Treasure @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fempjee

Treasure @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 15:05

Heeee, daar zijn we weer! Clown

Het is een paar weken geleden dat Treasure hier op HAW stond. Vandaag heeft mn lieve mams, zo goed en kwaad als het ging foto's gemaakt Haha! . Treasure is 8 jaar, een ruin KWPN. (Peter Pan x Eltana).
Treasure is weer een stukje vooruit gegaan, zelf heb ik erg veel aan mijn beenligging gewerkt, en het resultaat mag er wezen op de foto's Vingers aflikken !
Ook ben ik Treasure met sporen gaan rijden, dan kan ik mijn hulpen net wat beter verfijnen.

Ik rijd met Treasure op L niveau, nog geen officiële wedstrijden gereden, daar zijn we nog niet aan toe! Tong uitsteken Dat gaat er over een halfjaartje wel van komen hoop ik Bloos

Dan nu de foto's, ze zijn niet van geweldige kwaliteit, we hebben dan ook niet zo'n geweldige camera

Opbouwende kritiek en commentaar graag:)

Hij liet zich even zien Vingers aflikken
Afbeelding

Nog een paar oude foto's..
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

En dan de foto's van vandaag

4. Afbeelding
Haha, Treasure staartloos Clown

5.Afbeelding
Een beetje schoudervoor

6. Afbeelding
Die achterhand... Verdrietig

7. Afbeelding
Lachen Goed

8. Afbeelding
Even stilstaan

9. Afbeelding
Stelling naar binnen vragen

10. Afbeelding
Beetje onduidelijk foto, maar hij deed heel goed wijken vandaag.

11. Afbeelding
Treasure dacht dat we gingen opstijgen... ik wilde slechts aangalopperen:P Bloos

12. Afbeelding
Klaarrrrrr:)

13. Afbeelding
Lief hé! Haha!

Bedankt voor het kijken!
Laat je een berichtje achter..?? Doei!

Fempjee

Re: Treasure @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 16:01

Niemand opbouwende kritiek..??

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:12

Leuk paardje heb je probeer alleen wat meer op je kont te gaan zitten o.a op foto 7 ,11. Het kunnen ook moment opnamens zijn Lachen .
Succes straks met de wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:21

Je vraagt opbouwende kritiek, dus bij deze Knipoog

-Op sommige foto's heb je je voet vrij ver in de beugel. Je beugel hoort bij de bal van je voet, niet midden eronder.
- Je paard ziet er al soepeler uit dan op de oudere foto's, maar hij duikt wel een aantal keer achter de teugel. Hij mag wat langer worden in de hals met het neusje iets meer eruit. Probeer hem goed voorwaarts te maken en veel overgangen te rijden.
-Je hand mag je wat hoger en meer voor je houden, je houd je hand nu soms bijna tegen het zadel aan
- Let erop dat je met je been blijft rijden, niet met je spoor. De foto met galopaanspringen lijkt het alsof je meer met je spoor doet dan met je been. Dat kan ook door de foto komen, het is vrij ver weg dus niet echt goed te zien.

Veel succes verder, je hebt een leuk paard dus dat starten later dit jaar gaat vast goedkomen Lachen

edit: misschien kan je volgende keer met foto's plaatsen de donkere foto's eerst wat oplichten in een bewerkingsprogramma? Op de donkere foto's kan je nu nauwelijks iets zien Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 16:21

Ja, als ik Treasure een paar passen laat verruimen is dat moeilijk om uit te zitten! Tong uitsteken
Maar goed dat je het zegt Ja

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 16:26

brigitta1987 schreef:
Je vraagt opbouwende kritiek, dus bij deze Knipoog

-Op sommige foto's heb je je voet vrij ver in de beugel. Je beugel hoort bij de bal van je voet, niet midden eronder.
- Je paard ziet er al soepeler uit dan op de oudere foto's, maar hij duikt wel een aantal keer achter de teugel. Hij mag wat langer worden in de hals met het neusje iets meer eruit. Probeer hem goed voorwaarts te maken en veel overgangen te rijden.
-Je hand mag je wat hoger en meer voor je houden, je houd je hand nu soms bijna tegen het zadel aan
- Let erop dat je met je been blijft rijden, niet met je spoor. De foto met galopaanspringen lijkt het alsof je meer met je spoor doet dan met je been. Dat kan ook door de foto komen, het is vrij ver weg dus niet echt goed te zien.

