Ik zit vast, dus paard ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Ik zit vast, dus paard ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 18:35

Maandag had ik les met mijn bijrijdpaard.
Meestal rijd ik met thiedeman, omdat hij dat gewend is, eigenaresse rijd er ook mee.
Thiedeman was kapot gegaan, dus zonder, vind ik niet zo'n probleem, rijd af en toe ook wel eens zonder, gewoon even ter controle etc. en dan gaat het gewoon goed, kan ik heb goed loskrijgen en is hij lekker ontspannen

Maar nu was het 10 keer niks, paard liep weer lekker met zn kop in de lucht en was een en al plank in zijn rug/nek.
Als ik door ging zitten werd ik op en neer gestuiterd omdat hij zo vasthield.
Als ik met thiedeman rijd, is hij vaak lekker ontspannen (na losrijden, het is nogal een dieseltje, duurt soms even voor hij los is) en dan voel ik echt dat ik beter zit, niet zo te stuiteren, maar ik kan echt meegaan met zijn bewegingen, niet alsof ik op een houten plank zit, moeilijk uit te leggen dat gevoel Clown
Maar nu is het ook zo dat ik ontzettend vast zit tussen mijn schouderbladen/nek, dit is sinds vorige week zaterdag gekomen, na het werken. (Mijn rug is nooit echt helemaal 100%, maar nu is het echt een brok)
Toen ik dinsdag even bij de les van de eigenaresse ging kijken (ook zonder thiedeman) merkte ik dat hij een stuk minder liep te sterrenkijken..

Kortom: Zou het kunnen dat doordat ik vast zit, ik dit "doorgeef" aan mijn paard?

*Edit: misschien moet dit bij praktijkproblemen, maar ik vind het ergens ook wel een goed discussie-onderwerp

Urielle

Re: Ik zit vast, dus paard ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:02

Het werkt op elkaar in.
Als jij door een vastzittende rug op zijn rug gaat zitten butsen, zet je paard zijn rug vast. Maar als een paard zijn rug vastzet, kun jij niet meer doorzitten zonder te butsen en zul jij dus ook je rug vast gaan zetten. Haha!
Daarom blijf ik lekker lichtrijden of evt. zelfs in verlichte zit rijden tot die paardenrug los is Knipoog

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 12:09

Bedankt voor je antwoord Lachen
Ik blijf ook altijd lichtrijden, maar af en toe zit ik door, om zo via mn centrum op zn rug in te werken, als hij los is, dan kan ik hem op die manier meer over zn rug laten lopen Knipoog
Maar als ik zo stuiter dan gaat dat niet Clown dus blijf ik inderdaad lichtrijden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:35

het werkt idd op elkaar in, jij kunt minder lekker meebewegen en blokkeert hem ook wat in bewegen, misschien loswerken aan de hand/longe?

_Marjolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:44

Ik denk dat het ook op elkaar inwerkt, misschien span jij je een beetje aan, vanwege je rug denk ik. En als jij dat ziet dat je eigenaresse hem beter voor elkaar krijgt, ja dat zet je wel aan het denken. Maar goed, iedereen rijd ook weer anders!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:57

Het werkt op elkaar in ja!
Ik merk het ook met mijn paard, ik heb een tijd last gehad van me rug ik was stijf en kon niet buigen, waardoor ik scheef ging zitten.
Door naar de fysio te gaan is mijn rug losser waardoor ik makkelijker mee kon gaan met het paard.
Nu merk ik dat het paard makkelijker nageeft omdat ik het paard niet in de weg zit.

_Marjolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:34

lovee schreef:
Het werkt op elkaar in ja!
Ik merk het ook met mijn paard, ik heb een tijd last gehad van me rug ik was stijf en kon niet buigen, waardoor ik scheef ging zitten.
Door naar de fysio te gaan is mijn rug losser waardoor ik makkelijker mee kon gaan met het paard.
Nu merk ik dat het paard makkelijker nageeft omdat ik het paard niet in de weg zit.

Ik denk dat dit een goede tip voor je is!
Ik hoop dat het snel beter gaat..
Succes ermee! Haha!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:20

Bedankt voor de reacties Lachen
Fysio ben ik vanochtend geweest, maar het was zo erg dat het niet in een keer los ging Clown
Nu is het nog beurs en dergelijke, dus nog wel gevoelig.
Hopelijk is het maandag voor de les weer wat losser Lachen

slimshady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:52

kan wel doorwerken he, t is een wisselwerking...

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:25

Ja, ik denk wel dat als er bij jou ergens spanning in je lijf zit, dat dit zijn doorwerking heeft op je paard.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 19:33

Nou vanavond weer les gehad, weer zonder thiedeman gereden, en het ging een stuk beter! Nu ontspande hij wel e.d.
Het lag dus niet aan de thiedeman, maar aan mijn rug.
(woensdag los gemaakt)