Ik merk steeds meer hoe verkeerd ik eigenlijk zit ...
Het eerste waar ik achter kwam zijn mijn voeten en benen. Ik weet al best lang dat ik mijn onderbenen een beetje bewoog bij het lichtrijden. Ik kreeg toen van mijn (voormalig) instructrice wel een goede tip, ik zette te veel gewicht op mijn benen, ik moest meer met mijn heupen rijden ipv op mijn benen.
Daarna heb ik gemerkt (als eerste eigenlijk bij het zonder beugels rijden) dat ik mijn tenen naar buiten stak, en dan de ene voet meer dan de andere
(vooral in galop)Ik heb geprobeerd erop te letten, maar ik span me alleen maar meer om mijn tenen naar binnen te draaien.
Ik weet dat ik mijn hakken naar beneden moet doen, dat doe ik meestal wel, maar nu kom ik dan vanzelf bij het volgende probleem:
Bij het drijven trek ik mijn benen op
Ik heb geen idee hoe ik ervoor moet zorgen dat ik dat niet meer doe... en mijn instructrice is helaas alleen maar bezig om ons aan de teugel te laten rijden en let niet op onze houding
(heb hier ook echt geen zin meer in want ik heb het gevoel dat ze het ons verkeerd leert, alsof het een oefening is, die je zo eventjes voor elkaar moet krijgen door je hand vast te zetten en hem dan tegen je hand aan te drijven
, misschien is dit wel een goede manier, of vat ik het verkeerd op maar het voelt niet goed, ze ontspannen namelijk niet en ze gebruiken hun achterhand niet...).Maar goed, op echte hulp van de instructrice hoef ik dus ook niet te hopen, ik kan het wel vragen en dan zegt ze er misschien 1x iets van...
Dan nog 1 ding:
Mijn beenhouding is sowieso verkeerd, ik leg mijn benen te ver naar voren en zit zelf te ver naar achteren, misschien kan dit er ook iets mee te maken hebben dat ik mijn benen zo beweeg?
Verder trek ik mijn benen ook op bij het doorzitten, maar dan weer niet bij het doorzitten als ik zonder beugels rijd (of in elk geval minder).
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet alleen om het rijden met een manege paard mocht dat iets uitmaken, ik rijd ook 3 dagen met een draver, waar ik ook erg moeilijk op kan doorzitten.
(mocht een foto nodig zijn om het goed te beoordelen heb ik die eventueel wel...)
Tips zijn heel erg welkom!
daar heb ik ook aan gedacht, maar het rare is dat ik bij het doorzitten met beugels mijn benen ook optil, zodat ik er juist niet op steun.