Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kris_bobby schreef:En een fjord is koppig en als ie altijd op de manege heeft gelopen heeft hij miss nooit anders gedaan dan op de AC lijn halthouden dan is t een gewoonte die moeilijk te doorbreken valt..
Gr
InekeH87 schreef:Werk vooral op je zit en niet met je teugels.
lily10 schreef:Ja eigenlijk op je rem duwen, je stijgbeugel knieen samen knijpen iets zwaarder zitten hakken uitdrukken en een hele ophouding met je hand. Als hij daar goed op luisterd bij de ac lijn dan kun je de steeds wat verder of eerder halt houden. Met veel geduld kom je er wel.
Dat heb je met die lespaarden die zijn dit gewoon zo geleerd.
Charlenexx schreef:Een paard wat niet stil wil staan dramt dus door.. Dus eerst moet je zorgen dat ie fijn aan de hand en aan het been is, door voltes te rijden goed voor je binnenbeen en buitenhand. EN overgangen rijden van draf naar stap, steeds opnieuw bij iedere letter verander je van tempo. Dan ga je stappen en laat je m eerst heel langzaam over de hoefslag stappen en dan weer normaal en weer heel langzaam en zo werk je m door tot stilstaan.
Weltevreden schreef:Ik zet ze altijd STOP in de hoek of tegen de wand. Vanuit draf. Trekken heeft geen nut, je wordt moe en je paard krijgt een (nog) harde(re) mond. Belangrijk is wel dat je wle meteen toestaat met je hand zodra ze ook daadwerkelijk stil staat.
ponyfreakXXL schreef:Veel overgangen maken.
stukje stappen, halthouden, weer stappen, stukje draven, stappen enz. dat vol blijven houden
michelleuhh schreef:Weltevreden schreef:Ik zet ze altijd STOP in de hoek of tegen de wand. Vanuit draf. Trekken heeft geen nut, je wordt moe en je paard krijgt een (nog) harde(re) mond. Belangrijk is wel dat je wle meteen toestaat met je hand zodra ze ook daadwerkelijk stil staat.
Dat doe ik ook als tie echt niet stil wil staan zet ik m tegen de muur,
maar ik wil dat tie ook normaal stil kan staan.
gewoon op de hoefslag.
Weltevreden schreef:Ja lieverd, ik snap je heel goed! Maar je moet eerst 1 ding bevestigd hebben voordat j e je kan richten op het volgende, ik leer ze terug komen op mn stem. Zo niet dan douw ik een keer 'r kont naar buiten(op een volte) en zet 'r op die manier stil. Voordeel is dat ik als man meer druk kan nemen....is niet de manier, maar wel mijn manier. Zou dus niet weten op welke andere manieren ik nog wat kan toevoegen...
michelleuhh schreef:Charlenexx schreef:Een paard wat niet stil wil staan dramt dus door.. Dus eerst moet je zorgen dat ie fijn aan de hand en aan het been is, door voltes te rijden goed voor je binnenbeen en buitenhand. EN overgangen rijden van draf naar stap, steeds opnieuw bij iedere letter verander je van tempo. Dan ga je stappen en laat je m eerst heel langzaam over de hoefslag stappen en dan weer normaal en weer heel langzaam en zo werk je m door tot stilstaan.
Met overgangen/tempowisselingen maken ben ik sowieso altijd al bezig om hem beter aan mijn been te maken.
Voltes rijd ik sowieso veel.
Maar alsnog doet hij het niet.. of zou dit komen doordat ik ( eigenlijk ) nooit alleen in de bak ben wanneer
ik hem wil laten halthouden. 'T is een echt plakpaardje.
Probeert altijd achter een ander te komen..
Charlenexx schreef:Want een paard dat goed aan de hand en aan het been is heeft er respect voor en voelt er ook wat van als jij s flink trekt:P en das volgens mij nie helemaal het geval?
michelleuhh schreef:Charlenexx schreef:Want een paard dat goed aan de hand en aan het been is heeft er respect voor en voelt er ook wat van als jij s flink trekt:P en das volgens mij nie helemaal het geval?
Maar het is ook een manege paardje,
er wordt zo vaak in zn mond getrokken dat hij daar nu gewoon niet meer op reageerd.
Terwijl hij bij mij inprincipe altijd alle oefeningen voor zijn doen
goed uitvoerd en hij luisterd ook gewoon goed..
Charlenexx schreef:Hmm ja dat is wel jammer dan.. Heb je ook alleens geprobeerd stil te laten staan en dan als ie dus niet luistert gewoon heel hard buiten teugel trekken?