Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wessjuhh schreef:Ik ben het daar helemaal mee eens. Als je je teugels al wat losser houdt kan je daar minder spanning in over brengen en zal je pony langer en lager gaan lopen. Hierdoor kan je zelf ook meer ontspannen.
Sky_Sam_Floo schreef:wessjuhh schreef:Ik ben het daar helemaal mee eens. Als je je teugels al wat losser houdt kan je daar minder spanning in over brengen en zal je pony langer en lager gaan lopen. Hierdoor kan je zelf ook meer ontspannen.
Ben ik het ook mee eens.
Mijn paard wordt vaak ontspannend als hij wat langer stapt en losdraafd, dus ook gewoon met hele lange teugel.
.
. integendeel
.aerdenhout1 schreef:Ik begrijp uit je profiel dat je op manege paarden rijd? Dan is het de taak van je instructrice om jou een fijn lesuurtje te geven.
Misschien is ze wat streng? Of moet je dingen doen die je niet helemaal begrijpt? Rij je op je lievelingspony ook gestrest of alleen op andere paarden?
kinuh schreef:Je kan ook eerst wat grondwerk/aan de hand werk doen. (weet niet of dit wel kan op manege maar oké). Zo kan je je paard lang en laag laten lopen en is de aandacht al wat meer bij jou en loopt ie goed ontspannen. Als je er dan daarna op gaat heb je misschien wat meer vertrouwens doordat het paard al ontspannen is.