Oppaspaard My Lady @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Oppaspaard My Lady @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:38

Momenteel pas ik op het huis van kennissen en daar hoort in dit geval ook een paard bij. ik vond het uiteraard heel vervelend dat ik alleen mocht komen als ik elke dag paar dwilde rijden Schijnheilig My Lady is een, ik geloof, 13 jarige merrie. Ze wordt hier normaal alleen recreatief bereden door ouders en 2 dochters (10 en 11). Hij heeft me gevraagd een paar puntjes te proberen te verbeteren, omdat ze daarin voor de meiden wat lastig kan zijn.
Echt niveau hebben we dus niet, dit is de 2e keer dat ik erop zat. Ik ben bezig haar beter te laten buigen en haar reactie op het binnenbeen beter te maken. Galop vindt ze nog erg moeilijk. Ze wil vooral graag heel hard en dan ook nog even over de buitenschouder weg.
De martingaal heb ik eigenlijk niet nodig, maar die hangt er dus aan voor de kinderen en ik was te lui hem eraf te halen Bloos Mijn houding is ook niet meer echt om over naar huis te schrijven.. Ik moet toch echt beter op mijn handhouding gaan letten zag ik al Bloos

1. Meet My Lady
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Rechtsom is moeilijk dus kantelen we ons hoofd Clown
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Galop doen we t liefste hard en dan zonder buiging, daar moet ze echt nog in verbeteren, maar dat wil niet zeggen dat ik met mijn binnenhand mag sturen..
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Rechtsom duikte ze best vaak omlaag,
Afbeelding
9. Hier ook weer te diep
Afbeelding

deniejs

Re: Oppaspaard My Lady @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:45

Ik vind het een leuk paard, alleen zou ik je handen wat meer proberen te dragen en een ophouding te geven als ze zo diep gaat. Je zit wel netjes recht op het paard, maar let op je tenen, die steken erg naar buiten! Ik stoor me trouwens wel aan het dekje onder het zadel, ziet er niet echt confortabel uit voor het paard...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:47

leuk paardje!
ga inderdaad diep zitten en hakken naar beneden en tenen naar binnen.
en dat dekje: wat in the name of god is that haha.. beetje klein is het niet? lijkt me niet echt lekker liggen..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:52

Dekje is idd beetje aan de kleine kant, maar het andere dekje was gister een beetje nat geregend en er moest toch even iets onder Nagelbijten / Gniffelen

Handen dragen is zeker een puntje waar ik heel erg op moet gaan letten ja Nagelbijten / Gniffelen
Diep zitten en hakken omlaag, tenen naar binnen... ik ga het proberen. Ik kan alleen nog niet erg comfortabel zitten op het zadel, dus dat zal wel een beetje meespelen. dank jullie iig Lachen

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:49

Ziet er netjes uit, probeer je hak wat naar buiten te draaien, dan druk je je hak vanzelf uit, en ook gaan je tenen naar binnen.
Verderheb je een mooie houding, maar op sommige foto's mis ik wel een beetje de knik in je ellebogen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:22

Hey Maartje!

Dat heb je weer eens mooi voor elkaar. Vakantie vieren en elke dag (verplicht Tong uitsteken ) rijden. Klinkt goed! En dan helemaal met zo'n leuk paard!

En dan nu het commentaar. Tong uitsteken Ze lijkt af en toe wat los van je hand te komen (foto 3 en 4). Let er op dat je haar goed van achter naar voor blijft rijden, zodat ze je hand blijft opzoeken.

Vind het er al erg goed uit zien, gezien de korte tijd dat je haar rijd. OK dan! Ga zo door!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:24

Thx beide Lachen Ik moet echt weer eens met spiegels gaan rijden, dan zie ik het zelf ook Nagelbijten / Gniffelen
Ze moet idd nog meer van achter naar voor Tanja. Ik ben nog vooral bezig met reactie vragen, want ze wil af en toe nogal lui aan het been zijn. Ik zal er op gaan letten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:29

Als ik eerlijk ben vind ik het paard er een beetje ...dun...uitzien. Geen spatje glans te bekennen en dat in de zomer zet mij aan het denken. Hier kan jij natuurlijk niets aan doen het is jou paard uiteindelijk niet.
Dan wat betreft jou zelf..probeer je tenen niet naar buiten te steken. Dan komt je knie n.l van het zadel af en dat mag dus niet. Aan de uitdrukking van het paardje te zien is het wel een heel lief en zacht dier...of niet?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:33

Dank voor de tip aerdenhout1, knie moet inderdaad meer aan het zadel, dat krijg ik vaker te horen...
De fotograaf heeft de foto's ietswat bewerkt, maar ze oogt daar idd een beetje dof. Dat is ze echter niet hoor Lachen Over dat dunne... ik vond het zelf ook, maar daar doe ik weinig aan. Aan de voeding zal het volgens mij niet liggen want ze staat echt de hele dag op de wei en wordt nog bijgevoerd. Ze heeft het ook vooral op de achterhand, terwijl haar buik echt wel goed gevuld is. De da had een paar dagen erug gezegd dat ze er goed uit zag... Ik weet dus ook niet zo goed wat ik er van moet denken Lachen

