Frids 10 maanden onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Frids 10 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 17:42

hoi
frids is nu zn bijna 10 maanden onder het zadel. noujah toen kwam die terug maar nog zeker 2 maanden vast gezeten aan de longe.
rij hem bij sommige fotos nog met slof. hij had die dag ervoor in de marathon gelopen en dan denkt die dat de marathon ook onder het zadel is. het is gewoon zo ff voor hem van ohjah ik moet opletten en me gedragen.
mijn houding is zwaar slecht.. *tips??*
voor de rest, tips is goed maar wel opbouwend graag en zodat ik er iets aan heb(zou fijn zijn haha) Haha!

oppakken na het losstappen
Afbeelding
Afbeelding
bink uit hangen
Afbeelding
let niet op mijn hoofd, daarom ben ik nog wel eens blij met de slof, hij wil zo hard en had geen kalkoenen in gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
slofje af meneer was braaf genoeg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
paard en fotograaf vonden het allebei niet zn leuk idee om te rijden! haha, hij wilde er ook best wel weer graaf vanaf... Vork
Afbeelding

ik wil dus geen commentaar over de slof die zit er dus alleen om omdat hij in de marathon had gelopen. tips over mijn houding mag best!(graag zelfs!)

SuperPaardje

Re: Frids 10 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:10

Leuk paardje!

Aan je houding moet je inderdaad gaan werken. Probeer soms iets minder naar voren te gaan zitten en in galop op je kont gaan zitten, dus niet te ver uit het zadel komen. Soms je hakken uitdrukken en, ik weet niet of ik het goed zie maar let ook op je handen. Geen pianohandjes krijgen Knipoog

Slof vind ik geen probleem zolang je er goed mee omgaat. Probeer er aan te werken dat in de galop je paard iets meer ontspannen gaat lopen, lekker laag en rond.

Zodra je paardje rustig is ziet het er wel veel meer ontspannen uit! Als je probeert dat te krijgen komt het helemaal goed!

Veel suc6

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:45

Tips voor je houding:

Ga recht op je 2 zitbeenknobbels zitten (dus dat je gelijke druk voelt), maakt jezelf lang en span daarbij je buikspieren minimaal aan (dit voorkomt dat je je rug hol trekt). Dan je hoofd recht vooruit, schouders iets naar achteren en benen lang maken.
Leg eventueel je hand achterlangs onder je bovenbeen en "trek" je been een paar centimeter naar achteren, op deze manier draait je been wat in vanuit de heup en is het ineens niet moeilijk meer om je tenen naar voren te houden.

Heel veel succes en veel plezier nog met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:06

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag alleen foto's plaatsen waar je zelf op staat. Verder is je achtergrondinformatie ietwat op het randje. Wellicht kun je in je nieuwe topic uitleggen waar je zoals mee bezig bent. Tegen welke problemen je bijvoorbeeld aanloopt, en waar je aan wilt werken.