Verzopen Vajnic & ik aan 't werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Verzopen Vajnic & ik aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:41

Tja, pech moet je hebben, geloof dat ik deze week een abbo heb op regen. Eergister ook al, maar niet zo hard.
Nu gooiden ze hele emmers water naar beneden maargoed, eer ik terug was op stal was ik toch nat, dus heb het niet eens geprobeerd en ben doorgereden.

Waar ik Vaj laatst niet fijn over zijn rug kreeg en niet los in zijn kaak (links), is ie dat nu wel. Sterker nog, misschien was het de regen, maar hij heeft nog niet vaak zo fijn gelopen als nu! In draf wel, maar zijn (linker)galop was echt heel erg fijn!

We zijn vorig weekend kringkampioen Achterhoek Oost L2 dressuur geworden. Eind juli hebben we pas weer concours en de 23e gaat ie op ijzers. De weken die ik nu nog heb gebruik ik om even helemaal terug te gaan naar de basis en imo werpt dat nu al zijn vruchten af. Hij is echt fijn los, ik ben helemaal blij en ik klim er morgen vrolijk weer op.

Extra tips en commentaar is uiteraard welkom Ja
Mijn houding is niet overal 100%, beetje ineen gedoken voor de regen. Maar jullie zien op de foto's ongetwijfeld hoe hard het ging dus ik denk dat het niet verwonderlijk is Haha! Clown

Ik rij hem iets ronder en lager zodat hij goed over zijn rug gaat. Heb hem ook niet in 'wedstrijdhouding' gereden vandaag, vond dat ie wel voldoende zijn best had gedaan. Echt alleen basiswerk dus.

Afbeelding
Mam heeft vanuit stal gefotografeerd ivm regen Knipoog
Ik lijk hier wat terug te werken met mijn binnenhand maar ik weet zeker dat het een momentopname is. Juist als ik dat doe, pakt Vajnic vast in zijn kaak, dus dat laat ik wel uit mijn hoofd. Lachen

Afbeelding
Stukje middendraf, fijn rond en treed goed door met zijn achterbeen

Afbeelding
Fijn gesloten galopje, hier was hij ook fijn in zijn kaak

Afbeelding
Middengalop, zou iets fijner mogen blijven aan de voorkant, vinden we ook nog lastig op de lange zijde.
Volte is meer ons ding, maar we trainen erop gezien het bij de huidige L2 proeven op de lange zijde moet. Lachen

Afbeelding
Regende absoluut niet hard hoor
Zie Vaj zijn oren en ik mijn cap ter bescherming ROFL

Afbeelding
Nog een galopje links waar ik hem nog weer wat meer doorheen mag rijden, maar hij gaat hier fijn zitten.
Imo ook meer buiging in het achterbeen, dus ik wilde de foto er toch even bij hebben

Afbeelding
De verzopen katjes, zie onze blije hoofden Clown

Dat was 'm wel weer, Doei!

Detail: zie mijn straw-pad veranderen naar okergeel. Clown

daniella74

Re: Verzopen Vajnic & ik aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:48

Leuk paard, combinatie geeft fijn beeld en ik vind niet dat het lijkt je terugwerkt op foto 1 want ik zie je niet wringen in je bovenlichaam wat je meestal wel ziet als iemand terugwerkt of zit te rommelen met haar handen.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:51

Ik vind het zo een gaaf gezicht he Ja zo'n meisje op zo'n paard!
Echt geweldig Lovers. Ik zeg ik houd ervan Haha!!
Is het alleen niet slecht in zo'n bak te rijden met dta weer? Voor zijn beentjes?
ja ik heb erg veel blessures achter de rug en ben zo zuinig Nagelbijten / Gniffelen waar je u tegen zegt Bloos .
Dus dat was mijn vraag, zelf geef je al commentaar en je hebt erveel meer verstand van dan mIj Bloos dus wat dat betreft zeg ik niks Tong uitsteken

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:53

De bak wordt niet zwaar en niet glad. Al staat ie helemaal blank, dan nog ga ik met een gerust hart rijden. Ben nog nooit aan het glijden gegaan! Als de bak nou zwaar werd of glad had ik je gelijk gegeven Ja maar gelukkig houdt ie zich goed.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:54

Heey Shanna!

