Eklips Vaümirpa @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Eklips Vaümirpa @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:19

Vandaag tijdens de les maar weereens foto's laten maken Bloos Haha!
De laatste keer dat Eklips hier heeft gestaan is bijna een jaar geleden.. Bloos
Nu rijden we inmiddels op L1 niveau (ik hoop as zondag m'n laatste 2 puntjes te halen voor het L2)
Ik ben bezig met hem meer op het achterbeen te zetten en hem recht te maken, want hij is verschikkelijk scheef.
En zelf moet k werken aan m'n handen.. die staan soms ff te wijd, niet zo netjes.. Vork
Dus kommaarop met mooi commentaar, dan lever ik de foto's Schijnheilig

Even losrijden
Afbeelding

Galopje, daar gaan de handen.. Bloos
Afbeelding
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding
Afbeelding

Hij moest en zou nog even draken tussendoor
Afbeelding
Afbeelding

Stukje schouderbinnenwaarts
Afbeelding

wijken (ik zit een beetje scheef)
Afbeelding

Uitstappen, Moe maar voldaan
Afbeelding

Knappe kop! Lovers
Afbeelding

Dat was het weer Haha!

Kosta

Re: Eklips Vaümirpa @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:24

Wat een ontzettend knap paard heb jij Pling !!!!!
Je moet inderdaad wel op je handen letten, want je zet ze erg breed. Ik vind ook dat je je hakken op sommige foto's niet uitdrukt, probeer hier aan te werken, dan krijg je een veel netter beeld.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:31

Wat heb jij een gaaf paard zeg Haha!!
Dat draken komt me bekend voor Clown .
Ik vind alleen wel dat je je handen veel meer mag oprichten! Vind nu meer dat je hem een soort van dwingt om hem naar beneden te rijden.. als je handen opricht is het moeilijker maar wel een stuk netter en vriendelijker Ja.
Ik betrap me zelf er ook vaak op op sommige paarden! Dat is het niet, maar ik vind het wel een belangrijk puntje Ja .
Hakken mogen ook wel meer uitgedrukt misschien, zie bijna op elke foto een spoor in de buik verdwijnen Knipoog.
Verder echt prachtig dier Ja en je hebt hem excht goed aan het lopen Lovers

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:42

@Kikkygirl, inderdaad zoals je zelf al aangeeft heb je inderdaad je handen te breed en mag het neusje er iets meer uit. Met de schouderbinnenwaarts zou je wat meer lengtebuiging mogen hebben en met het wijken moet je er voor waken dat je niet je gewicht niet naar de verkeerde kant verplaatst. Op de foto lijkt het dat je rechts (naar voren) hangt en dat terwijl je naar links aan het wijken bent.

Verders heb ik heel veel respect voor je als hij zo aan het 'draken' is. Je verblikt of verbloosd er volgens mij niet van. Super hoor OK dan! . Gewoon lekker blijven werken aan je aandachtpuntjes en dan komt het helemaal goed met zo'n zwarte knapperd. Haha!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:42

@Kikkygirl, inderdaad zoals je zelf al aangeeft heb je inderdaad je handen te breed en mag het neusje er iets meer uit. Met de schouderbinnenwaarts zou je wat meer lengtebuiging mogen hebben en met het wijken moet je er voor waken dat je niet je gewicht niet naar de verkeerde kant verplaatst. Op de foto lijkt het dat je rechts (naar voren) hangt en dat terwijl je naar links aan het wijken bent.

Verders heb ik heel veel respect voor je als hij zo aan het 'draken' is. Je verblikt of verbloosd er volgens mij niet van. Super hoor OK dan! . Gewoon lekker blijven werken aan je aandachtpuntjes en dan komt het helemaal goed met zo'n zwarte knapperd. Haha!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:59

bedankt allemaal Haha! Echt leuk om te horen.
En idd die puntjes moet ik echt aan werken.
Het naar beneden dwingen ben ik het alleen niet echt mee eens, hij loopt super makkelijk nageeflijk,
ik zet alleen m'n handen zo laag. Gewoon een standaard houding, ik heb helemaal geen extra druk verder.
Maargoed, het blijven moment opnames. En het is goed bedoelt ongetwijfeld Haha!

@ Pandabeertje: hij word steeds leuker joh haha, afgelopen zaterdag en zondag had ik concours en zaterdag
stond hij recht overeind op het veld (hij viel bijna om Bloos ) en ik ben m'n proeven ingegaan en super braaf,
geen stap verkeerd. De zondag ook niet zo braaf echt gek haha Clown
En dat tuiger idd zie je niet maar ik voel het wel hahaha, doorzitten is en blijft een moeilijk punt Schijnheilig

nogmaals echt leuk om te horen dit Haha! ik ben weer helemaal trots Pling Cool

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:02

kikkygirl13 schreef:
bedankt allemaal Haha! Echt leuk om te horen.
En idd die puntjes moet ik echt aan werken.
Het naar beneden dwingen ben ik het alleen niet echt mee eens, hij loopt super makkelijk nageeflijk,
ik zet alleen m'n handen zo laag. Gewoon een standaard houding, ik heb helemaal geen extra druk verder.
Maargoed, het blijven moment opnames. En het is goed bedoelt ongetwijfeld Haha!

