mijn nieuwe topper (Gribaldi X Dutch Gold)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

mijn nieuwe topper (Gribaldi X Dutch Gold)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:30

Gister is mijn nieuwe topper dus gearriveerd.
Het is een Gribraldi X Dutch Gold.
Niveau waar we nou op zitten weet ik eigenlijk niet, ik heb haar nog maar net dus is voor beiden nog wennen.
Ik zit wat korter omdat ik nog aan haar gangen moet wennen(ze zweeft zo), zodra het beter gaat doe ik mijn beugels ook wat langer.
Vanochtend ook direct een smak gemaakt Tong uitsteken
Voor de bak ligt een plas water en daar ging ze los al niet zo graag doorheen, ik zat er net op en gaf been en toen ging ze ineens pijlrecht omhoog en toen draaide ze zich en schoot nog een paar keer omhoog en toen ging ik Schijnheilig
Toen rustig weer opgestapt en toen ging het gelukkig wel goed. (maar vandaar dus al dat modder op mijn broek en sokken)
commentaar is welkom maar bedenk wel dat ik er pas voor de 3e keer op zit.
De bak was ook wat nat dus kon haar helaas niet vooruit rijden en heb ook alleen maar gestapt en gedraafd.

Afbeeldingeerst heel even los
Afbeelding
Afbeeldingdie hals Lovers
AfbeeldingHakken uitdrukken en ze mag wat meer op de achterhand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Lovers
Afbeelding
Afbeelding (Kleiner bitje ga ik vandaag halen)
AfbeeldingHaar lieve koppie
Afbeelding rechtop, schouders naar achter...
AfbeeldingLet niet op mij Schijnheilig
Afbeelding en toen lekker op de wei

Lees even bovenstaande voor je commentaar geeft, alvast bedankt! Lachen

Calanddra

Re: mijn nieuwe topper (Gribaldi X Dutch Gold)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:37

Leuk paardje!

Wel vind ik dat je haar van voren wat losser mag laten, ze loopt op een aantal foto's wat opgekropt. Probeer je handen ook wat meer naar voren te houden, dan geef je haar ook meteen wat meer ruimte van voren.

En volgens mij mogen je beugels ook wel een gaatje langer, vooral op foto 11 lijken ze erg kort te zitten.

Wel jammer dat je Dino hebt verkocht, was wel een beetje fan van m Haha! Uit je andere topic kon ik halen dat ie nu bij Jansen van den Hout staat?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:41

Mooi paard en mooie kleur ook. Ja, je hielen mogen idd wat meer naar beneden, maar dat zei je zelf ook al. Nog veel plezier samen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:34

leuk paardje hoor! leuk paard! Je kijkt ook erg vrolijk op die een na laatste foto Nagelbijten / Gniffelen

Verder mag je haar m idd wat meer los laten van voor...

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:26

Ik vind hem niet geheel ontspannen, hij maakt een valse knik (bij een paard met een wat dikkere nek valt dit altijd minder op, maar hij buigt niet door z'n hele hals). Probeer gewoon rustig naar beneden te rijden, eerst die spieren trainen en lekker los laten lopen. Veel naar actieve achterhand werken en niet pielen van voren. Ik heb ook een merrie hier lopen die M2 heeft gelopen maar ongelovelijk moeilijk aan de teugel te rijden is (goed aan de teugel wel te verstaan) Gewoon contact houden, rijden vanuit je buiten been/teugel en dan komtie wel rond. Bij mij gaat 't altijd maar het laatste kwartiertje écht soepel en écht ontspannen. Probeer gewoon niet teveel druk op hem te zetten ontspannen, lekker genieten veel overgangen, zowel binnen de gangen als stap/draf/galop.
Laatst bijgewerkt door N_fotografie op 11-07-08 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:27

Wat een leuk dier!
Probeer veel overgangen te maken en te schakelen. Daarbij mag je hem iets lucht geven van voren (hij heeft een lange hals, dus hij heeft ook wat ruimte nu nodig) en drijf die achterhand er maar lekker onder. Door overgangen en schakelen komt die er vanzelf bij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:56

mooi paard.
Denk wel dat een reden voor de "sprong" omhoog kan zijn dat je teveel van voor vast houdt. Been en vasthouden = omhoog.
sterkte iig!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:25

Ik snap dat de bak nat was, maar als die dus droog gaat zijn: loslaten en drang naar voren houden. De drafpassen moeten echt ruimer dan op de meeste foto's te zien is. Al begrijp ik dat natuurlijk wel als het nat is.

