Whoopy@ Pavo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FloortjeM

Whoopy@ Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 17:50

hoi allemaal,

een kleine vier weken geleden bedacht ik me dat het misschien wel leuk zou zijn als mijn paardje dit jaar Pavo zou lopen. Let wel, de Pavocup was toen in vrouwenpolder nog drie weken weg. Een beetje een ambitieus plan. Ik wilde haar graag goed voorgesteld hebben, dus heb ik Thamar Zweistra (europees kampioene young riders 2003, veelvoudig GP-amazone) gevraagd haar voor te stellen. Ik was al supertrots dat ze dát uberhaupt wilde.

In de drie weken daarna heb ik zelf dus niet gereden, maar heb ik kunnen genieten van de progressie van whoopy en de vorderingen die ze met Thamar maakte.

5 juli heeft Whoopy het op de Pavo super gedaan, Thamar had haar fijn aan het lopen. Helaas zat een aantal dingen niet mee en kwamen we één puntje te kort om door te mogen naar de halve finale. Enerzijds erg teleurgesteld, anderzijds heb ik nu wel mijn paardje weer terug en weet ik weer helemaal waar ik naartoe aan het trainen ben.

Whoopy is een vijfjarige Rubiquil x sit this one out, ik heb haar bijna een jaar geleden vrij groen gekocht. In april zijn we voor het eerst gestart (allebei nog nooit een winstpunt gezien voordien). Inmiddels mogen we M1 starten. Een punt om op te werken is het door de nek komen, in plaats van door de hals, en het gelijk maken van haar passen (haar linkerschouder heeft iets minder vrijheid dan de rechterschouder, maar het kan oook vanuit een minder sterk rechterachterbeen komen).

hierbij wat plaatjes:
Afbeelding
losrijden

Afbeelding
ze wordt er nog wel eens driftig van...

Afbeelding

Afbeelding
het linkervoorvoetje dus

Afbeelding

Afbeelding
... en het rechtervoorvoetje

Afbeelding
galopje erbij (goed voor een 7,5)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
stappen, goed voor een 7,5

Afbeelding
opstellen

Afbeelding
knappe kop

Of de commissie haar nou terug wil zien of niet, voor mij blijft ze de liefste, de beste, de fijnste en de knapste. én ik heb er een fijn paard aan voor een amateur als ikzelf!

De foto's zijn allemaal van www.equifoto.nl, dus niet vrij te grbruiken!

Oliebollie

Re: Whoopy@ Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:53

wauw, lekkerding hoor!! Die draf!! Let alleen op dat je je benen niet afsteekt in draf..
verder heb je hem leuk aan het lopen.. zeker in zo'n korte tijd

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:57

WAT EEN PAARD ZEG Lovers !
Whoooo echt een prachtdier! Die wil ik ook wel in me achtertuin!
Echt geweldig Ja !!!
Je moet natuurlijk commentaar geven, zoveel heb ik er neit.. soms ziet het er wel wat strak uit van voor.
En misschien soms kantelen je handen, geen pianospel ervan maken he Tong uitsteken.
Verder zou ik ehct niks weten hoor Huilen van het lachen en ook dit vind ik mee vallen.. Tong uitsteken

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:04

knap paard heb je zeg!

hihi, commentaar op Thamar Haha! dat laat ik even aan me voorbij gaan

commentaar op het paard....ze is op 1 foto wat kort in de hals, maar verder ziet het er fantastisch uit voor zo'n jong ding Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:10

Wat een paard zeg Bloos! Geweldig mooi!

Jammer dat op een aantal foto's de halshouding er zo gespannen uit ziet, op sommige foto's buigt het eerste stukje van de hals niet en dat is een teken van teveel van voor naar achter rijden ipv van achter naar voor!
Let er ook op dat ze het bit niet helemaal uit de mond trekt!

Ik denk dat je ver met dit paard gaat komen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:28

Zoals je in de regels van HAW kunt lezen mag je geen foto's plaatsen waarop je zelf niet de ruiter/amazone bent.
Daarom hier een slotje.