@ Pandabeertje: hij word steeds leuker joh haha, afgelopen zaterdag en zondag had ik concours en zaterdag
stond hij recht overeind op het veld (hij viel bijna om Bloos ) en ik ben m'n proeven ingegaan en super braaf,
geen stap verkeerd. De zondag ook niet zo braaf echt gek haha Clown
En dat tuiger idd zie je niet maar ik voel het wel hahaha, doorzitten is en blijft een moeilijk punt Schijnheilig

nogmaals echt leuk om te horen dit Haha! ik ben weer helemaal trots Pling Cool

Ik weet ook dat het naar beneden dwingen niet helemaal het goed woord is.. maar zo zet je jezelf en vaak je paard wel een beetje vast in de neiging dat die anders vaak omhoog wil komen.
Ik heb het zlef ook vaak hoor Knipoog voor mijis het ook een heel groot verbeter punt Clown vandaar dat het nu zo opvalt Lachen

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:08

in dat geval bedankt Haha! Bloos

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:11

Commentaar heb je zelf al gegeven en is al gegeven.
Ik zat met wijken ook vaak scheef, het hielp bij mij als ik het goed voorbereidde en al iets op mijn linkerbil te steunen en dan de rest volgen.
Ze komt hier trouwens niet zo hoog als op het geuzenveld Koe

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:22

Leuk paard! Zeker zijn streken, een paard met karakter Knipoog probeer in de galop nog iets meer terug te zitten!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:22

Probeer je handen wat dragender te houden. ietsje wijd en weer terug en dat herhalen wanneer dat nodig is. Cm werk dus en geen meter werk

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:50

je hebt idd een erg leuk paard onder je kont!
je verbeterpunten ben je je van bewust en dat is de 1ste stap om deze te gaan verbeteren. probeer in je sb je buitenhand eraan te houden en hem hier niet mee te sturen (dit lijkt nl zo)
verder goed aan je houding blijven werken en je handen, tja dat doe k zelf ook. mijn instructrice zegt altijd dat ik de krant aan t lezen ben Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:32

Heel leuk paardje, en een leuke combinatie!

Ik vind wel dat je echt aan je handen en je zit moetn werken. Ik zou eens wat zitlessen nemen, dat kan echt heel zinvol zijn! Een onafhankelijke zit is heel belangrijk, en ik vind het aan de hand van deze foto's lijken alsof je daar nog wel wat aan kan verbeteren.

Verder vind ik dat hij op de meeste foto's te diep loopt, iets meer het neusje er uit zou het beeld mooier maken Lachen

Veel plezier verder met hem!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:46

He Denise, ik zie een bekend paard (en bekende amazone) voorbij komen! Hij is trouwens weer een stuk beter bespierd dan een tijdje terug, hij ziet er zo een stuk beter uit.

Het meeste commentaar is al gegeven. Goed rechtop zitten, dus echt op je zitbeenknobbels en je schouders mooi naar achteren omlaag.

Zeker in je oefeningen goed opletten dat je terug blijft zitten, in de schouderbinnenwaarts val je ook helemaal naar voren en daardoor maak je het je paard moeilijk om te buigen. (bekend probleem overigens, ik krijg dat ook altijd naar mijn hoofd geslingerd).

Ook bij de schouderbinnenwaarts letten op de stelling en de lengtebuiging, Eklips is hier nagenoeg recht met bijna contrastelling.

Succes morgen met je wedstrijd!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:09

@ J0rinda: dankje, jaa het lijkt er wel op he Schijnheilig
@ Daan_Ordeal: ik heb idd problemen met zitten, maar alleen op hem. Hij gooit zo erg hoog op dat het niet te zitten is. Meerdere mensen die ook op mijn paard rijden of hebben gereden hebben hier last van. Maar het gaat al beter als aan het begin toen kon ik amper lichtrijden Schijnheilig Bloos maar iig bedankt Haha!
@ Javello: het zijn een soort snippers, van kunststof bekleding. Heel fijn om op te rijden hoor, alleen soms wat zwaar.
@ Marije: Hij is veranderd he Bloos Haha!
Ik moet echt goed op m'n houding gaan letten, ondanks dat pakt ie alles super op. Want aan schouderbinnenwaarts ben ik in princiepe helemaal nog niet toe, we oefenen het zo nu en dan alleen in de priveles. Ben wel trots op m'n kleine dondersteen Haha! Bloos

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:12

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:44

O.a. mijn reactie is verwijderd. Ik zal hem opnieuw plaatsen met de gewenste tip.

Ik zie een paard wat grotendeels achter de loodlijn loopt. In mijn ogen een niet geringe fout, en het beeld is daardoor niet prettig (ik ben er niet van gecharmeerd, zoals ik al eerder zei).
Maar... hier kan je natuurlijk wel wat aan doen!
Rij die neus er eens uit, liever wat te veel dan wat te weinig, en vraag dan wat meer door. Andersom is vaak moeilijker.