Geronimo & ik @ rampentraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_BSGFM

Geronimo & ik @ rampentraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:37

Geronimo is een inmiddels 15 jarige hengst die nu 2 jaar van mij is. We starten op wedstrijd op B1 niveau wat nog niet zonder slag of stoot gaat, hij heeft dagen dat alles super gaat en waar je er echt aan kan werken, maar ook dagen waar niks wil lukken. Deze training was ook zo eend ag, niks lukte. Ik steek het een beetje op 2 dingen: één dat hij al een dikke week stil stond en twee dat het op de wei trainen was, wat we normaal nooit doen en ook omdat dit normaal de wei is waar hij gewoon tussendoor staat. We werken dus vooral aan activiteit in de achterhand en ontspanning, als die er is wil ik nog wel eens aan nageeflijkheid gaan werken maar daar was bij deze training geen sprake van, hij was hard in de mond vreselijk sterk en crosste maar wat rond. Maargoed ik sta open voor tips zolang iets niet 7000 keer wordt herhaald Haha! Hier de foto's:

Afbeelding
Dit was 1 van de betere momenten, iets van losheid in de kaak beetje achterhand erbij, alleen moet ik mijn tenen voor me houden en m'n handen dragen
Afbeelding
Meestal ging het zo, zelfde commentaar als hierboven
Afbeelding
Galop was weer rondvliegen, zonder rug en zo snel die kon
Afbeelding
Hoofd de lucht in en vliegen maar
Afbeelding
Gaat de goede richting uit, nu nog handen bij elkaar & rechtop, tenen niet afsteken & achterhand erbij
Afbeelding
Stiekem oefenen voor een ijslander race, handen niet vastzetten en tenen niet afsteken & rechtop zitten
Afbeelding
Hup, neus de lucht in, tenen niet afsteken & handen bij elkaar
Afbeelding
En nog even poseren

ZarcoTje

Re: Geronimo & ik @ rampentraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:41

Hoihoi !

Daar is die knappe geronimo weer Tong uitsteken
Ach,de springwedstrijden gaan toch super,dus je kan heel trots zijn op je ventje Haha!
In galop drukt 'ie z'n rug nogal weg,maar dat heb je al gezegd Knipoog
Eigenlijk heb je zo'n beetje alle commentaar al gezegd,dus ik zal het nu maar overlaten aan de echte dressuurkenners.

Doe het morgen goed bij het springen ! Haha!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:12

thnx Lies Tong uitsteken Van zijn rug weet ik zeer goed, voel je ook als je ermee rijd wanneer die z'n rug gebruikt en wanneer niet Knipoog

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:21

ziet er goed uit. Alleen zoals de vorige reactie al zei drukt ze de rug weg. probeer hem wat lager in te stellen. succes

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:27

het rug wegtrekken wist ik, staat ook in het topic, hij loopt hier ook niet op z'n best, normaal drukt hij zo erg niet weg Knipoog bedankt voor je reactie Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:37

Haha Janne jullie hebben idd al betere momenten gehad Haha!

Als hij zo gaat drammen: bezig houden! Niet langer dan 5 passen rechtdoor, en zet rijd veel grote voltes waarbij je hem uitnodigt om te zakken, de buitenteugel aan te nemen, te buigen rond je been en de kaak te lossen.

Galop zou ik enkel meenemen op zo'n dagen als je weet dat hije r losser van wordt, anders kun je die wel ees een dagje overslaan Lachen

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 21:47

thnx voor de tip, vandaag liep hij bij het inrijden beter maar de wedstrijd, jah dat verhaal ken je Knipoog

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:08

Jammer dat hij zich zo gespannen houd, ik denk dat je de volgende keer beter niet in het land gaan trainen waar hij normaal ook staat! Ik denk als hij zich beter ontspant het er een stuk beter uit ziet... Veel succes!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 08:27

normaal ziet het er inderdaad beter uit Knipoog we trainen normaal in een grote bak met andere paarden en daar loopt hij veel beter Knipoog