mijn 'vraag' ;;
Wie rijd zijn/haar paard ook met lange teugel,zonder western toebehoren ect. ?
Ik vraag het me wel af,eens zien of dat veel of weinig mensen zijn die dat doen

Groetjes,Lies.

Waarom zou men dan westernspullen nodig hebben hiervoor? Imo kan je niet eens zeggen dat je western rijd omdat je alleen maar de 'losse teugels rijstijl' toepast. Western is toch echt meer dan je teugels losgooien en door de bak hobbelen. De losse teugel en het op 1 hand rijden is een einddoel waar je naartoe werkt, het vergt veel oefening voor je daar echt klaar voor bent. Zeker in het begin als je ECHT western rijd dan doe je dat gewoon met je teugels op maat.