Na een blessure weer aan het trainen om b klaar te worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

Na een blessure weer aan het trainen om b klaar te worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 13:50

We hebben het afgelopen jaar wel wat pech gehad, eerst hadden we geen plek om goed te rijden, toen was ze hoogdrachtig, toen had ze een veulen waar ze erg mager en lusteloos van werd, en als laatste een klap van een ander paard waardoor ze een enorm dik been kreeg. Gelukkig kunnen we weer verder gaan. we hebben tussendoor we wat gedaan maar echt lekker doorzetten lukt dan niet.
Dute is een 7 jarige merrie (sjaardx Naen) we rijden nog geen wedstrijden want we zijn samen helemaal groen begonnen. We hopen begin volgend jaar een startkaart aan te kunnen vragen, maar dan moet er nog een hoop gebeuren dus kom maar op met jullie tips.

Eigen punten,
ik moet rechter op zitten maar vind dat zo moeilijk, voel het zelf namelijk niet altijd.
Naar voren kijken
hakken uitdrukken

Dute heeft erg de neiging om te diep te lopen dus daar ben ik mee bezig
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-V7KER4KQ.jpg][/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laat een bericht achter Haha!
groetjes
Laatst bijgewerkt door jeen op 11-07-08 14:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Britt

Re: Na een blessure weer begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:53

Die staan er ook niet volgens mij Clown Haha!

*edit; zo is beter!
Wb je eigen houding; hakken uitdrukken en niet naar beneden kijken! Maar voor de rest ziet het er prima uit Ja
Laatst bijgewerkt door Britt op 11-07-08 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Re: Na een blessure weer aan het trainen om b klaar te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:08

Wat een mooie draf heeft je paard zeg!
Het valt me alleen op dat je je onderbenen vrij ver naar achter hebt liggen, waardoor je jezelf uit balans houdt (lijkt me). Kan je verbeteren door je hakken meer naar beneden te duwen, controleer dit bijvoorbeeld elke keer als je bij de E en de B bent oid Lachen
En probeer je handen wat meer rechtop te houden, netjes naast elkaar en een stukje hoger Lachen

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:03

Super mooie fries! Vervelend van die tegenslagen!

Ik weet 't niet zeker (omdat ik het maar van een foto zie) maar 't lijkt mij dat je fries een beetje traag is met haar achterhand. Probeer haar meer vooruit te rijden. Dit kun je doen daar middel van overgangen rijden.
Probeer ook voor je uit te kijken, zodat je ziet waar je heen gaat. Ook kun je je handen stukje hoger houden en netjes naast elkaar, maar dat staat hierboven al.
Verder ziet 't er netjes en ontspannen uit! Veel succes met je toekomstige wedstrijden!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:49

Leuke fries!(ben helemaal fan sinds we er thuis ook eentje hebben sinds 2 weken Knipoog )
Wat fijn dat je na al die tegenslagen weer lekker aan het rijden bent!
Probeer alleen netjes vooruit te kijken, dan is je houding ook meteen wat minder naar voren gericht maar zal je makkelijker rechtop blijven zitten, waardoor ook je onderbenen minder ver naar achter komen te liggen.
Verder mag je paard nog een stuk voller worden, zowel qua vet als spieren maar dat komt vast goed!

Hoe heb je de manen gevlochten? 2 hengstenvlechten of zie ik dat fout?
Ik was nml vandaag aan het prusten met de manen van die van ons, maar 1 hengstenvlecht zakt snel uit en heb geen zin om iedere dag opnieuw te moete vlechten en naja ik ben een kluns met lange manen(de rest heeft ze hier altijd op max 1 tot 2 handbreedte's Knipoog ) dus als je nog tips hebt hoor ik t graag Haha!

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 08:44

@ Heino die onderbenen zijn idd een probleem voor me, tijdens de les roept mijn instructrice wel tig keer onderbeen terug en nu ik daar meer op let doe ik ze weer te ver naar achter, volens mij leer ik het nooit Bloos

@ racheeel_ Dute heeft idd achter de kracht nog niet maar dat komt omdat ze bijna een jaar niet veel gedaan heeft, we zijn idd veel met overgangen bezig maar dat is nog zeer moeilijk, ik longeer haar ook veel over de balkjes. langzaamaan wordt het beter

@Renske_ ik hoop idd dat Dute straks weer wat voller en gespierder wordt, dat veulen heeft veel van haar genomen.

Ik heb idd twee hengstenvlechten erin want ik wil ook niet elke dag opnieuw vlechten. Voor heb ik een kleine vlecht omdat haar veueln dat iets korter heeft gegeten. Boos!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:34

ziet er al netjes uit.
je weet zelf waar je aan moet werken.
tip: als je voor je uit kijkt, ga je vanzelf al wat rechterop zitten. je houding is nl ook niet makkelijk. je kan ook iemand vragen er voor jou op te letten, die het af en toe even tegen je zegt. zo wordt je er zelf bewuster van en dat is de 1ste stap om iets te verbeteren.