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:46

het valt me heel erg op dat je bijna op elke foto je hakken in de buik hebt... Bloos
ik denk dat als je haar wat langer rijd dat ze dan zeker vooruit gaat!! Lachen
ik vind haar er ook niet zo heel vol/dik uitzien, als eerste dacht ik aan wormen maar omdat de da zei dat het goed was... maarjah ik weet zeker dat het goed komt met het paard Knipoog

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:15

Wat een leuk paardje Lachen wat voor ras is het?
Probeer wel je hakken uit te drukken, en op
de eerste 2 foto's hangt je binnenteugel los.. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:23

wake_up schreef:
Wat een leuk paardje Lachen wat voor ras is het?
Probeer wel je hakken uit te drukken, en op
de eerste 2 foto's hangt je binnenteugel los.. Knipoog

en zo lang het de binnenteugel is, is het totaal niet erg Knipoog Sterker nog ik vind het wel en fijn gezicht, want op andere foto's staat die binnenhand aardig richting/op de bovenbeen waar hij het paard erg tegen werkt. Dus meer meegeven. Zeker in de bochten, je binnenhand van de hals, op de juiste hoogte houden dus niet naar beneden en niet naar je toe trekken.
succes!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:30

[quote="aerdenhout1"]Als ik eerlijk ben vind ik het paard er een beetje ...dun...uitzien. Geen spatje glans te bekennen en dat in de zomer zet mij aan het denken. Hier kan jij natuurlijk niets aan doen het is jou paard uiteindelijk niet.
quote]

Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind de rug en eigenlijk het hele zijf er niet bepaald "los" uit zien. Heeft de merrie geen last van haar spieren? Dat kán ook een reden zijn waarom ze er niet 100% gezond en glanzend uit ziet.
Mijn paard is altijd erg gebaad bij massages van Happy Athlete en 1x per jaar een ostheopaat, maar dit is natuurlijk jouw paard niet...
T is maar een tip.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:43

Hey Maartje!
Leuk paardje, inderdaad wat ielig, ik denk dat ze heel wat spieren mist, maar ze hebben dit paard nog niet zo lang toch?
Met wat trainen moet dat wel goed komen denk ik zo.
En ja, ik vind je houding ten opzichte van vorig jaar met Sander een stuk verbeterd, je hebt een knik in je armen!
Oja, en lachen voor de foto mag best hoor Knipoog .
Ik kom volgende week nog wel een avondje langs!
Groetjes Corinne.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:44

p.s. binnenhand! hihi, je hebt dezelfde tic als ik helaas....

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 01:04

Leuk paard.
Er is idd nog wat werk aan. Ze zou die rugspieren wat meer moeten gebruiken. Ik zou haar voorlopig voornamelijk vorrwaarts neerwaarts rijden, niet heel de tijd natuurlijk. En dan van daaruit wat meer oppakken Lachen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 09:08

Het is een BWP. Ze is niet echt gewend om haar rugspieren te gebruiken heb ik het idee. Deze mensen zijn nog vrij beginner, dus als ze wat door de hals loopt, vinden ze het al heel wat. Ze hebben haar ook nog niet zo lang nee, en sinds toen is ze al wel erg opgeknapt (het was nog erger).

Bedankt voor de tips verder!
@Corinne: gezellig!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:11

Hi,
Ik zou eerst eens eventjes een goed sjabrak halen en een doek over je hoofdstel halen......zal de eigenares ook wel blij mee zijn.

Je rijd wel netjes. Handjes iets meer dragen en hakken uitdrukken.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:49

Leuke foto's Maartje!
Ik heb eigenlijk niks meer toe te voegen aan het 'commentaar' dat je zelf al geeft. Ik vind het er in ieder geval netjes uitzien; ik zou niet zeggen dat dit een van de eerste keren is dat jij erop zit; het ziet er echt goed uit. Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:52

Marlou_ schreef:
leuk paardje!
ga inderdaad diep zitten en hakken naar beneden en tenen naar binnen.
en dat dekje: wat in the name of god is that haha.. beetje klein is het niet? lijkt me niet echt lekker liggen..

Haha inderdaad, dat dekje is niet echt een plaatje Tong uitsteken
Dat kan ook knellen op de schoft.. lijkt me niet fijn tijdens het rijden!
Als je het dekje vervangt, (of door hen laat vervangen) zou hij best is een stuk lekkerder kunnen lopen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:26

Dank jullie Lachen
Het dekje knelt niet op de schoft volgens mij hoor Lachen

Cador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:02

Met je been naar je hand toe rijden...
Met andere worden; zachter in de hand, maar drijven met je been.
Dan gaat ie ook vanzelf minder diep lopen.

Succes