Veel succes verder, je hebt een leuk paard dus dat starten later dit jaar gaat vast goedkomen Lachen

edit: misschien kan je volgende keer met foto's plaatsen de donkere foto's eerst wat oplichten in een bewerkingsprogramma? Op de donkere foto's kan je nu nauwelijks iets zien Lachen

Hee bedankt voor je opbouwende kritiek Knipoog Leuk om te lezen!
Aangezien Treasure en ik een hele periode lang erg veel moeite hadden met de aanleuning, en hij een erg sterke wil heeft, heb ik er nu vrede mee dat hij zo loopt, naar jouw mening te diep, en mag het neusje er wat meer uit. Als dit dadelijk allemaal wat beter gaat, ga ik hem wat meer opstellen en oppakken, nu nog niet.
Ik weet zelf dat ik me voet te ver in de beugels plaats, een gewoonte van me... wordt aan gewerkt.
Verder ben ik allemaal niet zo'n held in foto's bewerken Bloos

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:37

Brigitta: misschien scherm van de pc iets anders zetten? Ik zie ze allemaal wel namelijk Knipoog

Ik vind het er goed uit zien:D ckr in vergelijking met de vorige foto's

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 16:46

@ L_Ilse_L: Dankjewel, ben zelf ook aardig trotsss!!

sasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:25

Haaaii zus...
wat hebben we een leuk paard he!! Knipoog
dat komt helemaal goed!!
voor de rest ben ik het wel met de anerde eens wat ze zeggen over je houding.. maar daar word al hard aan ge werkt!

Xx Je zusje Pling

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:02

Ha die Femke,

Leuk weer wat foto's! Haha!
Ik vind ook dat hij op een aantal foto's wat te diep loopt, dat is vooral op de 'staartloze' foto heel goed te zien. Probeer met het wijken de voorhand voorop te houden. Nu zie ik op foto de achterhand recht achter de voorhand. Verder vind ik op de foto's je houding een stuk verbeterd maar probeer wel lekker ontspannen achterover te leunen, heb het idee dat je iets naar voren duikt en dan doet je paard dat automatisch ook!

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 19:35

Kliko schreef:
Ha die Femke,

Leuk weer wat foto's! Haha!
Ik vind ook dat hij op een aantal foto's wat te diep loopt, dat is vooral op de 'staartloze' foto heel goed te zien. Probeer met het wijken de voorhand voorop te houden. Nu zie ik op foto de achterhand recht achter de voorhand. Verder vind ik op de foto's je houding een stuk verbeterd maar probeer wel lekker ontspannen achterover te leunen, heb het idee dat je iets naar voren duikt en dan doet je paard dat automatisch ook!

Haaa Rian, bedankt voor je reactie..
dat treasure nu nog te diep loopt vind ik nu nog niet zo erg, meerendeel omdat ik het van hem vroeg, om hem wat losser te maken. Als ie dadelijk wat minder sterk is en makkelijker nageeflijk loopt zal ik daar zeker aan werken Knipoog

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:52

Naar mijn mening is te diep rijden nooit de bedoeling, ook niet om hem los te werken... Knipoog

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:45

Zo diep rij ik hem niet, vooral als je de andere foto's kijkt

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:03

Oké, hier stopt de discussie! Knipoog

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:13

Heel mooi paard!
Mag van mij aan de voorkant meer ruimte krijgen en de achterhand meer onder laten tereden. Minder strenge hand dus, overgangen en zijgangen (aan de hand om mee te beginnen).
Groetjes!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:21

Ik vind ook dat hij te diep loopt van voor. Op bijna alle foto's loopt ie achter de loodlijn. De galopfoto is imo verzet tegen je been. En het wijken vindt hij volgens mij nog wat moeilijk, zijn koppie gaat daar omhoog, maar dat komt wel goed.
Laat de voorkant ff lekker, en ga bezig met de achterhand. Veel overgangen rijden! Maak hem eerst goed aan het been (dus ook zijwaartse druk! Dit kun je ook aan de hand oefenen)

Je houding is wel verbeterd! OK dan!

