Mooie Lytsa @ work voor mijn lens (Focussed Fotografie)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Mooie Lytsa @ work voor mijn lens (Focussed Fotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:56

Hallo!

Vandaag mocht ik Lytsa fotograferen, eigenlijk min of meer niet echt gepland aangezien het vanochtend hondenweer was, maar rond het middaguur klaarde het op en hebben we het toch maar gedaan: met een mooi resultaat!

Lytsa en Kelly trainen op L2niveau en pakken af en toe een oefeningetje uit het M mee (SB, keertwending etc.). Ze rijden nu samen op Bniveau wedstrijden en zeker niet zonder resultaat!
Lytsa vindt rechts goed doorbuigen soms nog wat moeilijk en gaat dan taktfouten maken en wordt onrustig in de aanleuning. Middendraf gaat nu erg goed en stapje voor stapje wordt dit wat meer uitgestrekte draf, ook dit vindt Lytsa nog erg moeilijk waardoor er soms ook nog wat taktfouten in voorkomen.

En oja! Haal alvast een dwijl en een emmer want heel veel kwijl gegarandeerd bij het zien van Kelly's nieuwe hoofdstel! De rondgenaaide Döbert Classic! Wauw wat een plaatje is dat zeg! Kwijl

1)
Afbeelding
2) Happy op je paard!
Afbeelding
3) Wat strekken, helaas taktfout
Afbeelding
4) Nogmaals strekken
Afbeelding
5)
Afbeelding
6) Iets meer laten zitten van achter
Afbeelding
7)
Afbeelding
8) Rijden naar de middengalop
Afbeelding
9)
Afbeelding
10) Lytsa vol in concentratie
Afbeelding
11) Wijken
Afbeelding
12) Iets meer oppakken
Afbeelding
13) EN KLAAR Haha!
Afbeelding
14) Oke, nog een keer dat mooie koppie!
Afbeelding
15) Kel en Lyts na het rijden (oei, jammer van de oortjes)
Afbeelding

Saar88

Re: Mooie Lytsa @ work voor mijn lens (Focussed Fotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:02

Ziet er goed uit hoor! Mijn puntjes: misschien iets voorwaartser (dit kan ook door het moment van het nemen van de foto's zijn, dus mijn excuses als ik het fout heb!) want het lijkt alsof je je paard iets teveel tegenhoudt van voor en te weinig drijft van achter. Ik vind vooral foto 5 erg fijn, deze geeft een ontspannen en voorwaarts beeld.

Veel succes ermee!

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:03

Haha!
Wauw, echt mooie foto's zijn het geworden! Ja

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:04

Heb het idee dat het paard veel meer van achter naar voor gereden moet worden. Op die strekfoto's komen de achterbenen nagenoeg niet mee, zonde.
Verder zie ik op de foto's waar wat meer "oprichting" gevraagd wordt alleen een hals die omhoog gaat, paard hoort vanuit de schoft omhoog te rijzen terwijl het achterbeen ritmisch ondertreedt.
De foto van naar de middengalop toe rijden vind ik wel heel mooi, misschien kun je wat meer op deze manier rijden? Snel schakelen achter elkaar en vooral er goed op letten dat je je paard terugrijdt met je zit waardoor je de bovenlijn niet verkort maar juist op lengte houdt.

Succes!

Hoofdstel is trouwens inderdaad een plaatje!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:24

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

N.B.: het gaat dan hierom:
Citaat:
Plaats alleen foto's waar je zelf opstaat, dus niet van je verzorger/instructeur. Als zij foto's op Bokt willen zetten, kunnen ze dat zelf doen.

In jouw geval zou je toestemming kunnen geven aan de ruiter op de foto's zodat zij zelf een topic op HAW kan plaatsen.