Jonge, mooie Nico @ dressuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samham

Jonge, mooie Nico @ dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:33

Hee hallo,

ik en de eigenaresse waren het er over eens dat we even de kleine Nico aan het 'bokt commentaar' willen onderwerpen. Lachen

Niekje is een 3 jarige haflingerruin, een afstammeling van de hengst Ninjo. Op het moment is hij bijna 3 maandjes onder het zadel. De eer van het inrijden heb ik zelf afgeslagen, vanwege tijdgebrek (examens), dus waren anderen de gelukkigen! Ik heb hem zelf nu net een weekje onder het zadel, wat prima bevalt Haha! Hijs een erg leuke, vriendelijke, maar ook gevoelige ruin.

Ik merkte toen ik erop stapte dat vorige verzorgsters een paar fouten hadden gemaakt. Hij is nog piepjong en pakt dingen heel snel op, waardoor er foutjes in kunnen sluipen als je het verkeerd aanpakt. Vork Ik ben nu hard aan het werk dit te corrigeren, zodat straks de eigenaresse zelf er ook op kan Lachen

Eigenlijk zijn we nu nog op 'doorrijniveau', waarbij we proberen alle basisknopjes er een beetje fatsoenlijk op te zetten. Hij heeft door vorige amazones nogal moeite met het onderscheiden van de hulp 'afwenden' en de hulp 'buiging', waardoor hij een schouderbinnenwaarts laat zien ipv gewoon af te wenden. Best lastig. Clown Daarnaast is er vorrheen wat teveel op de rem getrapt, terwijl ik jonge paarden rijd onder 't motto 'remmen komt later wel, laat m eerst maar lopen'.

Bovenal... Hij gaat met sprongen vooruit. Ja Nu houd ik mn mond en laat ik jullie Niek zien! De eigenaresse zal ook nog wel even haar commentaar bijvoegen.

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet drastisch leren op mn kont te gaan zitten Vork
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Benen lang houden!
Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XCP4DJW.jpg[img]
Samen uitblazen

Brand maar los! Probeer ons wel heel te houden: hij is nog piepjong en ik.. nou... Ik werk hard aan mezelf, maar geen ruiter is perfect. Lachen

Doei!

irisssssje

Re: Jonge, mooie Nico @ dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:36

Ziet er super uit! Wat loopt dat dier heerlijk zeg! Ik stoor me wel een beetje aan je been, maar ik heb zelf precies hetzelfde probleem & het is écht lastig. Ik weet dat ik hem lang moet houden, maar het lúkt me gewoon niet. In ieder geval nog heel veel succes met die knapperd! Haha!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:38

Ja idd een lekker dier Haha! Onwijs mooie nek zeg!! Knipoog
Probeer idd heel erg op je kont te blijven zitten; dan gaan je benen automatisch ook wat langer..
Verder geen commentaar.. veel plezier ermee zeg..

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:39

En daar hebben we mooie Nicje van Cootje ! Haha!
Ik vind dat je hem erg leuk rijdt, ziet er netjes uit ook Knipoog
Commentaar heb ik niet toe te voegen aangezien je dit zelf al hebt gegeven Lachen
Ga zeker jullie topics volgen! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:40

Probeer je onderbeen lang te houden, niet met je hakken te rijden , iets meer lengte te geven, soms doe je het wel en soms niet, lijkt het. Knipoog

Wat hebben de andere "verpest"wat jij weer hebt goed gemaakt?... Het komt nl heel zelfverzekerd over, no offense; Bloos paarden inrijden is volgens mij een vak apart en niet iedereen kan dat.

Geniet er van!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:42

Wat een super mooi paardje zeg! En wat doet hij het al goed ondanks zijn leeftijd!

Probeer wat minder voorover te zitten en zoals ook al gezegd is je been lang te maken en hak uit te drukken Lachen Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:43

Ik denk dat je een heel eind goed op weg bent. Wat loopt hij lekker ongedwongen en actief OK dan! !!!

Super !

Je benen, sja dat komt wel hoor. Niemand is perfect. Duidelijk is dat je hem verder niet hindert, en echt lekker aan het sturen bent !

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:44

Heee mijn niekje op bokt =) wat een knappe knul is het ook he.

Nou sam zoals je weet ben ik heel erg tevreden. Hij gaat met sprongen voorruit. En het is jouw werk tot nu toe dus alle eer aan jouw & een dikke applaus natuurlijk.
Vandaag zat ik weer met een glimlach van oor tot oor en glunderige oogjes op de stoel jullie te observeren.

Ga zoo door (Y)

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:52

detour schreef:
Probeer je onderbeen lang te houden, niet met je hakken te rijden , iets meer lengte te geven, soms doe je het wel en soms niet, lijkt het. Knipoog

Wat hebben de andere "verpest"wat jij weer hebt goed gemaakt?... Het komt nl heel zelfverzekerd over, no offense; Bloos paarden inrijden is volgens mij een vak apart en niet iedereen kan dat.

Geniet er van!

Haha, misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik mezelf niet geweldig acht en ook niet denk dat ik alles maar kan fixen.

Ik heb eerder een paard ingereden: helaas is deze voor mijn neus verkocht, maar hij was goed voor elkaar toen ik eraf kwam. Ik denk niet dat ik de ruiter ben die elk paard maar kan rijden en corrigeren, maar ik heb wel al meerdere paarden gereden. Daarom wilde ik t zeker wel proberen hem wat aan te leren. Lachen Ik ben namelijk alles behalve zelfverzekerd wat dat aangaat. Daarnaast is het erkennen van je eigen fouten die je maakt bij een paard heel belangrijk vind ik: als je denkt dat je het zelf niet meer kan, dan moet je eerlijk zijn tegenover jezelf en je paard. Dit merk ik ook bij mijn 'eigen' pony: het is een kwestie van willen en kunnen.

