ik en de eigenaresse waren het er over eens dat we even de kleine Nico aan het 'bokt commentaar' willen onderwerpen.

Niekje is een 3 jarige haflingerruin, een afstammeling van de hengst Ninjo. Op het moment is hij bijna 3 maandjes onder het zadel. De eer van het inrijden heb ik zelf afgeslagen, vanwege tijdgebrek (examens), dus waren anderen de gelukkigen! Ik heb hem zelf nu net een weekje onder het zadel, wat prima bevalt
Hijs een erg leuke, vriendelijke, maar ook gevoelige ruin. Ik merkte toen ik erop stapte dat vorige verzorgsters een paar fouten hadden gemaakt. Hij is nog piepjong en pakt dingen heel snel op, waardoor er foutjes in kunnen sluipen als je het verkeerd aanpakt.
Ik ben nu hard aan het werk dit te corrigeren, zodat straks de eigenaresse zelf er ook op kan
Eigenlijk zijn we nu nog op 'doorrijniveau', waarbij we proberen alle basisknopjes er een beetje fatsoenlijk op te zetten. Hij heeft door vorige amazones nogal moeite met het onderscheiden van de hulp 'afwenden' en de hulp 'buiging', waardoor hij een schouderbinnenwaarts laat zien ipv gewoon af te wenden. Best lastig.
Daarnaast is er vorrheen wat teveel op de rem getrapt, terwijl ik jonge paarden rijd onder 't motto 'remmen komt later wel, laat m eerst maar lopen'. Bovenal... Hij gaat met sprongen vooruit.
Nu houd ik mn mond en laat ik jullie Niek zien! De eigenaresse zal ook nog wel even haar commentaar bijvoegen.

Ik moet drastisch leren op mn kont te gaan zitten

Benen lang houden!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XCP4DJW.jpg[img]
Samen uitblazen
Brand maar los! Probeer ons wel heel te houden: hij is nog piepjong en ik.. nou... Ik werk hard aan mezelf, maar geen ruiter is perfect.

paarden inrijden is volgens mij een vak apart en niet iedereen kan dat.