Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar toch kan je er een aantal dingen aan doen. Het meeste is natuurlijk gezegd hierboven. Maar toch zal ik ook nog even zeggen wat ik vind dat je wel kan helpen 
)
xxBontexx schreef:Ok thanks voor de tips...ik ga inderdaad proberen eerst mijn voeten minder ver in de beugels te doen en dan mijn hakken goed eruit proberen te drukken. En ik rij idd al wel eens zonder beugels maar dan merk ik dat ik juist ga knijpen om erop te blijven zitten met name bij doorrijden...hoe doen jullie dit dan ??
xxBontexx schreef:Ok thanks voor de tips...ik ga inderdaad proberen eerst mijn voeten minder ver in de beugels te doen en dan mijn hakken goed eruit proberen te drukken. En ik rij idd al wel eens zonder beugels maar dan merk ik dat ik juist ga knijpen om erop te blijven zitten met name bij doorrijden...hoe doen jullie dit dan ??
volgens mij kom ik met lichtrijden te hoog uit het zadel waardoor ik ook weer naar mijn idee te hard neer kom...kan iemand tips geven door minder hoog uit het zadel te komen en rustiger neer te komen...wederom mijn instructrice zegt bovenbenen klemmen maar dan MAG en WIL ik niet 

Borg schreef:Vaak gooi je jezelf vanuit je onderrug omhoog bij lichtrijden. Dat is helemaal niet nodig. Zoals Anneve als zegt, concentreer je op de beweging van het paard en veer dan een stukje omhoog. Dan kom je ook vanzelf rustiger neer ipv met een plof![]()
Dan zul je merken dat je ook meer kleine dingetjes zoals eventjes verstappen kunt opvangen zonder dat je meteen uit je ritme bent.
Krijg je ook nog eens mooie strakke benen, buik en billen van

xxBontexx schreef:Gisteren jullie tips uitgeprobeerd en toppie hoor!! Mijn voeten zijn geen 1x in de beugels geschoten super...alhoewel ik het alleen nog maar in stap en lichtrijden heb geprobeerd...dacht probeer eerst dat maar goed onder de knie te krijgen voordat het in galop ga.
Nu een ander vraagjevolgens mij kom ik met lichtrijden te hoog uit het zadel waardoor ik ook weer naar mijn idee te hard neer kom...kan iemand tips geven door minder hoog uit het zadel te komen en rustiger neer te komen...wederom mijn instructrice zegt bovenbenen klemmen maar dan MAG en WIL ik niet