Hilde loopt graag veeeeel te diep, zeker als ze wat moe begint te worden rolt ze zichzelf helemaal op aan de voorkant, en daar werken we dus aan. Pak steeds stukjes vwnw mee, neusje zover mogelijk richting de grond en dan in die lage houding wat schakelen zodat ze er achter goed bij is(ze is nml wat loperig, dus gaat hard zonder dat de achterhand meedoet) en daarna pak ik haar dan eventjes op, om weer vwnw te eindigen.
Vorige topic was van de 2e dag bij ons, met wat plaatjes erbij van hoe Hilde liep toen ze nog op de manege stond
Topic vind je hier: [HAW] Nieuwe aanwinst!!
heb ook nog wat nieuwe foto's gekregen van dag 1 bij ons:

de galop gaat erg groot, uit elkaar en hard

Ook in draf was ze erg loperig en gespannen waardoor ze niet op zn zit terug te rijden was, vandaar een (te)strenge hand

Precies 1 week later zijn deze foto's gemaakt

Galop gaat al een stuk beheerster!

(ik trek mn been hier op ik weet het
, kon niet normaal blijven zitten, deze keer lag het zadel van mn moeder er op en daar zit ik helemaal los in)
drafje

erg jammer dat ze hier niet helemaal opstaat, maar je kan wel duidelijk zien dat ze niet meer zo diep loopt!

En na mij ging de trotse eigenaresse er nog even op

en of ze nou zo:

of zo:

loopt maakt mn moeder niets uit, maar dat maakt voor mij het rijden met Hilde iets lastiger omdat ze dus de ene keer diep mag lopen en de andere keer niet, maar ach ze is van mn moeder en die heeft er lol mee en daar gaat het om

Dinsdag gaat Hilde mee naar les met mij bij http://www.stalmireille.nl
Ik rij met mn andere paard volgens een heel andere manier, nml op de manier van AdB
Meer info daarover staat ook op de site, ik vind het een hele fijne manier van rijden, dus Hilde gaat er ook aan geloven en zal als het goed is dus alleen maar nog ruimer worden, zowel qua beweging als qua lengte in de hals
Dat oogt wat ontspannender!
)