Beauty tijdens de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Beauty tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 15:22

Vandaag heeft mijn instructrice aan het einde van de les wat foto's gemaakt. Dit was mijn 5e prive les met Beauty!

Wij rijden geen wedstrijden, dus we hebben ook geen niveau. Maar wil over een half jaartje tot een jaar wel gaan starten.
We rijden normaal maar een half uur tot 3 kwartier, maar vandaag was het ruim een uur! We hebben ruim 3 kwartier alleen maar de stap gedaan, en op het laatst hebben we een drafje gedaan. De meeste foto's zijn dus van de stap!

Mijn eigen commentaar:
* Soms duik ik wat naar voren
* Hakken beter uitdrukken

Oud topic van de winter: Nicoleee__ @ [HAW] Beauty in de kou @ work

Commetaar mag, maar houd het vriendelijk. Ik vind het zelf ook erg moeilijk, en niet alleen Beauty moet alles opnieuw leren, ook ik moet dat namelijk! Heb nooit geweten dat paardrijden zo intensief was Clown

Afbeelding
De gaat hier iets te diep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Soms duikt Beauty wat op de voorhand! Hier werken we aan!

Afbeelding

Afbeelding
Hier ook heel erg op de voorhand! Hier komt het vooral door het zware zand van de bak!

Wat vinden jullie ervan? Is ze veranderd? Clown

RoodZonnetje

Re: Beauty tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:29

Ik krijg de indruk dat je teveel van voren doet (met je handen) en te weinig van achter (het voorwaarts rijden).
Ze lijkt af en toe nageeflijk te worden, maar ik heb het idee dat dit een aangeleerde houding is om onder werk uit te komen (zeker in combinatie met het gebrek aan echt voorwaarts). Ze buigt ook op een verkeerde plaats in haar hals, de plek waar die "knik" hoort te zitten zit vlak achter dr nek Lachen
Ik zou dr veel meer voorwaarts proberen te rijden, veel overgangen rijden, maar wel constant licht contact met dr mond houden. Zal wel lastig zijn, ik vind de bak er erg zwaar uit zien Lachen
Probeer je handen ook meer rechtop en naast elkaar te zetten, je zet ze nu naast je zadel maar daar dwing je geen nageeflijkheid mee af helaas.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 15:32

het is zeker geen aangeleerde houding. Dan moet je mijn oude topic maar even bekijken.

We zijn bezig met voorwaarts neerwaarts te rijden, dus ik moet haar opvangen met mijn handen. Vandaag had ze er een beetje schijt aan, dus het was wat lastiger om haar echt voorwaarts te rijden zonder dat ze ging rennen/dribbelen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:37

probeer je paardje lekker actief te rijden en je zelf zeg maar lang te maken, rechtop op je kont en lekker actief rijden, veel overgangen en dan komt het wel goed Lachen!
als ze dan te diep gaat lopen wat meer opdrijven zeg maar en opvangen met je handen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:42

Ze loopt zeker al beter door haar lichaam dan op de foto's uit je andere topic. Maar daar lijkt ze actiever in dr achterhand te zijn, wat ik hier een beetje mis... Ik heb je filmpjes ook even bekeken, en in draf lijkt je zit nog niet heel onafhankelijk, je handen stuiterden wat op en neer.
Met aangeleerde houding bedoel ik dat ze deze halshouding neemt om te voorkomen dat ze écht aan het werk moet, ook vanuit die achterhand.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 16:31

de filmpjes van het oude topic zijn al erg oud. Mijn houding van mijn handen zijn erg veranderd. Dus daar valt nu niks over te zeggen.

En houd er rekening mee dat foto's momentopnames zijn, en mijn instructrice echt wel oplet of mijn pony niet onder het werk uitkomt!

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:40

Ik ben het met Heino eens, heb veder niet veel commentaar Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:23

Nell_ schreef:
de filmpjes van het oude topic zijn al erg oud. Mijn houding van mijn handen zijn erg veranderd. Dus daar valt nu niks over te zeggen.

