vrijdag had ik dressuurles en in het ging voor geen meter...Baloe weigerde gewoon om ook maar een beetje mee te werken
Ik moest een overgang maken naar de stap en dat wou ie zelfs niet! We moeten heel erg op onze zit rijden, maar dat had dus niet erg veel zin
dus teugels erbij, maar nog geen reactie hoor! dus toen maar tegen de bakrand aan gereden en dan wordt meneer pas wakker
. Dus ik zei dat ie zich zo sterk maakte en toen moest ik in de hoek gaan staan en toen ging zei met de achterkant van de zweep boven op zijn kont slaan (niet echt slaan, meer tikjes geven) todat hij achteruit liep en toen moest ik wegrijden, en daarna nog 2 keer. En daarna liep hij echt heel anders! Echt heel vreemd, dat zoiets helpt.....hij liet echt alles helemaal los! Maar ik vindt het toch vreemd.....Maar ik ging de volgende dag dus even met mn hand drukken op allemaal plekjes op zijn kont en er is zo'n plekje, iets links van de bovenkant, waar een spier volgens mij goed vast zit. Want als ik daar druk, drukt hij zijn kont weg, op die andere punten doet hij dat niet. Hoe kan ik dat spiertje los krijgen??? En wat vinden jullie van die tikjes geven met die zweep??? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken....
, bijtikken is inderdaad iets anders dan slaan!)