Mooi paardje heb je, balen dat het zo regende.
Fijn dat het goed ging en nog gefeliciteerd van vorige week! Haha! Haha!

Kan verder niet echt tips geven want je rijd hoger niveau dan mij.

Groetjes Doei!

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:55

Je hebt echt een gaaf paard hoor Cool ! ( gaaf paard gave auto , wat wil je nog meer Tong uitsteken ? )
Misschien zou je wat trotser kunnen zitten , maar je geeft zelf al aan dat dat door de regen komt Knipoog !

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:57

Gaaf!! Lachen
Waar hij vroeger ook wat leek te kantelen op links ziet hij er nu al veel rechter uit. Je galop is hierdoor ook stukken verbeterd maar dat zei je zelf ook al.

Je kunt zelf proberen iets dieper te gaan zitten nog maar dat is dan ook echt het enige wat ik erop aan te merken heb.

Succes met je topper verder! Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:59

Stoer dat je de regen zo trotseert! Knipoog
Hij geeft een fijn beeld.. En het feit dat je Kringkampioen bent geworden zegt al genoeg.. Hij is goed voor elkaar!
Klein offtopic vraagje: welk zadel heb je?

Oh en rijtechnisch commentaar.. Als het echt moet..Clown Zou hij in de galop nog iets beter in de houding mogen komen.. Maar goed, wat wil je in die regen!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:01

Wat een gaaf paard zeg! Logisch dat je soms wat ineengedoken zit door de regen! Jee wat ging het hard bij jullie! (ben blij dat ik vanmorgen heb kunnen rijden Clown)

Haha je ziet je shirtje ook veranderen in rood, naar donker rood! Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:02

@ Rythm: dat heb je goed gezien! Hij is zeker een stuk rechter geworden. Op de rechterhand kan ik zijn schouder erin houden en buigt hij minder ver door (hij had vaak teveel stelling) en op links kan ik hem nu stellen. Gaat steeds beter Ja
Dieper zitten heb je ook gelijk in, maar da's nog best lastig als ik alles tegelijk moet doen en met zijn galop. Ik zit dan ook regelmatig zonder beugels erop om hieraan te werken.

@ Double: klopt, galop is dat nog een punt. Ligt overigens niet aan de regen hoor, is ook zonder regen nog lastig. Maar het was vandaag echt al veel fijner.
Stiekem heb ik nog steeds een lach op mijn gezicht. Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:18

jeetje Shan, wat een bikkels zijn jullie zeg! het ziet er lekker uit.. jullie zijn en blijven een leuk plaatje samen Haha!

En onder het mom van rijtechnisch commentaar: Ook in de regen moet je rechtop blijven zitten en voor je uit blijven kijken Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:45

iewl... in de regen Nagelbijten / Gniffelen ben zelf dan weer meer van een regenpak,maar als je toch al nat bent Clown
jeetje, wat heb je deze weer netjes aan het lopen hoor!
enige wat mij alleen opvalt is je eigen houding ( probeer je schouders meer naar achteren te drukken en druk je "staart' botje iets beter in het zadel)
maar goed.. klein meiske ( Clown ) op een groot paard, dit zijn gewoon dingen waar je dan tegenaan loopt

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 07:14

Jullie gaan zo goed vooruit, echt fijn om te zien. Je hebt hem mooi aan het lopen, en hij word hoe langer hoe mooier (qua spieren)
Ik vind dat je zelf een nette houding hebt en dat je mooi voor je blijft kijken! (Op één foto na, maar dat is door de regen Clown)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 09:09

Lowara schreef:
iewl... in de regen Nagelbijten / Gniffelen ben zelf dan weer meer van een regenpak,maar als je toch al nat bent Clown
jeetje, wat heb je deze weer netjes aan het lopen hoor!
enige wat mij alleen opvalt is je eigen houding ( probeer je schouders meer naar achteren te drukken en druk je "staart' botje iets beter in het zadel)
maar goed.. klein meiske ( Clown ) op een groot paard, dit zijn gewoon dingen waar je dan tegenaan loopt

Daar wil ik toch even op reageren Haha! Clown
Ik vind dat je houding helemaal niet iets waar je tegenaan loopt op een groot paard.
Gister in training concentreerde ik me meer op Vaj en toen kwam die regen ook nog eens, ja, daar heb ik mijn schouders wat naar voren en zit ik niet overal helemaal diep in het zadel.
Maar dat is echt niet altijd zo hoor, ik kom regelmatig met een 8 voor mijn houding en zit de ring uit. Ik vind het zelfs wel lekker zitten, zo'n grote Haha!