Ey, je verwees me zelf naar je andere topic hoor Tong uitsteken

Nell_ schreef:
En houd er rekening mee dat foto's momentopnames zijn, en mijn instructrice echt wel oplet of mijn pony niet onder het werk uitkomt!

Tuurlijk, ik snap dat foto's momentopnames zijn. Maar ik zie het gewoon steeds terugkomen, in verschillende momentopnames.

Je hoeft overigens ook niets te doen met mijn feedback hoor, maar je vroeg om feedback, wat je er dan mee doet (of niet) moet je zelf weten. Ik reageer alleen op wat ik zie vanachter mijn pc Lachen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:27

Ik vind het fijn om feedback te krijgen hoor!
Ik verwees naar het andere topic om het verschil te zien van toen en nu Clown Dat was eigenlijk de bedoeling ervan! Haha!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:32

'Het aan de teugel lopen' lijkt helemaal niet vanuit de ontspanning te komen maar vanuit jou handen.
Je paardje loop inderdaad te veel op de voorhand.
Ik zou er eerst aan werken dat je paardje mooi op de achterhand gaat lopen en dan pas aan de teugel.
Laat haar ook mooi over haar rug lopen.

Dus veel voltes rijden
Voorwaarts neerwaarts oefenen
Op een volte wisselen van stelling naar buitenstelling en dan weer stelling
...

Jullie vormen wel een leuke combi Knipoog

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:38

bedankt!

Voorwaart-neerwaarts zijn we mee bezig hoor! Ik heb begeleiding, en ik rijd nooit zonder mijn instructrice.
Haar rug gebruikt ze juist wél! Eerst drukte ze die altijd weg, en dat was goed te voelen omdat ik niet kon doorzitten, want dan bonkte ik alle kanten op!
Nu kan ik wel doorzitten, en kan ik netjes blijven zitten Tong uitsteken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:05

Heb niet zozeer wat toe te voegen aan het commentaar wat al is gegeven maar heb wel een vraag over de les. Ik ben benieuwd wat de reden is om 3 kwartier eerst aan de stap te werken? Ik heb al in heel wat lessen en met verschillende instructeurs en instructrices gereden maar nooit een les met bijna alleen maar stap gehad. Lijkt mij persoonlijk erg saai, maar er kan een goede reden voor zijn.

Verder vind ik de bak op sommige plekken erg zwaar ogen, dit geef je zelf ook aan en komt het rijden zeker niet ten goede (is dat misschien de reden om veel in stap te werken?). Bovendien kan een zware bak het risico op diverse blessures bij je pony aanzienlijk vergroten. En als ik heel eerlijk ben, vind ik je te groot voor de pony, zeker in combinatie met een zware bak.

Wat ik wel positief vind is dat je duidelijke doelen hebt waar je naar toe wilt werken, en dat je daar goede begeleiding bij hebt gezocht.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 11:44

Dat de bak zwaar is, is wel een reden van het vele stappen.
We rijden maar 1 keer in de week in de bak, en opzich kan dat niet echt kwaad voor de pony. En soms rijden we in een andere bak, dus het is nog niet eens zovaak dat de pony in de bak moet lopen.

De reden dat we nu nog zoveel stappen is dat de pony en ik het allebei erg moeilijk vinden. Ik kan me moeilijk o ntspannen, (word aan gewerkt!) waardoor ik in de draf snel moe ben! Zodra mijn schouders/armen moe beginnen te worden begin ik te rommelen met mijn handen! Dan zijn we de ontspanning helemaal kwijt! Dus we bouwen het draven langzaam aan op!

Ik ben niet te groot voor de pony hoor! Clown Er zijn hier zat langere meiden die nog op shetten rijden. Ik ben maar 165, en de pony 1.40. Dus dat gaat makkelijk!