[HAW] Van koerspaard tot eventingpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aziza_XX

[HAW] Van koerspaard tot eventingpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 14:03

Dit is mijn Engelse volbloedmerrie Aziza, ze is 8 jaar oud en is een dochter van Poliglote (Sadler's Wells) en Alkmène (Matahawk)
Niet de beste afstamming en dat heeft ze in haar vroegere koersjaren laten blijken. Ze heeft races in Frankrijk en België gelopen maar nooit succesvol. In haar hele carrière heeft ze maar 1 overwinning behaald met als gevolg dat ze op haar 6e uit de koerswereld gehaald werd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is genomen toen ze net uit de koers was ..

Afbeelding

Ze is terechtgekomen bij een jumpingruiter die haar op een jaartje tijd klaargestoomd heeft voor de cross. Ze leerde snel en had de basis goed onder de knie.
6 maand nadat ze uit de koers gehaald werd deed ze haar eerste crossje, met maar 1 weigering op een haag die haar wat te groot leek. Op deze foto heb ik mij zowat laten verleiden om haar te kopen.

Afbeelding

Deze foto's zijn van een cross in Waregem waar ze foutloos was maar met wat tijdsfouten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar maand later hebben wij ze gekocht, ze had wat aanpassingsproblemen door stress.
Vanaf dan ging het helemaal niet goed met haar, ze had problemen aan de lever, eierstokken, maag ..

het hele begin dat ze bij ons was

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het ene probleem weg was ontstond er een nieuw. We hebben dus een hele tijd gesukkeld met haar en nu is ze er bijna helemaal bovenop. Ze wordt nu pas 100% en dit na 10maand ..
Dit zijn een paar foto's toen ze nog ziek was, je ziet het goed dat ze overal bloccages heeft. Ze kon niet buigen, liep scheef. Ze liep vaak mank en stond niet mooi in haar haren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is genomen als soort Challenge, we gingen haar maximum niet testen maar gewoon zien tot wat ze in staat was. Over deze hindernis zie je dat ze helemaal verkeerd uitkwam (1.20) door mijn fout. Gelukkig is het paard soms slimmer dan de mens Tong uitsteken
geen mooie sprong, geen ruggebruik => niets moois dus.
Met deze sprong wil ik nogmaals bewijzen dat ze geblokkeerd zat waardoor ze slecht (of toch niet mooi) sprong.

Afbeelding

Haar eerste wedstrijdje met mij op 80 cm, veel jumpingervaring had ze nog niet .. op deze foto (zeer onduidelijk) zie je dat ze nog enorm hoog springt

Afbeelding

dat veranderde na haar 2e wedstrijd ..

Afbeelding

Af en toe een wandeling kan geen kwaad

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf dan ging het beter en beter, toen begon het werk Haha!
Het rare aan haar is dat ze voor een volbloed weinig evenwicht heeft, daar hebben we aan gewerkt
cavaletti's, figuren rijden ..

Afbeelding

Afbeelding

Af en toe nog eens op wedstrijd ..

Afbeelding

Een paar maand later en bijna helemaal genezen, geen bloccages meer. Hier gaat het al beter!!!
loswerken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu iets meer vragen
Afbeelding

Afbeelding

en nu terug op wedstrijd Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Dit weekend gaan we op cross naar Genk (België) in B (90cm). Ondertussen heeft ze 2 parcours op 90 foutloos gedaan dus zien we het zeker zitten!
Zodra er meer foto's zijn van haar aan het werk zet ik ze er op.

laat mij iets weten wat je van ons vind!!

_Irene11_

Re: [HAW] Van koerspaard tot eventingpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:11

Je hebt veel teveel foto's Knipoog .
Op HAW is een maximum van 15 foto's toegestaan.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:19

_Irene11_ schreef:

ja idd Knipoog

Maar er is wel veel verbetering met het rijden

Bo0wiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:23

wat een Super leuk paard! Haha!

Jullie zijn echt vooruit gegaan

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 14:36

_Irene11_ schreef:

15? ik heb er idd wat te veel (39) Haha! als een moderator een opmerking geeft doe ik die wel weg Tong uitsteken Ik weet niet welkeen ik dan moet schiften dus laat ik ze voorlopig Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:30

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.