Bottom line: ik vind mezelf geen anky, ik denk ook niet dat ik alles maar goed kan maken, maar bovenal wil ik het zeker proberen! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:53

Maar in welke zin heb je moeten sleutelen dan? Want hij oogt verder prima ontspannen!

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:04

detour schreef:
Maar in welke zin heb je moeten sleutelen dan? Want hij oogt verder prima ontspannen!

Hij weet het verschil niet tussen afwenden en buiging, hij weet t gaspedaal nog niet echt te vinden (in draf), hij ziet een tikje als een zware straf (niet als middel om voorwaarts te gaan), raakt nog wat te snel in paniek om kleine dingetjes. Ik probeer hem te leren dat het allemaal niet zo zwaar tilt en dat hij niet in paniek hoeft te raken. Hijs best gevoelig namelijk.

Ik zeg niet dat ie niet goed loopt hoor! Absoluut niet: ik zit er met een grijns op omdat ie het zo goed doet. Het zijn dingen die hij mag leren voor de toekomst en die toekomst, tja, die begint nu. Langzaam pakken we kleine dingetjes aan, we hebben absoluut geen haast Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:07

Hij loopt idd al heel aardig op eigen benen, lekker voorwaarts!
Ik zou afwenden en buigen ook best moeilijk vinden om een paard correct aan te leren.
Heb tinker ingereden en dat ging goed maar of ik nu alles 100% bewust heb gedaan? Geloof het niet..

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:09

Tja. Tis ook een beetje gevoel hè? Lachen Aftasten en kijken waar je landt. Zolang je je eigen fouten maar ziet Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:11

Da's waar. maar met lastigere paarden is een stukkie technische ervaring ook best handig. Knipoog

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:11

Samham schreef:
detour schreef:

hij ziet een tikje als een zware straf (niet als middel om voorwaarts te gaan),

Ja toen ik het VD-en weer had opgepakt kwam ik het angst voor de zweepje idd ook tegen. Ik gebruik altijd een dressuurzweepje bij VD.
Absoluut als hulpmiddel.
Maar met longeren en dergelijke heeft ie nergens last van. dus dat is al een vreemd iets.

Ik denk dat de vorige bijrijdster het met de zweep heeft verknald. Ben er aantal keren niet bij geweest toen ze aan het rijden was.

Voor mij is het ook een raadsel Duivel

Oh ja trouwens ik ben nico's eigenaresse Lachen

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:13

Afbeelding

Even fotootje voor je neergezet;)
verder vind ik het er leuk uitzien!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:13

En wat je verprutst is lastiger weg te werken.

hey succes, ga stal mesten, geniet van elkaar!! Knipoog

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:15

detour schreef:
Da's waar. maar met lastigere paarden is een stukkie technische ervaring ook best handig. Knipoog

Zeker! We hebben er ook een mannetje bij, daarnaast heb ik zelf ook intensieve privélessen. Ik heb een hoop kritische ogen op stal die me streng keuren, dus dat zit wel goed.
Ik geloof dat je er niet zo heel veel vertrouwen in hebt, maar we zullen zien waar het schip strandt. ^^

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:29

Geweldig mooie pony, vind dat je hem heel netjes en vooral eerlijk rijdt.
Eigenaresse mag blij zijn met zo'n verzorgster Lachen

Voor het mooie zou je je handen iets meer mogen dragen Lachen

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:31

Kritiek is leuk, leer je alleen maar van. Maar je kunt ook te ver gaan. Want waar op gedoelt word is helemaal niet eerlijk tegenover de TS.
Want zij heeft immers die fouten niet hem aangeleerd. Dat heeft een ander gedaan... En zij corrigeert het weer.
Nico wil heel graag leren en is absoluut een slim paardje, dus die fouten zijn er zo wel uit. het hoeft natuurlijk niet te gebeuren in een ogenblik. Nee we hebben tijd zat.... Haha! Bloos

De bedoeling is dat ik nico zelf recreatief ga hobbelen. Gewoon voor mijn en zijn plezier. Heel leuk als afwisseling. Bloos

Voor de rest zien we wel waar het schip strandt.

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:35

detour schreef:
En wat je verprutst is lastiger weg te werken.

hey succes, ga stal mesten, geniet van elkaar!! Knipoog

Ben ik het mee eens. Ik hoop dat ik het niet verpruts, maar vergeet niet: ik kan ook niet meer dan mn best doen. Anky zal ik never nooit worden.
Laatst bijgewerkt door Samham op 11-07-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:38

Leuk paard en ziet er voor 3 maandjes onder het zadel niet slecht uit. Wat ik alleen niet snap, waarom laat je hem niet wat langer in zijn hals. Het is ieder voorzich natuurlijk, maar ik ben van mening dat je een driejarige nog best wat langer en lager mag instellen. Zoals de eigenaresse al zegt, ze gaat er recreatief mee rijden, dus wat is de haast Knipoog

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:40

Bubsj schreef:
Leuk paard en ziet er voor 3 maandjes onder het zadel niet slecht uit. Wat ik alleen niet snap, waarom laat je hem niet wat langer in zijn hals. Het is ieder voorzich natuurlijk, maar ik ben van mening dat je een driejarige nog best wat langer en lager mag instellen. Zoals de eigenaresse al zegt, ze gaat er recreatief mee rijden, dus wat is de haast Knipoog

Helemaal geen haast idd, maar hij neemt zelf al heel snel die korte ronde houding aan. Misschien accepteer ik die nog teveel. We gaan eraan werken!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

Samham, wees blij dat je Anky niet bent, hoor, zij is ook niet perfect, toch?..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

Lotje, ik denk dat jij me verkeerd hebt begrepen.