Van je beugels: ik begrijp heel goed dat je die korter houdt. Ik kreeg daar zelf veel commentaar op toen ik pas begon met rijden op mijn jonkie, maar daar hield ik op dat moment echt geen rekening mee Haha! Je moet nu vooral zorgen dat je je balans kunt behouden en als dat een gaatje korter vraagt, moet je dat vooral doen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:28

Leuk paardje en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Lachen Wat zijn je plannen met hem? Aan de reacties te lezen hád je al een paard, klikte het niet? Hopelijk met deze wel!

Probeer hem van voor losser te laten. Op de foto waar jij zijn hals zo mooi vind, zat ik te gruwelen. Hij loopt daar achter de loodlijn, in een valse knik en zonder impuls.
Probeer veel tempowisselingen te rijden en je paard wat lager in te stellen. Veel halsstrekken tussendoor (en dan dus niet de teugels losgooien, maar het halsstrekken dat je in een proef ook doet) en blijf je paard ondersteunen met je been.

Het lijkt me trouwens echt moeilijk om een passend zadel te vinden voor jouwzelf. Dit zadel is overduidelijk te lang voor jou.
Misschien een kleiner zadel kopen? Ook de inchmaat lijkt voor jou aan de ruime kant namelijk en dan ga je schuiven in het zadel, waardoor je niet stevig zit en het paard in de weg kunt zitten.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:28

Komt bij Jansen van den Hout vandaan toch? Ken het paard van voor die tijd, is geen gemakkelijke...........

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:47

het lijkt me ook een erg dominant paard als ik hem zo bekijk ik wens je erg veel succes
hij oogt wel erg mooi en kan volgens mij erg goed lopen
het is natuurlijk onwennig zo voor jullie beiden
vooral gaan werken aan de ontspanning

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 13:49

bedankt allemaal!

De reden dat ik dus niet vooruit kon rijden staat ook bovenaan. maak verder wel veel overgangen in halt, stap en draf.
Ik ga werken aan de ontspanning en hoop maar dat de bak snel droog is en dan volgen er nieuwe foto's hoor Lachen

Calanddra: Ik zal eraan werken! Over de beugels heb staat ook in mijn openingsbericht Knipoog
Vindt het zelf ook heel jammer dat ik hem moest verkopen maar had toch een groter paard nodig voor naar Deurne. hij staat idd bij jansen van den hout.

N_fotografie: bedankt, zodra de bak droog is ga ik er aan werken! Lachen

superwoman: dat ze begon te stijgeren bedoel je? toen was ik nog niet eens aan het rijden, ik zat er net op, maar ik had gehoord dat er bij jansen van den hout iemand van af was gevallen met opstijgen en dat ze daar wat schuw voor zou zijn oid.

Tieneke: ja de drafpassen zijn zo idd kort maar dat was dus idd omdat de bak zo nat was dat ik haar dus niet vooruit durfde te drijven(bang dat ze uit zou glijden, ze heeft soieso voor hoefijzers zonder schroefgaten, dus glijdt ze nogal snel uit)
Maar zodra het droger is kan ik er ook meer vooruit rijden en de passen dus langer rijden.

Annetje: ik had idd een pony(zie profiel), maar ik ga dit jaar naar Deurne en heb daar dus een groter paard voor nodig, dus vandaar dat de pony eruit moest en zij er nu is. Ga er aan werken Lachen
Op dit zadel zit ik juist erg fijn, vind ikzelf dan. Maar er komt toch nog een nieuw dressuurzadel en zal dan kijken voor een kleinere inch Lachen

weetergeen: Ze komt idd bij jansen van den hout vandaan, tot nu toe is ze ontzettend braaf en rustig geweest, alleen toen met opstappen dan, maar daarna was ze weer gewoon heel rustig, ze is vrij makkelijk te rijden.
Mag ik vragen dan hoezo het geen makkelijke is, gewoon nieuwsgierig hoor Knipoog

onley: ze is wat sterk, maar erg dominant is ze niet, tenminste tot nu toe nog niet Tong uitsteken
ga ik ook aan werken.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:53

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:57

Ik vind het een heel leuk paard maar mag ik je ( niet aanvallend bedoeld ) vragen waarom je in een blubber bak gaat rijden die zo nat is? een schuiver is snel gemaakt, stel dat je nieuwe paardje gelijk geblesseerd is, ik zou zelf het risico niet nemen om eerlijk te zijn.
Verder leuk paard ben benieuwd hoe die straks loopt als de bak weer fatsoenlijk is!

