Hey,
Ik heb een Quartermerrie van 6 jaar. Op zich is ze al geen gemakkelijke in omgang, met opzadelen enz. kan ze ook al héél moeilijk doen. Ze is op latere leeftijd zadelmak gemaakt (4.5 jaar) door peesblessure.
Sinds het begin al is ze heel moeilijk met het bit.Doet niks anders dan met haar hoofd schudden zelfs met lange teugel.. Nu, ik rij in LRV en voor dressuur te rijden moet een paard nageeflijk lopen maar als ik ze aan de teugel wil rijden schud ze met haar hoofd, gaat enorm op haar bit hangen en als ik ze dan losser laat neemt ze haar bit vast en gaat ze lopen! Haar ontspannen laten lopen gaat niet want ze heeft wel altijd iets gezien, op wedstrijd krijg ik dus weinig punten op het deel "Hals laten strekken".
Ze heeft een vrij dik, dubbelgebroken watertrens in en ik rij haar met martingaal om het hoofdschudden wat te beperken. Met een slofteugel rijden gaat ook al niet te best, ze verstijft en gaat gewoon op de grond liggen..! Enig idee hoe dit op te lossen ? Ze staat 24u op 24u op de wei en word zo'n 3à4 x per week gereden. Wil dit probleem echt oplossen..