Rover @ Wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Rover @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:00

Een paar weken terug heb ik sinds bijna een jaar weer eens een manege wedstrijd gereden, voor Rover ging het súper goed, maar voor de jury niet. Uiteindelijk ben ik 4e geworden, van de 4 Koe.
Maar ik was al harstikke trots omdat Rover een onwijs moeilijke pony is. Dus voor mij was het zeker een geslaagde wedstrijd! Haha! Rover is een manege pony, die heel moeilijk voorwaarts te rijden is en al helemaal moeilijk nagevelijk word en moeilijk over zijn rug gaat lopen. Het is dus voor mij al heel wat dat die zo loopt, daar ben ik een paar jaar mee bezig geweest, Dinsdag in de les liep die voor een van de weinige keren & nagevelijk & over zijn rug én voorwaarts. Dat zijn voor hem zeldzame

1. Afbeelding
Say hello!

2. Afbeelding
Dit is hoe ik hem lopen wil hebben, alleen mijn voeten.

3. Afbeelding
Wachten op mijn jasje, beetje geconcentreerd Nagelbijten / Gniffelen

4. Afbeelding
In de ring, ik moet mijn handen meer dragen, en hij mag best wat lager lopen met zijn hoofd.

5. Afbeelding
E-B-E grote volte, galop, mijn tenen.. Nagelbijten / Gniffelen

6. Afbeelding
Richting halsstrekken.

7. Afbeelding
Hakken uitsrukken, tenen naar binnen.

8. Afbeelding
Hier had die net een bok gegeven Nagelbijten / Gniffelen

9. Afbeelding
Oef hij moet zeker meer over zijn rug gaan lopen!

bedankt voor het kijken!

M_LiSszz

Re: Rover @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:03

leuke foto`s:D tip niet naar de grond kijken voor de rest ziet het er super uit;)

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:04

Roverr! Lovers
ik vind dat je hem op sommige foto's erg goed aan het lopen hebt! vooral 2 geeft een goed beeld!
verder moet je denken aan je tenen en je handen, zoals je zelf ook al hebt gezegt. verder heb ik geen comentaar. Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:06

Probee rje onderbenen iets naar achteren te houden en je hakken uit te drukken. Daardoor zal je knie iets zakken en je zwaartepunt lager komen te liggen en dan zit je wat meer in balans. Nu lijkt het op de foto's heel erg alsof je er elk moment af kan vallen Knipoog
Probeer ook niet te veel naar binnen te hangen in de wendingen, maar maak je benen lang (bijna tot op de grond) en blijf recht boven je paard.
Om je te helpen je benen verder naar achteren en in de juiste positie te krijgen kun je eens het volgende doen:
In de gymles rek je je bovenbeenspieren op door je hak naar je kont te doen en zo een paar tellen vast te houden. Die oefening moet je ook eens doen als je op je paard zit. Je rekt dan je bovenbeenspieren en de spieren aan de buitenkant van je been iets op (één been tegelijk natuurlijk!) en als je dan je been laat zakken, zul je merken dat je meer op het platte deel van je been zit, met je tenen naar binnen en je hakken naar beneden. Je moet dat goed voelen in de spieren aan buitenkant van je been.

Verder denk ik dat je heel tevreden mag zijn, want op de foto's ziet de pony er goed voorwaarts uit Lachen

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:09

je rijd hem super netjes, erg leuk dat je zo met een manegepony bezig bent!! en een erg mooi paardje is het Haha! commentaar geef je zelf al, misschien helpt het als je je voeten iets minder ver in de beugel doet, dan kan je makkelijker je hakken uitdrukken Knipoog heel veel succes!!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:09

Ziet er leuk uit hoor!
Probeer inderdaad je handen wat meer te dragen en zorg ervoor dat je contact houd met zijn mond want soms hangen je teugels een beetje in een boogje.
Probeer je hakken uit te drukken en in draf niet zo ver uit je zadel te komen met lichtrijden...laat je bewegen door je pony.
Probeer hem iets meer nageeflijkt te rijden, dus achter activeren en voor opvangen...
Verder nog voor je kijken en dan komt het helemaal goed!
Heel veel succes met hem!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:09

Super bedankt allemaal voor jullie reacties! Haha!

@ Meliss_1 ; haha ik moet inderdaad meer naar voren gaan kijken!

@ Nathaliia ; dankjee Lachen

@ Alicia2u ; Ik zal er op gaan letten, en die oefeningen eens proberen. Vooral in galop ga ik in de bochten heel erg mee hangen, ik doe dat eigelijk alleen als ik hem rij, ik weet niet waarom, maar ik zal er zeker op gaan letten.

@ Jeanneee_ ; Hihi dankje, ben er zelf ook echt super trots op dat die nu eindelijk zo begint te lopen. sommige lessen valt er echt niets met hem te doenn, dan kan je hem ook echt niet vooruit branden. Maar als ik mijn voeten minder ver in de beugels doe, rij ik zegmaar op mijn tenen en dat doet een soort van pijn Tong uitsteken

@ joycie81 ; Ik rij inderdaad wel met hele erge waslijntjes, en mijn hakken ga ik op letten & ook naar voren kijken.
Met meer nagevelijk rijden ben ik heel erg bezig, maar het is best wel moeilijk, maar ik ga hard mijn best doen! Lachen

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:54

Ziet er erg netjes uit!
Hele mooie pony, knap dat je hem zo rijd en dat je zo aan het werk gaat met een manegepony!
Miss een kleine tip: hou je teugels meer in contact, zonder contact kan je niet nageefelijk rijden Knipoog

Rijtechnische commentaar is hierboven al gezegd. Tong uitsteken