Cadans@M2 work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancertjje

Cadans@M2 work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:09

Mijn zusje heeft vandaag wat foto's van het rijden gemaakt Haha! We zijn nu M2 met 7winstpunten, over het algemeen mag hij actiever. Ik moet ik letten op mijn binnenhand en goed meegeven, niet achterover hangen.

Kijk ook even in het ITP topic: [ITP] Cadans

Smile
Afbeelding

Eerst wat foto's van het losrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Appuyement oefenen
Afbeelding

Stukje naar voren rijden
Afbeelding

Wegrijden
Afbeelding

Ik moet niet achterover hangen
Afbeelding

Been lang maken(gebroken lijn)
Afbeelding

SB, mist buiging
Afbeelding

Travers, was even beugel kwijt Clown buiging
Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding
KLAAR:
Afbeelding

RoodZonnetje

Re: Cadans@M2 work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:25

Erg nette beenhouding heb je!
Het valt me op dat je bij de tweede keer wegrijden het contact met de mond verliest, en daarmee ook de aanleuning Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:30

Ziet er netjes uit ook leuk paard.

Eerste alleen wat mij opvalt en irriteert is het bont aan de voorbenen. Ik bleef er toch naar kijken en dan valt hij toch wat veel op de voorhand. Dit geeft een vertekend beeld wat je niet wilt.
Zit dat bont apart of aan de springschoen?.

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:42

Heey Elaine Haha! Het ziet er goed uit hoor Tong uitsteken Alleen met SB Moet je erop letten dat hij niet gaat kantelen. Het is natuurlijk een moment opname dus weet niet op hij het altijd doet. Je beenligging is trouwens erg mooi Haha!. XX

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:57

Ziet er erg netjes uit! Let idd op het kantelen van het hoofd bij de sb, maar voor de rest... OK dan!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:10

Leuk dier, maar zie hem graag wat meer door de kaak lopen. Het is nu op een aantal foto's of hij er net niet lekker doorheen loopt.
Hij mag ook wat actiever op het achterbeen en wat meer opgericht, zeker als je straks de Z ingaat. Verder echt een leuke combi!! Nog heel veel plezier samen!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:21

Je verliest idd af en toe contact probeer de teugels altijd goed op maat te houden en been been been. Paars staat leuk bij hem! Leuke combi

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:00

Leuke combi Lachen Maar wat mij het meeste opviel is dat je beugels ongelijk zitten? Is dat bewust?
verder mag hij er inderdaad iets meer doorheen en wat meer lengtebuiging. Probeer hem wat lager in te stellen en dan wat voltes gaan openen en sluiten.
Succes!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:28

nou het meeste is al gezegd, kantelen, je beugels en contact houden. Misschien nog 1 tip bij het sb probeer rechtop te blijven zitten en vooruit te kijken over je pony heen dan heb je al minder de neiging om in te buigen in je lichaam.
Het is een mooie combi hoor jullie saampjes, veel succes en lekker blijven trainen

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:00

Hee, dat is Kwadijk! Haha!
Het rijden ziet er goed uit! Je paard heeft ook een mooie hals.
Probeer bij het doorzitten je bekken iets meer naar voren te kantelen, zodat je hele bovenlichaam wat naar voren komt.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:26

Over het algemeen een hele mooie combinatie. Probeer meer in het midden van je zadel te gaan zitten en niet teveel op je kont, meeer op je zitbeenknobbels. Nu zit je vooral tegen het achterste gedeelte, hierdoor leun je ook makkelijker naar achteren..
Kan je je beugels niet een gaatje langer maken? Hierdoor kom je iets rechter te zitten.
Succes!!

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:58

Mooi paard, leuke combi!! Vingers aflikken
Op de eerste foto lijken je beugels heel erg ongelijk te zitten, maar later lijkt dat weer minder.. schuift het zadel? Soms zit je wat naar binnen, en bij sommige oefeningen zoals je zelf al aangaf wat veel achterover; probeer recht boven je paard te blijven.

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:50

Bedankt voor alle reacties en tips Haha! Mijn beugels zitten gewoon gelijk hoor, ik zal er eens extra opletten, en ze weer een gaat je langer doen. Hij mag er inderdaad wel wat doorheen, maar ik heb soms de neiging om hem dan vast te gaan houden dat weet ik (gelukkig) goed dus ik let er met laag en rond maken extra op. Zijn er nog tips om hem actiever en nog meer op het achterbeen te krijgen? Het is trouwens een pony hoor, haha een aantal keer reacties met ...paard... Bloos

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:02

ziet er super uit let er alleen op dat je niet te tever naar achter gaat hangen, maar echt een mooie combi zijn jullie mag gezecht worden Clown !

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:24

Mooie pony om te zien hoor! En dat paars...

Mijn tips (wat ook al eerder vermeld is);
aanleuning bewaren zodat je van achter naar voren kan rijden
niet te veel in onderrug gaan hangen
je hebt wel erg mooie lange benen hoor! maar probeer ze wel lang te houden
traver niet op buiten kant gaan hangen maar binnen been ook lang houden en werken met je buiten zitbeenknobbel (SB binnen zitbeenknobbel)

Lekker doortrainen en wat actiever klaar maken voor het Z, dan komt het vast goed!!

PS in je profiel staan ook een paar mooie plaatjes van je pony!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:30

Ik mis bij de wat moeilijkere oefeningen de buiging.
Dus ga oefeningen rijden die zorgen voor buiging - voltes etc en rij van daaruit de sb, de travers en het Appuyement . Wat me ook op valt is dat je met je binnenhand de schouder probeerd tegen te houden terwijl je met de binnenhand enkel stelling moet vragen (zowel travers en het Appuyement zou je binnenhand van de hals moeten zijn)
Een stukje meer basis zou ik dus terug willen zien.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:57

ziet er mooi uit:) leuk koppie je paard!! Ik heb geen commentaar doe het je toch niet na;)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:18

superwoman schreef:
Ik mis bij de wat moeilijkere oefeningen de buiging.
Dus ga oefeningen rijden die zorgen voor buiging - voltes etc en rij van daaruit de sb, de travers en het Appuyement . Wat me ook op valt is dat je met je binnenhand de schouder probeerd tegen te houden terwijl je met de binnenhand enkel stelling moet vragen (zowel travers en het Appuyement zou je binnenhand van de hals moeten zijn)
Een stukje meer basis zou ik dus terug willen zien.

Idd anders blokkeer je hem in zn achterbeen Lachen

Leuke pony en het paars staat hem goed! ik zou alleen die springschoenen even goed bekijken want het lijkt echt alsof je pony amper zn gewricht kan buigen Nagelbijten / Gniffelen

Succes ermee!