een kleine vier weken geleden bedacht ik me dat het misschien wel leuk zou zijn als mijn paardje dit jaar Pavo zou lopen. Let wel, de Pavocup was toen in vrouwenpolder nog drie weken weg. Een beetje een ambitieus plan. Ik wilde haar graag goed voorgesteld hebben, dus heb ik Thamar Zweistra (europees kampioene young riders 2003, veelvoudig GP-amazone) gevraagd haar voor te stellen. Ik was al supertrots dat ze dát uberhaupt wilde.
In de drie weken daarna heb ik zelf dus niet gereden, maar heb ik kunnen genieten van de progressie van whoopy en de vorderingen die ze met Thamar maakte.
5 juli heeft Whoopy het op de Pavo super gedaan, Thamar had haar fijn aan het lopen. Helaas zat een aantal dingen niet mee en kwamen we één puntje te kort om door te mogen naar de halve finale. Enerzijds erg teleurgesteld, anderzijds heb ik nu wel mijn paardje weer terug en weet ik weer helemaal waar ik naartoe aan het trainen ben.
Whoopy is een vijfjarige Rubiquil x sit this one out, ik heb haar bijna een jaar geleden vrij groen gekocht. In april zijn we voor het eerst gestart (allebei nog nooit een winstpunt gezien voordien). Inmiddels mogen we M1 starten. Een punt om op te werken is het door de nek komen, in plaats van door de hals, en het gelijk maken van haar passen (haar linkerschouder heeft iets minder vrijheid dan de rechterschouder, maar het kan oook vanuit een minder sterk rechterachterbeen komen).
hierbij wat plaatjes:

losrijden

ze wordt er nog wel eens driftig van...

het linkervoorvoetje dus

... en het rechtervoorvoetje

galopje erbij (goed voor een 7,5)

stappen, goed voor een 7,5

opstellen

knappe kop
Of de commissie haar nou terug wil zien of niet, voor mij blijft ze de liefste, de beste, de fijnste en de knapste. én ik heb er een fijn paard aan voor een amateur als ikzelf!
De foto's zijn allemaal van www.equifoto.nl, dus niet vrij te grbruiken!
!
!!!
.
en ook dit vind ik mee vallen..
dat laat ik even aan me voorbij gaan
Geweldig mooi!