Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mokkel_ schreef:Doet hij t bij bepaalde dingen/ omstandigheden? Of verschilt dat ?
Hoe is hij daarna als hij weer verder loopt? gespannen? of net als ervoor?
Je kan misschien iemand op de grond erbij houden met een longeerzweep om hem zo ook voorwaart te houden..al is dat niet bepaald handig als hij t maar af en toe doet.

Als bij Amigo alles koek en ei is na de tik zou ik er gewoon even mee doorgaan. Als er echt iets mis is staken ze wel vaker dan 1x per rit
Pallatin schreef:Kun je niet voorkomen dat je paard stilvalt? Als hij langzamer gaat bijv. been geven en een volte rijden? Het is makkelijker om je paard in beweging te houden dan vanuit stilstand weer naar voren te moeten.
Mijn eerste paardje liep buiten ook wel eens hard achteruit als ze iets 'engs' zag, van drijven ging ze alleen maar harder. Dus ik deed gewoon niks. Bleef rustig zitten en schonk er geen aandacht aan. pas op het moment dat ze weer even stilstond dreef ik haar voorwaarts. Zodra ze een pas vooruit deed uitgebreid belonen.
Wat doet je paardje als jijzelf niet reageert op het stoppen? Blijft hij rustig staan, gaat hij draaien/vluchten? Kijkt hij echt naar iets?
en wat ik ook doe het helpt niet en een volte rijden helptr ook niet want dan gaat hij ook rustig stilstaan. Kendra schreef:Heb je je paard verder goed onder controle? Ik had een paard die hetzelfde deed, maar die probeerde verder ook af en toe even uit of ie de baas was. Zo één keer in de maand rukte hij zich los op weg naar de wei, af en toe staakte hij of liep ie achteruit, heel soms wou ie opeens niet de trailer op...
Ik heb lang gedacht dat het van rug, spieren, zadel, enz enz kwam, maar het bleek toch een dominantieprobleem.
Problemen zijn opgelost door op ieder moment gehoorzaamheid te vragen en zeer consequent te zijn.
Omaartje schreef:Hey Amigo1310,
Is het uit het niets dat je paard steeds stopt? Ik bedoel heeft hij het hiervoor nooit gedaan? Ben je je paard misschien harder aan het werk gezet, waardoor hij in protest komt? Heb je al nagekeken of het zadel nog goed ligt, hij geen last van rug en mond heeft?
Mijn paard staat ook vaak stil, meestal protest omdat ik dan net te veel van haar vraag, doe dan een stapje terug in training en dan gaat het weer prima. Maar ze staat ook vaak stil, omdat ze simpelweg een merrie is en er killer-eenden in de sloot zwemmen of er toch echt spoken in de hoek zitten. Bij haar voel je het heel duidelijk aankomen, wat ik dan doe is even helemaal geen hulpen geven en met mijn stem haar aan het lopen houden, totdat ze weer normaal doet, maar dit is bij elk paard natuurlijk weer anders.
Groetjes
lorrena schreef:mijn vriendin had een paard waarbij een wervel niet goed op zijn plek zat waradoor hij zoveel druk op zijn rug kreeg waardoor hij niet meer wou lopen het was geen staken mara puur pijn in zijn rugen .. is jouw paardje jong.?