Mijn pony is heel erg stug in de mond en vreselijk sterk, ze zit me altijd lekker te pesten, om het zo maar te noemen
. Ik heb les van twee verschillende personen, springles en dressuurles. Bij de dresuur moet ik haar juist het eerste half uur alleen maar naar de ontspanning rijden, wel aan het werk zetten met overgangen, figuren, tempowisselingen etc. Maar goed aan het been en zorgen dat ze zich dus ontspant, en wanneer het zover is pak ik het op en probeer ik haar wat meer bovenin te rijden, zonder zelf stug te worden.
Bij de ander moet ik direct aan het begin, mijn pony bovenin instellen en haar heel erg bij elkaar houden. Omdat ze dus zo stug is moet ik van hem tegendruk geven, en haar super verzameld rijden.
Dit is dus allemaal best tegenstrijdig, en ik heb na de springles meestal het gevoel dat ik weer twee stappen terug moet doen met de dressuur omdat m'n pony zich juist meer gaat verzetten. En daarom het gevoel dat ik een beetje blijf hangen op dit niveau, ik rij nog niet zo lang op deze pony, een half jaartje ongeveer, maar meestal wel elke dag en het word er niet beter op! En daarnaast ben ik bang dat ik mijn pony zo alleen maar in de war maak en het vererger.
Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen, want ik word er een beeeeeetje moedeloos van