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:33

Er is al genoeg commentaar gegeven, maar ik weet niet of dit al is gegeven. Ik heb het idee dat je een beetje naar voren 'valt' bij het lichrijden, omdat je nogal veel naar voren komt, je 'hangt' dan dus boven die knobbel van het zadel.
Probeer wat meer op een plek licht te blijven rijden.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:31

Heej Ching-Yi mooie merrie heb je gekocht zeg, echt een plaatje. Heeft het nog lang geduurd voordat je uiteindelijk bij haar bent terecht gekomen?

fabienne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:58

[i] Leuk beetje hoor ,
alleen zou ik je beugels toch nog maar een paar gaatjes langer doen en meer teugel geven want , op sommige foto`s loopt hij inderdaad een beetje opgkrompen

probeer er aan te werken !

groetjess [/i}

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 05:24

leuk paardje, Idd een aantal punten maar die zijn al vermeld. EEN dingetje dat mij stoort: Jij zegt dat je korter gaat zitten ivm haar zweef gangen.
Maar, Is het niet verstandiger om gewoon lekker lang te gaan zitten op een paard dat je nog niet kent? Misschien kan je het steigeren dan wel uitzitten? Toevallig maak ik dagelijks hetzelfde mee, maar met renpaarden, daar zitten we ook korter, maar op een nieuw paard ALTIJD lang, dan heb je meer steun, en daarbij is het beter voor het balans en de rug van het paard.
Dat was het Haha!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 09:11

bedankt!!

Pattypaard: Ja die had ik ook al gezien ja Tong uitsteken en je bent altijd welkom he Knipoog is het trouwens nog gelukt met de foto's?

MissVicky: Het is nogal een heet beestje en ik laat haar altijd eerst los om te kijken hoe het gaat. En los galoppeert ze ook gewoon enzo en als ik dan rustig wat stap en draaf lijkt het me toch geen probleem Knipoog Ze loopt van zichzelf ontzettend voorzichtig hierin, want haar karakter is heeeel anders als dat ik bij jansen van den hout heb ondervonden in de droge bak, hier is ze veeel voorzichtiger. Knipoog

xChamberlain: Ja dat klopt, vind het echt nog erg moeilijk haar gangen te volgen, maar blijf proberen.

Ursy: Dino heeft vrij lang te koop gestaan, maar laatste maanden niet meer op internet, maar toen ik echt serieus voor paarden ging kijken was ze eigenlijk vrij snel gevonden.

fabienne14: Beugels heb ik al gezegd en op t van voren meer loslaten had ik ook al antwoord op gegeven Knipoog

Play_coy: Het steigeren kon ik ook wel uitzitten maar ze draaide zich ineens om en daardoor verloor ik mijn evenwicht. Maar doordat ik wat korter zit kan ik zelf beter op de beugels steunen zonder aan de teugels te trekken wat ik dus wil verkomen. Ik zit juist met een nieuw of jong paard altijd wat korter en als het goed gaat doe ik em pas wat langer, ik zit er gewoon fijner op en ik heb juist meer steun als ik korter zit Knipoog

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:13

Iets meer vrijheid geven en je beugels moeten echt even een paar gaten langer hoor. Is evve wennen maar wel nodig. Succes met je nieuwe aanwinst

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:54

Leuk paardje zeg OK dan!

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:36

ken het paard ook....is inderdaad geen makkelijke dame, dus heel erg veel succes met dr! wel vreselijk knap ding.

verder, beugels inderdaad wat langer, hakken uitdrukken en teugels een stuk korter. je lijkt ook voorover te vallen op sommige fotos.
ligt je zadel wel goed? en dan doel ik vooral op de enalaatste foto waar het zadel vreselijk ver naar achteren ligt.
veel plezier met unique!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:15

Dankje!
ik rijd voor mijn eigen nog een paar keer op deze maat beugels en probeer ze dan eens wat langer te maken, ik zit zo wat steviger.

Aifa: teugels korter? ja klopt dat ik soms wat voorover val omdat ik dan even het ritme niet bij kan houden Schijnheilig maar is echt nog vreselijk wennen voor me. Op de enalaatste foto wouden ze haar al afzadelen totdat ik dus op het laatste moment nog een foto wou hebben van het hele setje dus snel weer even erop gelegd en even de singel losjes vast, vandaar dat het zadel daar wat raar ligt, maar het ligt zo wel goed