Het probleem is alleen dat hij niet doorstapt wanneer je geen been blijft geven, het is echt of drijven en doorstappen, en zodra je je been er niet aan hebt staat hij stil. Ik rijd altijd op kuit, maar bij dit paard lukt dat in de stap gewoon niet, het is echt flink drijven anders gaat ie niet vooruit. Met draf heb ik totaal geen last. Zweepje heb ik al geprobeert, zodra je aantikt stapt hij weer, maar het lijkt wel of het niet tot hem doordringt dat hij moet doorstappen, ook wanneer ik niet aan het drijven ben.
Wie kan mij helpen?

En ik wil dit paard natuurlijk (op den duur) ook gewoon op kleine hulpen kunnen rijden, en niet telkens met mijn voet moet drijven maar gewoon met mijn kuit op een kleine hulp kan rijden. Hij reageert dus ook totaal niet op kuit in de stap. Ik rijd trouwens wel voorwaarts, voorwaarts voorwaarts voorwaarts, paard word echt voorwaarts ingereden, in de draf gaat dit weer prima (ook op kuit) in de stap, tja alleen op 'voet'..

Vanuit draf gaat dat wat moeilijker, maar bij de saaie stap gaat dat best
Misschien helpt het dan om hem uitbundig te belonen als hij wel (even) doorstapt, zodat stappen ook leuk wordt?
Kan dr moeilijk een worteltje voor gaan hangen