paard kan niet galloperen aan longeerlijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

paard kan niet galloperen aan longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:15

sinds kort heb ik een fjord.(15 jaar)
als ik haar ga longeren gaat stap en draf super.
maar zodra ik wil dat ze in galop gaat wil dat niet.. op een 1 of andere manier kan ze niet zo goed op een kleine volte galloperen.
hebben jullie tips?

onder het zadel vind ze een volte galloperen ook moeilijk maar lukt het wel als ik mijn benen er goed bij houd

123321

Re: paard kan niet galloperen aan longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:28

en met losgooien?

herbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:31

Dat probleem ken ik, dat ik heb ik met mijn tinkermerrie gehad dat ze niet wilde galopperen aan de longe, maar wel onder het zadel en bij het losgooien. Ik ben haar toen "wandelend""gaan longeren. Dus niet op 1 plek stil staan in de bak maar zelf blijven lopen van A naar C. Hierdoor houd je geen 1 zelfde formaat volte maar benut je de hele lengte van de bak en heeft het dier misschien wat meer ruimte om aan te springen en zijn balans te vinden.

succes

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:05

Sommige paarden en pony's vinden het gewoon een groot probleem in in balans te lopen omdat het nooit goed gedaan is en in galop op een volte is dat extra moeilijk.
Probeer steeds kleine stukjes te galoperen op een niet al te kleine volte.
Wat je ook kunt proberen is volte verkleinen en weer vergroten, effe kijken waar ze goed op reageerd.