Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romyv schreef:lijkt optie B jullie ook beter als je optie A wel vaardig bent?
Romyv schreef:Als je voorwaards/neerwaards goed beheerst (zowel ruiter als paard) dan kan je hem best een stukje wat ronder rijden..
Goed voorwaards/neerwaards is ontspannen, actief vanuit het achterbeen, gemakkelijk te schakelen, recht en in balans.. Door hem een stukje wat dieper te vragen kan je wat andere spieren laten werken.. het gevaar eraan is dat wanneer je het niet goed doet je hem eerder stuk dan ebter rijdt met deze methode, dat is mijn angst dan ook!
M59 schreef:Romyv schreef:Als je voorwaards/neerwaards goed beheerst (zowel ruiter als paard) dan kan je hem best een stukje wat ronder rijden..
Goed voorwaards/neerwaards is ontspannen, actief vanuit het achterbeen, gemakkelijk te schakelen, recht en in balans.. Door hem een stukje wat dieper te vragen kan je wat andere spieren laten werken.. het gevaar eraan is dat wanneer je het niet goed doet je hem eerder stuk dan ebter rijdt met deze methode, dat is mijn angst dan ook!
Jep, inderdaad, maar omdat jij zegt dat het nog niet helemaal goed zit met het actieve achterbeen, lijkt het mij slim dat je eerst het achterbeen gaat actieveren.
). Romyv schreef:Wanneer je der achterbeen voldoende activeerd gaat ze pas verruimen (dit gaat automatisch gepaard met ontspanning)