Trainen met Cassano

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Trainen met Cassano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 07:36

Hoi, ik heb vorig jaar een nieuw paard gekocht. Cassano (Cassini I x Eika II). Nu ben ik intensief aant trainen geslagen om volgende winter op jumping te kunnen gaan.
Nu heb ik altijd al moeite gehad met een goede verlichte zit, ik zit soms te ver naar voren. Ik rij niet met heel lange beugels, dus ik denk niet dat ik echt gekiept wordt. Ik heb er meer moeite mee als ik sprongen uit draf maak dan uit galop. Cassano springt ook heel fel uit zijn schoft weg.
Zijn er tips om dit beter te doen of helemaal af te leren?

Afbeelding
Dit is er eentje uit draf.

Afbeelding
Uit galop, laatste van een driesprong.

Afbeelding
Een rechte apart.

Alle kritiek is welkom. Knipoog

Noukie

Re: Trainen met Cassano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:45

Ten eerste: wát een gaaf dier
Verder zie ik wat je bedoelt met je verlichte zit, het lijkt alsof je nog niet mooi in balans mee kan zitten vanaf de foto. Kan goed zijn doordat hij zo fel uit z'n schoft springt zoals je al zegt. Ik zou proberen op lager werk heel bewust aan je houding te werken. Hak laag, balans enz. Op de hogere sprongen moet je alweer meer aandacht aan je paard besteden en dus minder tijd voor jezelf.
Mijn paard springt ook vaak zo en ik zie de springruiter die m rijdt vaak ook heel bewust gewicht duidelijk op zn beugel houden en hand iets extra richting paard zn mond, zodat hij daar niet uit balans getrokken kan worden (uiteraard wel gewoon in aanleuning houden)
succes, ik vind je paard zo vanaf deze foto's wel heel erg leuk!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 07:52

Ja, idd, mijn been gaat op de hogere sprongen wel wat naar achteren, al ga ik niet vliegen. Ook mijn hiel is niet perfect, maar daar werk ik tijdens mijn dressuur ook nog heel hard aan.
Bedankt voor de tip, ik ga zeker proberen om veel lage sprongen te nemen en mijn gewicht meer naar achter te leggen.
Dank je wel, hij is wel groot, maar een schatje Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:54

ja, ik vind opzich in de sprongen uit galop je beenligging niet storend hoor, het is niet zo dat je alle contact kwijtraakt.
Haha, groot ziet hij er zeker uit, hoe groot? Dat maakt het voor jou waarschijnlijk ook wel iets moeilijker hem uit te zitten. Mijn paard is 1.81 en das toch lastiger dan een wat kleinere Knipoog

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 08:02

Dan is de jouwe 1cm groter dan de mijne. Ja, het uitzitten in galop en draf daar heb ik maanden op moeten oefenen, hij heeft een ongelooflijk grote en zware galop, maar nu heb ik er geen probleem meer mee, als ik maar genoeg met men kruis rij. En hem samen houden in het terugrijden is ook geen lachje, ik heb altijd een dressuurzweep mee, ook al gebruik ik die niet altijd, als hij weet dat ze er is helpt soms al veel Lachen
Ja, ik heb er veel op moeten oefenen van men lesgeefster, vroeger ging mijn been echt naar achter schieten en flapperen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:59

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.