Vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NNC_

Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 09:54

Heey, ik heb ff een vraagje. Wat kun je doen als je pony een beetje stijf is en 'vast geroest' is?

Ik heb mijn pony nu 5 jaar en hij heeft dat altijd al gehad. Toen we hem kochten, had hij het echt super erg. Ik kon er niet op draven of galoperen. Van zijn verleden weet ik ook niet veel. Het kan zo zijn dat hij een paar jaar niks heeft hoeven doen. Nu valt alles heel erg mee, hij is heel erg vooruit gegaan en doet alles veel makkelijker, maar ik zie en voel als ik er op rij, dat hij er nog steeds wel last van heeft.

Weten jullie misschien wat je hieraan kan doen?

Alvast bedankt!

Britt

Re: Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:57

Je kan een keertje de osteopaat langs laten komen, die kan dan de rug goed los maken indien dat nodig is.
Voor de rest goed trainen, ook aan de longeerlijn met een pessoa bijvoorbeeld. Heb je een instructeur die je helpt met het rechtrichten en het losmaken en trainen van je pony?

NNC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:03

BrittKitt schreef:
Je kan een keertje de osteopaat langs laten komen, die kan dan de rug goed los maken indien dat nodig is.
Voor de rest goed trainen, ook aan de longeerlijn met een pessoa bijvoorbeeld. Heb je een instructeur die je helpt met het rechtrichten en het losmaken en trainen van je pony?

Ik krijg wel les, maar geen privé-les ofzo. Dus kan dat niet zomaar. Hij had wel meteen gemerkt dat hij een beetje anders loopt. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen, want hij heeft er al 5 jaar lang last van en het zal ook niet aan de leeftijd liggen, want toen we hem kochten was hij 12 jaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:17

BEH-->RT-P

angel_veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:09

osteopaat kan duur zijn. ik heb er iemand bij gehaald die fysio deed bij paarden. dat is misschien wel goedkoper, maar het heeft mijn paardje wel gehopen.