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:15

Wat een gaaf paard en leuke combi!
Rijtechnisch weinig toe te voegen, wou dat ik mijn paard zo lekker aan het lopen kreeg in de regen...

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:39

whow, dat ziet er super goed uit, en wat een mooi paard. Bloos! Haha!
probeer alleen je handen rechtop te houden. verder ziet het er super uit, en je hebt ook een hele mooie houding!!
veel succes nog samen. Lachen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:47

mooie combi zeg!!!!!!!
Ziet er super uit,..
wou dat ik zo kon rijden Haha!

Wil jij mijn paard niet (dressuurmatig) rijden Lachen Lachen,
dan spring en cross ik er wel mee Lachen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:50

Heel veel succes trouwens in Ruurlo, maar dat komt goed, dat weet ik zeker!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:20

Wat een ontzettend leuk dier, en dapper dat jullie zo saampies door de bak zwemmen. Hij lijkt er niet mee te zitten.
Vind je netjes rijden, en als alles van een houding af moest hangen.. Het beeld toont symphatiek, gevoel is toch ook erg belangrijk? Maar wat een prachtig paard. Ga er lekker van genieten.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:54

Ik vind jou wel zo'n kanjer!

Ik heb je ondertussen op heel wat verschillende pony's en paarden gezien hier op bokt, en op allemaal lijk je zonder veel moeite weg te rijden! Dat getuigt wat mij betreft echt van talent, als je jarenlang op hetzelfde paard zit te prutsen komt iedereen er wel een keertje.
Chapeau! Ook voor je zeer prettig rijstijl en je knappe paardje!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:12

Dat is ook toevallig Shanna, toen ik bokt opende zat ik net te denken: wanneer zou Shanna weer foto's plaatsen met die knappe Vajnic.., en zie hier tadaaa Haha!
Het rijden ziet er fijn uit, wanneer ga je hem M1 starten?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 18:43

Voorlopig nog niet. Ik werk nu rustig naar de regiokampioenschappen toe. Eerst maar zien wat dat brengt. Voor de regio heb ik nog 2 wedstrijden / 4 proeven gepland staan. Planning is om de L2 in punten vol te rijden en dan pas M1 te gaan. Ligt eraan hoe hij de oefeningen van de M1 oppakt, want die heb ik eigenlijk nog bar weinig meegenomen in training. Vooral basis basis basis. Die moet gewoon nog beter, vooral galop.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:37

Mooi paard! Leuk dat je gewoon door bent gereden in de regen Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:38

Hoi,

Ik vind het er echt super uitzien. Stel je hem in de training ook wel eens wat lager in? Ik heb het gevoel dat hij vooral in de galop (en dat is net je moeilijke punt begrijp ik) ietsje in zijn eigen houding wil blijven lopen en dat hij daar zich wat meer "in je hand zou mogen laten zakken", snap je wat ik bedoel?

Dus van mij zou ie dan eerst lekker zijn hals mogen laten vallen, even iets ronder maken en dan uitschuiven, niet te lang/laag, maar dat ie wel zich echt vanuit de schoft tot aan zijn oren wil laten "vallen" en als ie dat doet weer hoger instellen.

Van wie heb jij eigenlijk les als ik vragen mag?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:59

Ik stel hem al lager in, zie draffoto's. Zo heb ik hem in de ring niet lopen hoor. Lachen Dan loopt hij meer in de oprichting. In draf lukt het al wel zoals je ziet, in galop gaat dit steeds beter Ja Hij loopt graag in zijn eigen houding ja. Komt voornamelijk omdat ie in galop nog wat balans mist. Wordt ook steeds beter!

Van wie heb ik les. Nou, ik heb sinds ik hem in oktober ben gaan rijden, welgeteld 3 keer priveles gehad. Telt dus niet echt. Doe eigenlijk alles zelf. De keren dat ik les heb gehad was van Jean-Rene Luijmes. Oude gewoonte zeg maar, en dat bevalt prima.
Hoezo? Bloos