Meestal rijd ik met thiedeman, omdat hij dat gewend is, eigenaresse rijd er ook mee.
Thiedeman was kapot gegaan, dus zonder, vind ik niet zo'n probleem, rijd af en toe ook wel eens zonder, gewoon even ter controle etc. en dan gaat het gewoon goed, kan ik heb goed loskrijgen en is hij lekker ontspannen
Maar nu was het 10 keer niks, paard liep weer lekker met zn kop in de lucht en was een en al plank in zijn rug/nek.
Als ik door ging zitten werd ik op en neer gestuiterd omdat hij zo vasthield.
Als ik met thiedeman rijd, is hij vaak lekker ontspannen (na losrijden, het is nogal een dieseltje, duurt soms even voor hij los is) en dan voel ik echt dat ik beter zit, niet zo te stuiteren, maar ik kan echt meegaan met zijn bewegingen, niet alsof ik op een houten plank zit, moeilijk uit te leggen dat gevoel

Maar nu is het ook zo dat ik ontzettend vast zit tussen mijn schouderbladen/nek, dit is sinds vorige week zaterdag gekomen, na het werken. (Mijn rug is nooit echt helemaal 100%, maar nu is het echt een brok)
Toen ik dinsdag even bij de les van de eigenaresse ging kijken (ook zonder thiedeman) merkte ik dat hij een stuk minder liep te sterrenkijken..
Kortom: Zou het kunnen dat doordat ik vast zit, ik dit "doorgeef" aan mijn paard?
*Edit: misschien moet dit bij praktijkproblemen, maar ik vind het ergens ook wel een goed discussie-onderwerp