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:42

De galopfoto was geen verzet tegen me been.. hij had hard gewerkt en we vonden het even leuk om lekker uit te galopperen, je hoeft niet achter elke foto een slechte bedoeling te noemen... dit zijn alleen maar foto's, wijken gaat niet altijd goed, maar hij kan het wel! Alleen ik nog niet goed, dus je kunt niet zomaar zeggen dat hij wijken moeilijk vind... :S

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:47

Hee Femke, niet zo fel reageren joh Knipoog
Advies is nl goed bedoeld Knipoog

Er beginnen betere stukken tussen te zitten, dus er is zeker vooruitgang!!
Zoals je zelf ook wel weet mag Treasure veel beter aan het been reageren, van daaruit komt het achterbeen er beter bij en wordt ie vanzelf fijner in de hand.
Nu lijkt het er af en toe op dat je precies andersom bezig bent, teveel met de voorkant waarbij de achterkant wordt vergeten.
Tempowisselingen, overgangen en schijnovergangen zijn daar goed voor en daarbij niet op de hand een overgang maken maar op de zit.
Sporen af en zorg dat ie eerst gewoon naar je benen luistert, zelf snel zijn in je hulpen en zorgen dat er ook daadwerkelijk een reactie komt op hetgeen wat je vraagt, of dat nu voorwaarts of zijwaarts is Knipoog
Probeer daarbij ook op je houding te letten, lekker rechtop, been lang, you know the rest Knipoog
Volgens mij was hij bij die verzet foto niet alleen tegen het been maar ook tegen de hand Knipoog Dat is niet lekker uitgaloperen, iig niet voor Treasure met een weggedrukte rug...
Dit is NIET negatief bedoeld, ik wil je gewoon helpen!!
Zie je op de manege Knipoog

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 06:08

Ziet er al weer beter uit dan de vorige keer! leuk paardje heb je!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 06:21

Ten eerste vind ik jullie een leuke combinatie en zijn jullie wel verbeterd als ik de eerste foto's zie!!

Je geeft aan dat je hem zelf te diep laat lopen en later pas begint met het neusje eruit als hij niet zo sterk meer is.
Daar ligt juist het probleem. Hoe meer jij je eigen focust op wat er voor gebeurd hoe sterker hij zal worden. Hoe vaker jij hem zo diep instelt en hem daar constant laat lopen des te moeilijker is het om hem daar weer opgericht te krijgen.

Juist als hij meer van achter gaat lopen zal hij voor los laten. Dus veel schijnovergangen maken, echte overgangen. Voltes openen en sluiten en dan zul je merken dat hij beter voor het been zal worden en vvoor ook minder sterk zal worden.
Je maakt het nu juist alleen maar moeilijker voor jezelf.

Veel succes verder!!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:43

Fempjee schreef:
De galopfoto was geen verzet tegen me been.. hij had hard gewerkt en we vonden het even leuk om lekker uit te galopperen, je hoeft niet achter elke foto een slechte bedoeling te noemen... dit zijn alleen maar foto's, wijken gaat niet altijd goed, maar hij kan het wel! Alleen ik nog niet goed, dus je kunt niet zomaar zeggen dat hij wijken moeilijk vind... :S

Ik geef alleen advies nav de foto's, Femke.. Als hij normaal wel goed wijkt, prima toch? Lachen
Ik zie op deze foto dat hij het wijken iets moeilijk vind (nav dat koppie) maar da's dan toch een momentopname..
Ik zie iets op een foto, aan de hand van een foto geef ik advies. Als hij het normaal goed doet, moet je misschien daar een foto van plaatsen, dan geven wij geen 'verkeerde' adviezen!
Niet aanvallend/negatief bedoeld!!

Als je geen opbouwend commentaar wilt, moet je geen topic openen op HAW.

Verder ben ik het eens met Gillian & Tyron Ja

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:03

Prachtig paard heb je. Vergeleken met de eerste foto's valt me vooral op dat de bespiering sterk is verbeterd.

Rijtechnisch zou ik zeggen dat je misschien meer van achter moet gaan rijden. Dus lekker actief je been er bij en dan komt de voorkant van zelf wel, dan komt ie als het goed is iets meer met zn neusje eruit. Het wijken ziet er wat beenwerk betreft keurig uit, achterhand mooi mee, maar het lijkt alsof hij voor iets omhoog komt, dus misschien iets minder teugeldruk. Succes!