Saffron is trouwens (voor de mensen die het nog niet weten) een 4-jarige haflinger x appaloosa. Hij is nu ruim 9 maanden onder het zadel.
Op dit moment rij ik zelf niet regelmatig meer. Af en toe eens op de ponysvan vriendinnen.
Niveau: Geen, ik rij recreatief dus ik zal het wel B noemen.
Waar ben ik mee bezig: Ik probeer hem lekker actief te laten lopen zodat hij uit zichzelf gaat ontspannen en van voren naar beneden komt. Hij heeft nogal de neiging in het begin om zijn hoofd zo hoog mogelijk te houden namelijk, en als hij dan uiteindelijk naar beneden komt dan gaat hij al snel weer te diep. Als hij te diep gaat probeer ik hem voorwaarts te houden zodat hij niet terugvalt en lekker ontspannen blijft. Verder moet ik op m'n handen letten, heb nogal moeite met m'n handen goed te houden als ik een zweep vast heb, dan wordt of m'n zweep een antenne of ik hou me hand nogal... apart.
Ook val ik soms voorover.
Zo begonnen we. Meneer was lekker actief en zag vanalles om zich heen. Er waren verderop een aantal jagers dus dat was heel erg interessant.

Te strenge binnenhand.

Na een galopje werd hij iets losser en begon hij lekker naar beneden te komen.

Stap.

Draf

Hier laat ik hem iets langer van voor.

Nog even lekker hard in galop.

En uitstappen maar.

Braaf ponybeest.

Oja. En we kunnen ook nog hetzelfde kijken.

Kleine miscommunicatie.

http://img187.imageshack.us/img187/8899/img8093dr9.jpg
Hij reageert erg goed op je en ben dus erg blij dat je hem deze week voor me wilt rijden
.
. 
Verdere commetaar is al gegeven