Karin met Nikita (v. Imposant) @ work (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Karin met Nikita (v. Imposant) @ work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 09:36

Mijn laatste weekend in Nederland kon ik het toch niet laten nog even foto's te maken van Karin met Nikita. Ze starten M1 en Karin is haar weer rustig aan het oppakken nadat ze zelf getergd werd door een longonsteking. Nikita flappert met haar onderlipje (ook in rust) dus dat is wat je ziet op sommige foto's Knipoog

@ mods: Ze vroeg me er een topic van te maken, heb dus haar toestemming, en ze zal zelf ook in het topic reageren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk een (flauw) zonnetje, meteen deze Kusje
Afbeelding

Mijn aanmerking: Train ook op links!! Haha! Knipoog
Verder zijn jullie super vooruit gegaan OK dan!

Tsikala

Re: Karin met Nikita (v. Imposant) @ work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:40

Dat ziet er goed uit!!! Mooi paard heb je zeg Vingers aflikken

Hier mag je trots op zijn, ga zo door Knipoog

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:04

Mooie foto's!! Op sommige (galop)foto's lijkt de amazone iets uit het zadel te komen?? De handen mogen van mij nog iets meer boven de schoft....Verder vind ik het echt hele fijne plaatjes!!!! Vingers aflikken zat ik maar zo netjes Haha!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:06

Ik vind het mooie foto's. Het enige wat mij opvalt is dat je op (bijna) iedere galopfoto met je spoor in je paard zit. Is dit echt nodig? Dit aangezien ze best hoog zitten.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:12

Ze heeft heeeeel veel sprong in de galop en is daardoor moeilijk uit te zitten. Daardoor verschuift haar houding en liggen haar benen ook wat meer naar achter. Ze zit haar niet telkens aan te porren oid..

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:27

toch zie je wel elke keer de spoor in het paard verdwijnen. verder vind ik het er goed uit zien Knipoog

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:30

LEuk paard en leuke combinatie!!
Ik vind dat het paard leuke gangen heeft en wat kan ze mooi scharen zeg Ja
Ik zie hem er alleen zelf liever wat meer doorheen lopen, wat ronder in de hals.. Ik vind het nu ogen alsof hij zich heel strak houdt en telkens iets z'n rug weg drukt.. en op elke foto zie je hem daar wat tegen aanhikken en dan vooral in de galop zie je dat hji zich eruit drukt..
Probeer hem met losrijden eens wat meer over de rug te rijden dat hij wat meer z'n hele lijf los laat..
Succes!!
Laatst bijgewerkt door Pasha op 08-07-08 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:32

Ruiter mag meer achterovergaan zitten, en blijven zitten, ze stuiterd uit het zadel. Verder vind ik het nét niet. Paard loopt nét niet opgericht zeg maar, en net niet lekker rond

Complimenten voor de fotograaf!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:36

Zo dat ziet er goed uit Karin!
En lekker al klaar voor het M1, ze is ook erg mooi gespierd hé.
En dat scharen ziet er top uit.

Oje er moet commentaar bij hé, nieuwe regels. Haha!
Nouja, klein beetje meer zitten in de galop misschien (wat dus blijkbaar moeilijk is zo te lezen) en op de eerste draffoto's ook een beetje rechter zitten, je zit net voor de loodlijn lijkt het.

Maar verder echt een heel erg fijn beeld!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:52

Veel sprong in de galop en dan tevens zich er wat uit willen drukken, dat zit inderdaad lastig.
Maar ik heb niet het idee dat je benen ' alleen wat naar achteren schuiven', je zit er wel degelijk flink met je spoor in.
Als dit onbedoeld is komt dat vast niet alleen doordat je benen wat naar achteren schuiven (op sommige draffoto's liggen ze in vrijwel dezelfde positie maar dan zonder spoorgebruik), je zit onvoldoende in de galop en drukt je wat uit het zadel. Als je daarbij dan vergeet je haken goed uit te drukken en je tenen naar voren te houden, dan zit je dus met je spoor in je paard. Misschien je sporen wat lager doen en er even goed op letten?

Als het bewust spoorgebruik is, zorg dan wel dat je hulpen overeenkomstig zijn. Ik snap dat je haar goed onder je wilt houden, wellicht nog ietsje terug in tempo maar toch mooi doorgesprongen. Wanneer ze dan zo naar boven drukt, moet je haar inderdaad wat met je been IN je hand rijden, maar dan moet jij wel blijven zitten, en op je kont, en goed boven je paard.
Met je handen tegenhouden en met je sporen bijprikken zonder juiste zithulpen, is niete helemaal eerlijk naar je paard toe.

Overigens, ik vind het een heel leuk dier, en jullie zijn een mooie combinatie.
Scharen is idd erg netjes, lijkt haar ook weinig moeite te kosten Knipoog

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:28

@ Mulan en andere: Ik zag idem ook op de foto's dat ik niet genoeg zit, ik had haar een paar dagen niet gereden door het benauwde weer, dat kan ik nog niet aan met mijn longen ,waardoor ze af en toe heel sterk werd en ik haar niet goed uit kon zitten, waardoor ik idem mijn sporen teveel erin heb vooral in galop, ik heb een filmpje teruggekeken van twee weken terug en daar doe ik het niet, gelukkig! Normaal gesproken heb ik daar dus geen last van.

Verder zit ik op sommige draffoto's een beetje naar voren, dat komt omdat ik nog aan het lichtrijden was...
En ze is er niet altijd even lekker doorheen op de foto's, dit komt omdat ik vaak even moet stappen om op adem te komen, vooral als het warm is...jammer genoeg laten mijn conditie en mijn longen me nog vaak in de steek.
Hopelijk word het nu alleen beter.

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips etc.

Lenny: superbedankt voor de foto's! en veel succes in Australie!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:20

Ondanks alles vind ik het toch een fijn beeld, jullie zijn in het echt ook zo'n leuke combi.
En Nikita is een plaatje!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:05

@ Marliesje: Dankje!
Ik ga komende zondag in Mierlo oefenwedstrijd rijden, dan in augustus nog twee proeven L2 en dan M!! spannend!
Wat doe jij van de winter?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:45

Lenn schreef:
@ mods: Ze vroeg me er een topic van te maken, heb dus haar toestemming, en ze zal zelf ook in het topic reageren!

En als ze zelf zal reageren is ze ook prima in staat zelf een topic te maken, met ook een openingspost volgens de regels. Dit topic wordt om 2 redenen dus gesloten, de openingspost is niet volgens de regels en het plaatsen van foto's van iemand anders.